Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
utworzkonto Użytkownik
Dołączył: 05 Gru 2007 Klan: Lubiczów
|
Wysłany: Pon Maj 19, 2008 8:05 pm Temat postu: [TUTORIAL] Kompilacja mapy za pomocą KBAT |
|
|
Witam!
Jest to tutorial przedstawiający jak się kompiluje mapki za pomocą pliku bat. Taki plik można zrobić kilkoma sposobami (np. w notatniku), ja natomiast pokażę jak się robi takowy plik KBATem (wygodnego GUI)
Potrzebny plik:
http://kbat.cba.pl/KBAT_v_1.8.exe (link trzeba kopiować do przeglądarki)
Następnie 2klik i wypakowujemy gdzieś Jeżeli posiadamy GNU/Linux to wszystko bez problemu działa w WINE
Po rozpakowaniu uruchamiamy program.
Teraz przyszedł czas na ustawienie ścieżek do kompilatorów oraz ścieżki gdzie ma być skopiowana mapa po kompilacji (nieobowiązkowe; jeżeli nie podamy, mapa będzie w katalogu z plikiem BAT i projektem). Trzeba jeszcze podać nazwę mapy (bez rozszerzenia!). W tym celu klikamy na "Ustawienia" i w otwartym oknie ustawiamy wszystko. Pamiętaj aby podać ścieżki do wszystkich kompilatorów!. Teraz klikamy OK (w folderze gdzie mamy KBATa pojawi się plik, w którym zapisane są wszystkie ścieżki, aby nie trzeba było później wpisać). Aby ustawić parametry, klikamy na "Parametry". Można wybrać z 2. gotowych zestawów lub kliknąć na "Widok zaawansowany" aby wybrać opcje poszczególnych kompilatorów. U góry mamy zakładki do ustawiania poszczególnych kompilatorów, a po wybraniu danego parametru pokazywany jest jego opis. Po wybraniu wszystkich potrzebnych parametrów przechodzimy do kompilacji. W Windowsie wystarczy kliknąć "Kompiluj", zapisać bata w katalogu z projektem i już się kompiluje. W GNU/Linux trzeba otworzyć konsole WINE i wybrać w niej plik Bat. W programie klikamy "Zapisz bez kompilacji" i zapisujemy bata, później otwieramy Terminal i wpisujemy:
W tzw. czarnym okienku wpisujemy:
i później:
wszystko ładnie się kompiluje tak jak na Windowsie
=============
UWAGI OGÓLNE:
*W ścieżkach nie należy mieć spacji;
*Plik ".map" i ".bat" zapisuj w jednym folderze.
I to w zasadzie wszystko. Pytania proszę pisać w tym temacie. _________________ Plamy na Słońcu, upał na ulicy...
Ostatnio zmieniony przez utworzkonto dnia Sob Maj 24, 2008 10:25 pm, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Google Reklama
|
Wysłany: Pon Maj 19, 2008 8:05 pm Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
triget Redakcja CS.PL
Dołączył: 11 Cze 2004 Klan: Evil of Kill3rs
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janek999 Pierwszak
Dołączył: 15 Gru 2007
|
Wysłany: Sro Gru 10, 2008 4:49 pm Temat postu: problemik |
|
|
jak klikam kompiluj (windows) zapisuje w folderze gdzie mam mapke.map o nazwie kbat powiedzmy, to jak wyskakuje okienko kompilacje i klikne jakis klawisz to sie wylacza kompilacja :/ |
|
Powrót do góry |
|
|
utworzkonto Użytkownik
Dołączył: 05 Gru 2007 Klan: Lubiczów
|
Wysłany: Sro Gru 10, 2008 10:43 pm Temat postu: |
|
|
Spróbuj zrobić wszystko najnowszą wersję (LINK). A jak nie pójdzie to ręcznie odpal BATa.
Swoją drogą to nie wiem czemu tak się dzieje. Może masz błąd na mapie i się zamyka okno szybko a Ty myślisz, że to przez kliknięcie Ew. wrzuć tutaj zawartość pliku *.LOG. _________________ Plamy na Słońcu, upał na ulicy... |
|
Powrót do góry |
|
|
Janek999 Pierwszak
Dołączył: 15 Gru 2007
|
Wysłany: Czw Gru 11, 2008 3:43 pm Temat postu: |
|
|
robilem najnowszym kbatem (tym od Ciebie) ale nadal okienko znika jak nacisne dowolny klawisz. Bledow raczej nie ma bo vhe kompiluje mi normalnie tyle ze z tą teksturą mapa nie dziala w grze. JEsli do vhe daloby się dopisac -nowadtextures to byloby ok ale chyba sie nie da z tego co wiem. Jak sie kliknie kompiluj w vhe to w tym okienku mozna wybrac funckje expert ale tam chyba tez nie da sie nic dopisywac albo ja nie umiem. Zobacz jakbys mogl w tym vhe ekspert w tym okienku do kompilacji.Podaję log kompilacji vhe bez zadnych parametrow z tą moja tekstura na mapce.
