www.counter-strike.pl
FAQ  Szukaj  Grupy  Rejestracja  Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj  
[TUTORIAL] Kompilacja mapy za pomocą KBAT

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Mapy i modyfikacje gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
utworzkonto
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2007
Klan: Lubiczów

PostWysłany: Pon Maj 19, 2008 8:05 pm    Temat postu: [TUTORIAL] Kompilacja mapy za pomocą KBAT Odpowiedz z cytatem

Witam!
Jest to tutorial przedstawiający jak się kompiluje mapki za pomocą pliku bat. Taki plik można zrobić kilkoma sposobami (np. w notatniku), ja natomiast pokażę jak się robi takowy plik KBATem (wygodnego GUI) ;)

Potrzebny plik:
http://kbat.cba.pl/KBAT_v_1.8.exe (link trzeba kopiować do przeglądarki)
Następnie 2klik i wypakowujemy gdzieś :) Jeżeli posiadamy GNU/Linux to wszystko bez problemu działa w WINE :)

Po rozpakowaniu uruchamiamy program.



Teraz przyszedł czas na ustawienie ścieżek do kompilatorów oraz ścieżki gdzie ma być skopiowana mapa po kompilacji (nieobowiązkowe; jeżeli nie podamy, mapa będzie w katalogu z plikiem BAT i projektem). Trzeba jeszcze podać nazwę mapy (bez rozszerzenia!). W tym celu klikamy na "Ustawienia" i w otwartym oknie ustawiamy wszystko. Pamiętaj aby podać ścieżki do wszystkich kompilatorów!. Teraz klikamy OK (w folderze gdzie mamy KBATa pojawi się plik, w którym zapisane są wszystkie ścieżki, aby nie trzeba było później wpisać). Aby ustawić parametry, klikamy na "Parametry". Można wybrać z 2. gotowych zestawów lub kliknąć na "Widok zaawansowany" aby wybrać opcje poszczególnych kompilatorów. U góry mamy zakładki do ustawiania poszczególnych kompilatorów, a po wybraniu danego parametru pokazywany jest jego opis. Po wybraniu wszystkich potrzebnych parametrów przechodzimy do kompilacji. W Windowsie wystarczy kliknąć "Kompiluj", zapisać bata w katalogu z projektem i już się kompiluje. W GNU/Linux trzeba otworzyć konsole WINE i wybrać w niej plik Bat. W programie klikamy "Zapisz bez kompilacji" i zapisujemy bata, później otwieramy Terminal i wpisujemy:

Kod:
wineconsole cmd


W tzw. czarnym okienku wpisujemy:

Kod:
cd /folder/z/batem


i później:

Kod:
nazwa_pliku.BAT


wszystko ładnie się kompiluje tak jak na Windowsie :)

=============
UWAGI OGÓLNE:

*W ścieżkach nie należy mieć spacji;
*Plik ".map" i ".bat" zapisuj w jednym folderze.

I to w zasadzie wszystko. Pytania proszę pisać w tym temacie.
_________________
Plamy na Słońcu, upał na ulicy...


Ostatnio zmieniony przez utworzkonto dnia Sob Maj 24, 2008 10:25 pm, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Google
Reklama




PostWysłany: Pon Maj 19, 2008 8:05 pm    Temat postu:

Powrót do góry
triget
Redakcja CS.PL
Redakcja CS.PL


Dołączył: 11 Cze 2004
Klan: Evil of Kill3rs

PostWysłany: Pon Maj 19, 2008 8:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może to się komuś też przyda. Tutoriale na temat kompilacji map.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Janek999
Pierwszak
Pierwszak


Dołączył: 15 Gru 2007

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 4:49 pm    Temat postu: problemik Odpowiedz z cytatem

jak klikam kompiluj (windows) zapisuje w folderze gdzie mam mapke.map o nazwie kbat powiedzmy, to jak wyskakuje okienko kompilacje i klikne jakis klawisz to sie wylacza kompilacja :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
utworzkonto
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2007
Klan: Lubiczów

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 10:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spróbuj zrobić wszystko najnowszą wersję (LINK). A jak nie pójdzie to ręcznie odpal BATa.
Swoją drogą to nie wiem czemu tak się dzieje. Może masz błąd na mapie i się zamyka okno szybko a Ty myślisz, że to przez kliknięcie :) Ew. wrzuć tutaj zawartość pliku *.LOG.
_________________
Plamy na Słońcu, upał na ulicy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Janek999
Pierwszak
Pierwszak


Dołączył: 15 Gru 2007

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 3:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

robilem najnowszym kbatem (tym od Ciebie) ale nadal okienko znika jak nacisne dowolny klawisz. Bledow raczej nie ma bo vhe kompiluje mi normalnie tyle ze z tą teksturą mapa nie dziala w grze. JEsli do vhe daloby się dopisac -nowadtextures to byloby ok ale chyba sie nie da z tego co wiem. Jak sie kliknie kompiluj w vhe to w tym okienku mozna wybrac funckje expert ale tam chyba tez nie da sie nic dopisywac albo ja nie umiem. Zobacz jakbys mogl w tym vhe ekspert w tym okienku do kompilacji.Podaję log kompilacji vhe bez zadnych parametrow z tą moja tekstura na mapce.



