www.counter-strike.pl
FAQ  Szukaj  Grupy  Rejestracja  Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj  
[PROBLEM] Kilka pytań dla znawców o "Młotku"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Mapy i modyfikacje gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kilant
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 11 Lut 2008

PostWysłany: Pon Lut 23, 2009 9:57 am    Temat postu: [PROBLEM] Kilka pytań dla znawców o "Młotku" Odpowiedz z cytatem

Przeczytałem temat "REBORN" a na stronie hlmaps przejrzałem wszystkie 48 tematów i dalej nie dostałem odpowiedzi na mój problem albo nie zrozumiałem go

Mianowicie:

1) Chce zrobić ścianę która jest przeźroczysta (w danym stopniu np.150) ALE tylko gdy naciśnie się przycisk
Chciałbym żeby wyglądało to tak "podchodzę do przycisku naciskam "e" ściana staje się przeźroczysta na kilka sec po czym staje się znowu normalna nie przeźroczysta "

2) Chciałbym opis użycia multisource

3) Chciałbym opis użycia multimanager

4) Co trzeba po kolei zrobić by w wyborze tekstur mieć własny obrazek (wiem że ma być podzielny przez 16 ale co dalej jak pliki tekstur odczytuje się z wad'ów)

5) Mam zapisany wygląd kamery na dysku w dziwnym rozszerzeniu ale jak go odtworzyć w programie

6) Kamera obrotowa pomiędzy 2-3 punktami jest niejasno wyjaśniona i nie wiem jak to zrobić
Chciałbym żeby wyglądało to tak "podchodzę do ekraniku naciskam "e" mam widok z kamery która "porusza się od punktu a->b->c->a->... ALBO sam moge poruszać ją pomiędzy tymi punktami

7) moje pojazdy zamiast poruszać się po ziemi to w momencie naciśnięcia "e" znikają nic się nie dzieje ale mam widoczny pasek prędkości lecz nawet jak dam max prędkość albo wstecz to nic się nie dzieje

8) W teleporterze jak wchodze do teleportu to teleportuje mnie daleko za mape i nic się nie da zrobić ; postać nie ginie , nie spada , "nie pływa"

9) Jeżeli ktoś wyjaśnił jak wgrać do programu skomplikowane obiekty typu ciężarówka , samolot to mam pytanie czy istnieje jakiś zbiór takich obiektów do pobrania jak tak to prosiłbym o link bo to dużo uprości robotę zamiast gdybym miał sam robić z "klocków samolot"

Jeżeli ktoś mógł by pomóc albo wpisać to do poradnika albo skorygować to byłbym bardzo bardzo bardzo wdzięczny

PS: Pracuje na "Valve Hammer Editor 3.4" ver. Angielska
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Google
Reklama




PostWysłany: Pon Lut 23, 2009 9:57 am    Temat postu:

Powrót do góry
Kac_zoR
Mieszkaniec boarda
Mieszkaniec boarda


Dołączył: 12 Lis 2001
Klan: +PLUS+ (honorowo ;))

PostWysłany: Pon Lut 23, 2009 8:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napiszę to co pamiętam.

1. func_wall_toggle - z tego co pamiętam, to wystarczy jej name'a wpisać np. w buttonie i jego naciśnięcie spowoduje pojawienie/zniknięcie ściany.

2. Multisource działa tak, że robisz np. func_door i w jego właściwościach, w polu 'master' wpisujesz nazwę swojego multisource'a. Potem robisz np. 5 func_buttonów i w ich targecie wpisujesz też nazwę multisource'a. Drzwi otworzą się dopiero wtedy, gdy wciśniesz wszystkie przyciski wskazujące na source'a.

3. Multimanager uruchamia jakąś sekwencję działań (np. włączy po kolei 5 świateł z opóźnieniem sekundowym, a potem po 3 sekundach otworzy drzwi). Obsługujesz go tak, że wchodzisz we właściwości, wpisujesz sobie jego nazwę w pole 'name', a potem wyłączasz przycisk 'SmartEdit'. Zmieni Ci się nieco wygląd tych właściwości. Teraz klikasz w przycisk 'add' i pojawia się małe okienko w któe wpisujesz 'value' i 'key'. 'Value' to nazwa bytu, który ma Ci się uruchomić, a 'key' to opóźnienie w sekundach. Pobaw się z tym i popróbuj różnych kombinacji, bo to jest jeden z fajniejszych bytów ;).

4. Dużo tu jest instrukcji jak zrobić swoją teksturę. W szukajce wpisz "wally" i szybko coś znajdziesz.

5. Nie rozumiem pytania.

6. Żeby kamera się obracała, to celujesz nią (czyli ustawiasz 'target') na func_train. Jak zrobić ruchomy func_train poszukaj w tutorialach ;). A samemu, niezależnie od czegokolwiek, chyba nie możesz poruszać kamerą, a przynajmniej ja nie wiem jak to zrobić (chyba jedynie ustawiając targeta na minimapce, coś a'la bombardowanie garga w HLu).

7. Nie wiem.

8. A ustawiłeś gdzie masz się teleportować? Służy do tego najczęściej byt info_teleport_destination.

9. Poszukaj prefabów na necie, jest tego masa. Najczęściej są one w formie zapisanej mapy, na której jest jakiś obiekt. Po prostu go sobie kopiujesz do swojej mapy.