** Zadanie.....
** Rozkaz > Katalog gry
** Parametry> E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike
** Zadanie.....
** Rozkaz > Kopiuj
** Parametry> "C:\Documents and Settings\USER\Pulpit\Pliki map\awp_hutki.map" "E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki.map"
** Zadanie.....
** Rozkaz > E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\hlcsg.exe
** Parametry> "E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki"
hlcsg v3.2.1 rel 3.2.1 Final (Apr 3 2005)
Zoner's Half-Life Compilation Tools 3.2.1 For Half Life 1
Based on code modifications by Sean `Zoner' Cavanaugh.
Based on Valve's version, modified with permission.
Submit detailed bug reports to amckern at amckern@yahoo.com
If you have a Compile error with this stage of compile, please check
http://www.zhlt.info or the Mods Mapping Forum 'Search Function'.
----- BEGIN hlcsg -----
Command line: E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\hlcsg.exe E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki
Entering E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki.map
Current hlcsg Settings
Name | Setting | Default
---------------------|-----------|-------------------------
threads [ 2 ] [ Varies ]
verbose [ off ] [ off ]
log [ on ] [ on ]
developer [ 0 ] [ 0 ]
chart [ off ] [ off ]
estimate [ off ] [ off ]
max texture memory [ 4194304 ] [ 4194304 ]
max lighting memory [ 6291456 ] [ 6291456 ]
priority [ Normal ] [ Normal ]
noclip [ off ] [ off ]
null texture stripping[ on ] [ on ]
clipnode economy mode [ on ] [ on ]
clip hull type [ legacy ] [ legacy ]
onlyents [ off ] [ off ]
wadtextures [ on ] [ on ]
skyclip [ on ] [ on ]
hullfile [ None ] [ None ]
nullfile [ None ] [ None ]
min surface area [ 0.500 ] [ 0.500 ]
brush union threshold [ 0.000 ] [ 0.000 ]
Using mapfile wad configuration
Wadinclude list :
[zhlt.wad]
2 brushes (totalling 12 sides) discarded from clipping hulls
CreateBrush:
10%...30%...50%...60%...80%... (0.02 seconds)
SetModelCenters:
30%...50%...80%... (0.00 seconds)
CSGBrush:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.06 seconds)
Using Wadfile: \mapping\tekstury\cs_dust.wad
- Contains 2 used textures, 20.00 percent of map (28 textures in wad)
Using Wadfile: \mapping\tekstury\cstrike.wad
- Contains 1 used texture, 10.00 percent of map (123 textures in wad)
Using Wadfile: \mapping\tekstury\halflife.wad
- Contains 6 used textures, 60.00 percent of map (3116 textures in wad)
Using Wadfile: \mapping\tekstury\piecz.wad
- Contains 1 used texture, 10.00 percent of map (1 textures in wad)
added 3 additional animating textures.
Texture usage is at 0.22 mb (of 4.00 mb MAX)
0.09 seconds elapsed
----- END hlcsg -----
** Zadanie.....
** Rozkaz > E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\hlbsp.exe
** Parametry> "E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki"
hlbsp v3.2.1 rel 3.2.1 Final (Apr 3 2005)
Zoner's Half-Life Compilation Tools 3.2.1 For Half Life 1
Based on code modifications by Sean `Zoner' Cavanaugh.
Based on Valve's version, modified with permission.
Submit detailed bug reports to amckern at amckern@yahoo.com
If you have a Compile error with this stage of compile, please check
http://www.zhlt.info or the Mods Mapping Forum 'Search Function'.
----- BEGIN hlbsp -----
Command line: E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\hlbsp.exe E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki
Current hlbsp Settings
Name | Setting | Default
-------------------|-----------|-------------------------
threads [ 2 ] [ Varies ]
verbose [ off ] [ off ]
log [ on ] [ on ]
developer [ 0 ] [ 0 ]
chart [ off ] [ off ]
estimate [ off ] [ off ]
max texture memory [ 4194304 ] [ 4194304 ]
priority [ Normal ] [ Normal ]
noclip [ off ] [ off ]
nofill [ off ] [ off ]
noopt [ off ] [ off ]
null tex. stripping [ on ] [ on ]
notjunc [ off ] [ off ]
subdivide size [ 240 ] [ 240 ] (Min 64) (Max 512)
max node size [ 1024 ] [ 1024 ] (Min 64) (Max 8192)
SolidBSP [hull 0] 159 (0.02 seconds)
BSP generation successful, writing portal file 'E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki.prt'
SolidBSP [hull 1] 133 (0.02 seconds)
SolidBSP [hull 2] 119 (0.00 seconds)
SolidBSP [hull 3] 139 (0.00 seconds)
0.08 seconds elapsed
----- END hlbsp -----
** Zadanie.....
** Rozkaz > E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\hlvis.exe
** Parametry> "E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki"
hlvis v3.2.1 rel 3.2.1 Final (Apr 3 2005)
Zoner's Half-Life Compilation Tools 3.2.1 For Half Life 1
Based on code modifications by Sean `Zoner' Cavanaugh.