** Zadanie.....
** Rozkaz > Katalog gry
** Parametry> E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike


** Zadanie.....
** Rozkaz > Kopiuj
** Parametry> "C:\Documents and Settings\USER\Pulpit\Pliki map\awp_hutki.map" "E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki.map"


** Zadanie.....
** Rozkaz > E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\hlcsg.exe
** Parametry> "E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki"

hlcsg v3.2.1 rel 3.2.1 Final (Apr 3 2005)


Zoner's Half-Life Compilation Tools 3.2.1 For Half Life 1
Based on code modifications by Sean `Zoner' Cavanaugh.
Based on Valve's version, modified with permission.
Submit detailed bug reports to amckern at amckern@yahoo.com

If you have a Compile error with this stage of compile, please check
http://www.zhlt.info or the Mods Mapping Forum 'Search Function'.

----- BEGIN hlcsg -----
Command line: E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\hlcsg.exe E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki
Entering E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki.map

Current hlcsg Settings
Name | Setting | Default
---------------------|-----------|-------------------------
threads [ 2 ] [ Varies ]
verbose [ off ] [ off ]
log [ on ] [ on ]
developer [ 0 ] [ 0 ]
chart [ off ] [ off ]
estimate [ off ] [ off ]
max texture memory [ 4194304 ] [ 4194304 ]
max lighting memory [ 6291456 ] [ 6291456 ]
priority [ Normal ] [ Normal ]

noclip [ off ] [ off ]
null texture stripping[ on ] [ on ]
clipnode economy mode [ on ] [ on ]
clip hull type [ legacy ] [ legacy ]
onlyents [ off ] [ off ]
wadtextures [ on ] [ on ]
skyclip [ on ] [ on ]
hullfile [ None ] [ None ]
nullfile [ None ] [ None ]
min surface area [ 0.500 ] [ 0.500 ]
brush union threshold [ 0.000 ] [ 0.000 ]

Using mapfile wad configuration
Wadinclude list :
[zhlt.wad]

2 brushes (totalling 12 sides) discarded from clipping hulls
CreateBrush:
10%...30%...50%...60%...80%... (0.02 seconds)
SetModelCenters:
30%...50%...80%... (0.00 seconds)
CSGBrush:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.06 seconds)

Using Wadfile: \mapping\tekstury\cs_dust.wad
- Contains 2 used textures, 20.00 percent of map (28 textures in wad)
Using Wadfile: \mapping\tekstury\cstrike.wad
- Contains 1 used texture, 10.00 percent of map (123 textures in wad)
Using Wadfile: \mapping\tekstury\halflife.wad
- Contains 6 used textures, 60.00 percent of map (3116 textures in wad)
Using Wadfile: \mapping\tekstury\piecz.wad
- Contains 1 used texture, 10.00 percent of map (1 textures in wad)

added 3 additional animating textures.
Texture usage is at 0.22 mb (of 4.00 mb MAX)
0.09 seconds elapsed

----- END hlcsg -----




** Zadanie.....
** Rozkaz > E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\hlbsp.exe
** Parametry> "E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki"

hlbsp v3.2.1 rel 3.2.1 Final (Apr 3 2005)


Zoner's Half-Life Compilation Tools 3.2.1 For Half Life 1
Based on code modifications by Sean `Zoner' Cavanaugh.
Based on Valve's version, modified with permission.
Submit detailed bug reports to amckern at amckern@yahoo.com

If you have a Compile error with this stage of compile, please check
http://www.zhlt.info or the Mods Mapping Forum 'Search Function'.