HF & GL :).
_________________
Pomóż dzieciakom www.pajacyk.pl wystarczą dwa kliknięcia :).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sharkk
Redakcja CS.PL
Redakcja CS.PL


Dołączył: 28 Kwi 2007

PostWysłany: Pon Lut 23, 2009 9:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wally jest w którejś z paczek reborna o ile się nie myle
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Kilant
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 11 Lut 2008

PostWysłany: Wto Lut 24, 2009 8:06 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok dzięki za pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mieTK
Moderator
Moderator


Dołączył: 14 Sty 2003

PostWysłany: Sro Lut 25, 2009 11:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tylko nie przesadź z tymi prefabami
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Kilant
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 11 Lut 2008

PostWysłany: Pią Lut 27, 2009 11:59 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mieTK napisał:
tylko nie przesadź z tymi prefabami

dlaczego ?? jest jakieś ograniczenie ??


PS: MAM KOLEJNY PROBLEM

Zrobiłem obiekt "func_breakable"
I tam jest opcja destroy by granade (czy cos w tym rodzaju) , jest opcja "yes" "no" wybieram opcje "yes"

Podczas gry gdy rzucam w obiekt granatem nie rozwala się (próbowałem dać wytrzymałość na 0 ; 1 ; 1000)

Jak zrobić obiekt który niszczy się kiedy zostanie trafiony przez granat (chodzi mi o trafienie nie obrażenia zadane , najlepiej żeby mógł być zniszczony tylko przez trafienie granatem a nie przez eksplodujący granat ani strzały z broni)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kac_zoR
Mieszkaniec boarda
Mieszkaniec boarda


Dołączył: 12 Lis 2001
Klan: +PLUS+ (honorowo ;))

PostWysłany: Pią Lut 27, 2009 12:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma żadnym limitów, to są normalne obiekty, które równie dobrze mógłbyś sam zrobić, ale mapa zrobiona w całości z prefabów, to taki totalny nieprofesjonalizm. Chodzi o to, żeby samemu coś zrobić, a nie kopiować od kogoś.

A co do szyby: nie wiem jakiego FGD używasz, ale ja u siebie nie mam takiej opcji jak "destroy by granade". Ja, jak chciałem, żeby coś się dało rozwalić tylko granatem, to robiłem zawsze tak: żadnego "destroy by granade" nie dawałem, tylko po prostu ustawiałem "strength" na jakąś śmiesznie olbrzymią wartość (1000000000 czy coś ;) ), tak że chociażbyś walił w to 10 minut z pary to nie rozwalisz, ale za to jeden granat całkowicie wystarcza, żeby to rozbić ;). Taki bug, ale powinien zadziałać.
_________________
Pomóż dzieciakom www.pajacyk.pl wystarczą dwa kliknięcia :).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kilant
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 11 Lut 2008

PostWysłany: Sob Lut 28, 2009 2:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale czy jak mam dwie skrzynki obok siebie i zuce tego granata w jedną z nich to tylko jedna sie rozwali bo wlasnie w tym mam problem , bo moge to zrobic na obrazenia zadane wybuchem granata ale wtedy przewaznie obydwie skrzynki sie rozwalają.. :/

i prosilbym o kopie tego co masz wpisane w wlasciwosciach skrzynki w "smart edit" czy jakoś tak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kac_zoR
Mieszkaniec boarda
Mieszkaniec boarda


Dołączył: 12 Lis 2001
Klan: +PLUS+ (honorowo ;))

PostWysłany: Sob Lut 28, 2009 4:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak ustawisz bardzo dużo "strength" to rozwali się tylko skrzynka trafiona bezpośrednio granatem, sam wybuch jej nic nie zrobi. I nie rozumiem czego kopię chcesz, ja tylko dużo odporności ustawiam i nic innego nie zmieniam.
_________________
Pomóż dzieciakom www.pajacyk.pl wystarczą dwa kliknięcia :).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kilant
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 11 Lut 2008

PostWysłany: Sob Lut 28, 2009 7:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kac_zoR napisał:
Jak ustawisz bardzo dużo "strength" to rozwali się tylko skrzynka trafiona bezpośrednio granatem, sam wybuch jej nic nie zrobi. I nie rozumiem czego kopię chcesz, ja tylko dużo odporności ustawiam i nic innego nie zmieniam.


rozumiem ze dla ciebie to cos banalnego
ale jak tak robię to granat mi sie odbija od tej skrzynki a nie ją rozbija
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kac_zoR
Mieszkaniec boarda
Mieszkaniec boarda


Dołączył: 12 Lis 2001
Klan: +PLUS+ (honorowo ;))

PostWysłany: Sob Lut 28, 2009 7:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmm, dlatego też zapytałem jakiego FGD używasz. A poza tym jak mieszałeś w tej skrzynce, to mogłeś coś namieszać i teraz jest niezniszczalna. Zrób zupełnie nowy obiekt func_breakable i we właściwościach ustaw tylko i wyłącznie dużo "strength" i sprawdź wtedy czy działa.
_________________
Pomóż dzieciakom www.pajacyk.pl wystarczą dwa kliknięcia :).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kilant
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 11 Lut 2008

PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 8:48 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dalej nic ... o to co robie -->
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kac_zoR
Mieszkaniec boarda
Mieszkaniec boarda


Dołączył: 12 Lis 2001
Klan: +PLUS+ (honorowo ;))

PostWysłany: Pon Mar 02, 2009 11:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja nie mam u siebie nic z granatem, tak więc zapytam jeszcze raz - jakiego FGD używasz?
_________________
Pomóż dzieciakom www.pajacyk.pl wystarczą dwa kliknięcia :).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kilant
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 11 Lut 2008

PostWysłany: Pią Mar 06, 2009 11:50 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uzywam tego z project Reborn http://board.counter-strike.pl/viewtopic.php?t=81182
Tam jest paczka instalek i mam ustawione tak jak tam jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Mapy i modyfikacje gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
© 1999-2012 Counter-Strike.PL Sebastian Kasperek | Rosi CMS © MD Software | Linki: Zdjęcia reklamowe | Czarter jachtów Mazury