Based on Valve's version, modified with permission.
Submit detailed bug reports to amckern at amckern@yahoo.com
If you have a Compile error with this stage of compile, please check
http://www.zhlt.info or the Mods Mapping Forum 'Search Function'.
----- BEGIN hlvis -----
Command line: E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\hlvis.exe E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki
81 portalleafs
229 numportals
-= Current hlvis Settings =-
Name | Setting | Default
-------------------|-----------|-------------------------
threads [ 2 ] [ Varies ]
verbose [ off ] [ off ]
log [ on ] [ on ]
developer [ 0 ] [ 0 ]
chart [ off ] [ off ]
estimate [ off ] [ off ]
max texture memory [ 4194304 ] [ 4194304 ]
max vis distance [ 0 ] [ 0 ]
priority [ Normal ] [ Normal ]
fast vis [ off ] [ off ]
full vis [ off ] [ off ]
BasePortalVis:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.02 seconds)
LeafThread:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.05 seconds)
average leafs visible: 53
g_visdatasize:1003 compressed from 891
0.06 seconds elapsed
----- END hlvis -----
** Zadanie.....
** Rozkaz > E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\hlrad.exe
** Parametry> "E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki"
hlrad v3.2.1 rel 3.2.1 Final (Apr 3 2005)
Zoner's Half-Life Compilation Tools 3.2.1 For Half Life 1
Based on code modifications by Sean `Zoner' Cavanaugh.
Based on Valve's version, modified with permission.
Submit detailed bug reports to amckern at amckern@yahoo.com
If you have a Compile error with this stage of compile, please check
http://www.zhlt.info or the Mods Mapping Forum 'Search Function'.
----- BEGIN hlrad -----
Command line: E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\hlrad.exe E:\Gry\Valve\SteamApps\xxx\counter-strike\cstrike_polish\maps\awp_hutki
-= Current hlrad Settings =-
Name | Setting | Default
--------------------|---------------------|-------------------------
threads [ 2 ] [ Varies ]
verbose [ off ] [ off ]
log [ on ] [ on ]
developer [ 0 ] [ 0 ]
chart [ off ] [ off ]
estimate [ off ] [ off ]
max texture memory [ 4194304 ] [ 4194304 ]
priority [ Normal ] [ Normal ]
vismatrix algorithm [ Original ] [ Original ]
oversampling (-extra)[ off ] [ off ]
bounces [ 1 ] [ 1 ]
ambient light [ 0.000 0.000 0.000 ] [ 0.000 0.000 0.000 ]
maximum light [ 255.000 ] [ 256.000 ]
circus mode [ off ] [ off ]
smoothing threshold [ 50.000 ] [ 50.000 ]
direct threshold [ 25.000 ] [ 25.000 ]
direct light scale [ 2.000 ] [ 2.000 ]
coring threshold [ 1.000 ] [ 1.000 ]
patch interpolation [ on ] [ on ]
texscale [ on ] [ on ]
patch subdividing [ on ] [ on ]
chop value [ 64.000 ] [ 64.000 ]
texchop value [ 32.000 ] [ 32.000 ]
global fade [ 1.000 ] [ 1.000 ]
global falloff [ 2 ] [ 2 ]
global light scale [ 1.000 1.000 1.000 ] [ 1.000 1.000 1.000 ]
global gamma [ 0.500 0.500 0.500 ] [ 0.500 0.500 0.500 ]
global light scale [ 1.000 ] [ 1.000 ]
global sky diffusion [ 1.000 ] [ 1.000 ]
opaque entities [ on ] [ on ]
sky lighting fix [ on ] [ on ]
incremental [ off ] [ off ]
dump [ off ] [ off ]
colour jitter [ 0.0 0.0 0.0 ] [ 0.0 0.0 0.0 ]
monochromatic jitter [ 0.0 0.0 0.0 ] [ 0.0 0.0 0.0 ]
softlight hack [ 0.0 0.0 0.0 0.0 ] [ 0.0 0.0 0.0 0.0 ]
diffuse hack [ on ] [ on ]
spotlight points [ on ] [ on ]
custom shadows with bounce light
[ off ] [ off ]
rgb transfers [ off ] [ off ]
[Reading texlights from 'E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\lights.rad']