----- BEGIN hlbsp -----
Command line: E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\hlbsp.exe E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki

Current hlbsp Settings
Name | Setting | Default
-------------------|-----------|-------------------------
threads [ 2 ] [ Varies ]
verbose [ off ] [ off ]
log [ on ] [ on ]
developer [ 0 ] [ 0 ]
chart [ off ] [ off ]
estimate [ off ] [ off ]
max texture memory [ 4194304 ] [ 4194304 ]
priority [ Normal ] [ Normal ]

noclip [ off ] [ off ]
nofill [ off ] [ off ]
noopt [ off ] [ off ]
null tex. stripping [ on ] [ on ]
notjunc [ off ] [ off ]
subdivide size [ 240 ] [ 240 ] (Min 64) (Max 512)
max node size [ 1024 ] [ 1024 ] (Min 64) (Max 8192)


SolidBSP [hull 0] 159 (0.02 seconds)
BSP generation successful, writing portal file 'E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki.prt'
SolidBSP [hull 1] 133 (0.02 seconds)
SolidBSP [hull 2] 119 (0.00 seconds)
SolidBSP [hull 3] 139 (0.00 seconds)
0.08 seconds elapsed

----- END hlbsp -----




** Zadanie.....
** Rozkaz > E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\hlvis.exe
** Parametry> "E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki"

hlvis v3.2.1 rel 3.2.1 Final (Apr 3 2005)


Zoner's Half-Life Compilation Tools 3.2.1 For Half Life 1
Based on code modifications by Sean `Zoner' Cavanaugh.
Based on Valve's version, modified with permission.
Submit detailed bug reports to amckern at amckern@yahoo.com

If you have a Compile error with this stage of compile, please check
http://www.zhlt.info or the Mods Mapping Forum 'Search Function'.

----- BEGIN hlvis -----
Command line: E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\hlvis.exe E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki
81 portalleafs
229 numportals

-= Current hlvis Settings =-
Name | Setting | Default
-------------------|-----------|-------------------------
threads [ 2 ] [ Varies ]
verbose [ off ] [ off ]
log [ on ] [ on ]
developer [ 0 ] [ 0 ]
chart [ off ] [ off ]
estimate [ off ] [ off ]
max texture memory [ 4194304 ] [ 4194304 ]
max vis distance [ 0 ] [ 0 ]
priority [ Normal ] [ Normal ]

fast vis [ off ] [ off ]
full vis [ off ] [ off ]


BasePortalVis:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.02 seconds)
LeafThread:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.05 seconds)
average leafs visible: 53
g_visdatasize:1003 compressed from 891
0.06 seconds elapsed

----- END hlvis -----




** Zadanie.....
** Rozkaz > E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\hlrad.exe
** Parametry> "E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki"

hlrad v3.2.1 rel 3.2.1 Final (Apr 3 2005)


Zoner's Half-Life Compilation Tools 3.2.1 For Half Life 1
Based on code modifications by Sean `Zoner' Cavanaugh.
Based on Valve's version, modified with permission.
Submit detailed bug reports to amckern at amckern@yahoo.com

If you have a Compile error with this stage of compile, please check
http://www.zhlt.info or the Mods Mapping Forum 'Search Function'.

----- BEGIN hlrad -----
Command line: E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\hlrad.exe E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki

-= Current hlrad Settings =-
Name | Setting | Default
--------------------|---------------------|-------------------------
threads [ 2 ] [ Varies ]
verbose [ off ] [ off ]
log [ on ] [ on ]
developer [ 0 ] [ 0 ]
chart [ off ] [ off ]
estimate [ off ] [ off ]
max texture memory [ 4194304 ] [ 4194304 ]
priority [ Normal ] [ Normal ]

vismatrix algorithm [ Original ] [ Original ]
oversampling (-extra)[ off ] [ off ]
bounces [ 1 ] [ 1 ]
ambient light [ 0.000 0.000 0.000 ] [ 0.000 0.000 0.000 ]
maximum light [ 255.000 ] [ 256.000 ]
circus mode [ off ] [ off ]

smoothing threshold [ 50.000 ] [ 50.000 ]
direct threshold [ 25.000 ] [ 25.000 ]
direct light scale [ 2.000 ] [ 2.000 ]
coring threshold [ 1.000 ] [ 1.000 ]
patch interpolation [ on ] [ on ]

texscale [ on ] [ on ]
patch subdividing [ on ] [ on ]
chop value [ 64.000 ] [ 64.000 ]
texchop value [ 32.000 ] [ 32.000 ]

global fade [ 1.000 ] [ 1.000 ]
global falloff [ 2 ] [ 2 ]
global light scale [ 1.000 1.000 1.000 ] [ 1.000 1.000 1.000 ]
global gamma [ 0.500 0.500 0.500 ] [ 0.500 0.500 0.500 ]
global light scale [ 1.000 ] [ 1.000 ]
global sky diffusion [ 1.000 ] [ 1.000 ]

opaque entities [ on ] [ on ]
sky lighting fix [ on ] [ on ]
incremental [ off ] [ off ]
dump [ off ] [ off ]

colour jitter [ 0.0 0.0 0.0 ] [ 0.0 0.0 0.0 ]
monochromatic jitter [ 0.0 0.0 0.0 ] [ 0.0 0.0 0.0 ]
softlight hack [ 0.0 0.0 0.0 0.0 ] [ 0.0 0.0 0.0 0.0 ]
diffuse hack [ on ] [ on ]
spotlight points [ on ] [ on ]

custom shadows with bounce light
[ off ] [ off ]
rgb transfers [ off ] [ off ]