[59 texlights parsed from 'E:\Mapping\KOMPIL~1\zhlt321\lights.rad']
674 faces
Create Patches : 3923 base patches
0 opaque faces
43304 square feet [6235902.50 square inches]
1 direct lights
BuildFacelights:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (4.36 seconds)
visibility matrix : 0.9 megs
BuildVisLeafs:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.73 seconds)
MakeScales:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.23 seconds)
SwapTransfers:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.11 seconds)
Transfer Lists : 2712666 : 2.71M transfers
Indices : 1098668 : 1.05M bytes
Data : 10850664 : 10.35M bytes
Bounce 1 GatherLight:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.08 seconds)
FinalLightFace:
10%...20%...30%...40%...50%...60%...70%...80%...90%... (0.12 seconds)
5.78 seconds elapsed
----- END hlrad -----
Ostatnio zmieniony przez Janek999 dnia Czw Gru 11, 2008 7:41 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
sharkk Redakcja CS.PL
Dołączył: 28 Kwi 2007
|
Wysłany: Czw Gru 11, 2008 3:59 pm Temat postu: |
|
|
log jest czysty, więc to raczej wina kbata
PS. usuń sobie z tego posta nazwe konta steam, bo różni ludzie mogą próbować złamać hasło |
|
Powrót do góry |
|
|
utworzkonto Użytkownik
Dołączył: 05 Gru 2007 Klan: Lubiczów
|
Wysłany: Czw Gru 11, 2008 4:29 pm Temat postu: |
|
|
No nie wiem czemu tak się dzieje, ale testowałem przecież KBATa przed wypuszczeniem A próbowałeś odpalać ręcznie BATa? _________________ Plamy na Słońcu, upał na ulicy... |
|
Powrót do góry |
|
|
Janek999 Pierwszak
Dołączył: 15 Gru 2007
|
Wysłany: Czw Gru 11, 2008 7:51 pm Temat postu: |
|
|
tak tworzylem przez notatnik i tak samo otwieralo mi się czarne okienko a po nacisnieciu dowolnego klawisza znikalo. Nie mam spacji w scieżkach |
|
Powrót do góry |
|
|
sharkk Redakcja CS.PL
Dołączył: 28 Kwi 2007
|
Wysłany: Czw Gru 11, 2008 7:55 pm Temat postu: |
|
|
czyli to nie problem z kbatem |
|
Powrót do góry |
|
|
Janek999 Pierwszak
Dołączył: 15 Gru 2007
|
Wysłany: Pią Gru 12, 2008 11:02 am Temat postu: |
|
|
w takim razie w czym problem <placze> Mam pomysl podlacze jeszcze starego kompa i tam sproboje skompilowac kbatem bo teraz kupilem laptopa ;p tylko ze tam mam prock 699MHZ a w tym lapku core 2 duo 2.20 i jest lekka roznica w czasie kompilacji ;p |
|
Powrót do góry |
|
|
triget Redakcja CS.PL
Dołączył: 11 Cze 2004 Klan: Evil of Kill3rs
|
Wysłany: Pią Gru 12, 2008 3:57 pm Temat postu: |
|
|
Zawsze przy odrobinie czasu może Ci ktoś skompilować tą mapę _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janek999 Pierwszak
Dołączył: 15 Gru 2007
|
Wysłany: Pią Gru 12, 2008 5:39 pm Temat postu: |
|
|
probowalem u kuzyna i sie normalnie kompiluje. U niego jest inaczej bo wlacze kompilacje i sama sie robi nie musze naciskac zadnego przycisku a u mnie w tym czarnym okienku pisze tak:
Znak zachęty wiersza polecenia został wyłączony przez administratora.
Aby kontynuować, naciśnij dowolny klawisz . . .
Mam na kompie tylko jedno konto jestem administratorem dziwne ^^ |
|
Powrót do góry |
|
|
utworzkonto Użytkownik
Dołączył: 05 Gru 2007 Klan: Lubiczów
|
Wysłany: Pią Gru 12, 2008 7:43 pm Temat postu: |
|
|
A jakiego masz Windowsa? |
|
Powrót do góry |
|
|
Janek999 Pierwszak
Dołączył: 15 Gru 2007
|
Wysłany: Sob Gru 13, 2008 2:11 pm Temat postu: |
|
|
chyba juz doszedlem. Odblokowalem wiersz poleceń. Czemu mi kompilacja robi wszystkie pliki oprocz bsp? Oo
Edit: aha bo bsp zapisuje sie gdzie indziej juz wiem:P dzieki chlopcy za pomoc |
|
Powrót do góry |
|
|
|