[Reading texlights from 'E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\lights.rad']
[59 texlights parsed from 'E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\lights.rad']

674 faces
Create Patches : 3923 base patches
0 opaque faces
43304 square feet [6235902.50 square inches]
1 direct lights

BuildFacelights:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (4.36 seconds)
visibility matrix : 0.9 megs
BuildVisLeafs:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.73 seconds)
MakeScales:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.23 seconds)
SwapTransfers:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.11 seconds)
Transfer Lists : 2712666 : 2.71M transfers
Indices : 1098668 : 1.05M bytes
Data : 10850664 : 10.35M bytes
Bounce 1 GatherLight:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.08 seconds)
FinalLightFace:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.12 seconds)
5.78 seconds elapsed

----- END hlrad -----


Ostatnio zmieniony przez Janek999 dnia Czw Gru 11, 2008 7:41 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sharkk
Redakcja CS.PL
Redakcja CS.PL


Dołączył: 28 Kwi 2007

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 3:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

log jest czysty, więc to raczej wina kbata

PS. usuń sobie z tego posta nazwe konta steam, bo różni ludzie mogą próbować złamać hasło ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
utworzkonto
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2007
Klan: Lubiczów

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 4:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No nie wiem czemu tak się dzieje, ale testowałem przecież KBATa przed wypuszczeniem ;) A próbowałeś odpalać ręcznie BATa?
_________________
Plamy na Słońcu, upał na ulicy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Janek999
Pierwszak
Pierwszak


Dołączył: 15 Gru 2007

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 7:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak tworzylem przez notatnik i tak samo otwieralo mi się czarne okienko a po nacisnieciu dowolnego klawisza znikalo. Nie mam spacji w scieżkach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sharkk
Redakcja CS.PL
Redakcja CS.PL


Dołączył: 28 Kwi 2007

PostWysłany: Czw Gru 11, 2008 7:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli to nie problem z kbatem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Janek999
Pierwszak
Pierwszak


Dołączył: 15 Gru 2007

PostWysłany: Pią Gru 12, 2008 11:02 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w takim razie w czym problem <placze> Mam pomysl podlacze jeszcze starego kompa i tam sproboje skompilowac kbatem bo teraz kupilem laptopa ;p tylko ze tam mam prock 699MHZ a w tym lapku core 2 duo 2.20 i jest lekka roznica w czasie kompilacji ;p
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
triget
Redakcja CS.PL
Redakcja CS.PL


Dołączył: 11 Cze 2004
Klan: Evil of Kill3rs

PostWysłany: Pią Gru 12, 2008 3:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zawsze przy odrobinie czasu może Ci ktoś skompilować tą mapę :)
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Janek999
Pierwszak
Pierwszak


Dołączył: 15 Gru 2007

PostWysłany: Pią Gru 12, 2008 5:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

probowalem u kuzyna i sie normalnie kompiluje. U niego jest inaczej bo wlacze kompilacje i sama sie robi nie musze naciskac zadnego przycisku a u mnie w tym czarnym okienku pisze tak:

Znak zachęty wiersza polecenia został wyłączony przez administratora.

Aby kontynuować, naciśnij dowolny klawisz . . .



Mam na kompie tylko jedno konto jestem administratorem dziwne ^^
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
utworzkonto
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2007
Klan: Lubiczów

PostWysłany: Pią Gru 12, 2008 7:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jakiego masz Windowsa?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG
Janek999
Pierwszak
Pierwszak


Dołączył: 15 Gru 2007

PostWysłany: Sob Gru 13, 2008 2:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba juz doszedlem. Odblokowalem wiersz poleceń. Czemu mi kompilacja robi wszystkie pliki oprocz bsp? Oo

Edit: aha bo bsp zapisuje sie gdzie indziej juz wiem:P dzieki chlopcy za pomoc :P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Mapy i modyfikacje gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
© 1999-2012 Counter-Strike.PL Sebastian Kasperek | Rosi CMS © MD Software | Linki: Zdjęcia reklamowe | Czarter jachtów Mazury