trawiator Mieszkaniec boarda
Dołączył: 09 Sie 2004
|
Wysłany: Czw Cze 30, 2005 12:43 pm Temat postu: Pluginy a Moduły w AMX i AMXX |
|
|
Pluginy a Moduły w AMX i AMXX - z czym to sie je.
Info początkowe:
Podane nazwy plików sa dla systemu Windows, pod Linuxa mają tylko ciut inną "końcówke" ale człowiek myślący nie powinien mieć z tym najmniejszego problemu.
WSTĘP:
Bardzo czesto w amx(x) po dodaniu nowego pluginu pojawia sie nam cos takiego:
Kod: | [ 37] unknown unknown unknown nazwa_pluginu.amx bad load - |
Zakladam ze nazwa pluginu w plugins.ini jest dobrze wpisana. Takze w tym wypadku niezladowanie sie pluginu bedzie najprawdopodobniej spowodowane brakiem odpowiedniego modulu. Jak znalezc wymagany przez plugin modul i jak go zainstalowac jest napisane w tym poradniku.
O plikach .sma:
Jak powszechcnie wiadomo pliki .sma są to źródła pluginów. To właśnie w nich znajdują się potrzebne nam informacje jakich modułów wymagają żeby zadziałały.
Należy je otwierać za pomocą jakiegoś edytora tekstu (np. Windowsowy Notatnik).
Zazwyczaj wyglądają mniej więcej tak:
Kod: |
/*
* Tutaj jakiś komentarz odnosnie pluginu,
* jego opis, wersja, lista dostepnych komend,
* lista zmian, itp. itd.
*/
#include <amxmod>
#include <amxmisc>
i tu dalszy kod pluginu
|
I właśnie potrzebne nam będzie to co znajduje się po #include. Ta nazwa pomiędzy znakami mniejszości i większości jest nazwą modułu niezbędnego do działania pluginu.
Dla AMX:
#include <amxmod> <<----- Plugin korzysta z standardowej biblioteki czyli amx_mm.dll. Nie trzeba rzadnego dodatkowego modułu
#include <amxmisc> <<----- j/w
#include <translator> <<----- j/w
#include <csstats> <<----- Plugin wymaga do działania modułu csstats_mm.dll
#include <VexdUM> <<----- Plugin wymaga do działania modułu VexdUM_mm.dll
#include <VexdUM_stock> <<----- j/w
#include <mysql> <<----- Plugin wymaga do działania modułu obsługującego baze SQL. Na przykład mysql.dll
#include <udp> <<----- Plugin wymaga do działania modułu udp.dll
#include <fun> <<----- Plugin wymaga do działania modułu fun_mm.dll
#include <mthread> <<----- Plugin wymaga do działania modułu mthread.dll
#include <geoip> <<----- Plugin wymaga do działania modułu geoip.dll
Dla AMXX:
#include <amxmodx> <<----- Plugin korzysta z standardowej biblioteki czyli amxmodx_mm.dll. Nie trzeba rzadnego dodatkowego modułu
#include <amxmisc> <<----- j/w
#include <file> <<----- j/w
#include <string> <<----- j/w
#include <vault> <<----- j/w (?)
#include <regex> <<----- Plugin wymaga do działania modułu regex_amxx.dll
#include <sockets> <<----- Plugin wymaga do działania modułu sockets_amxx.dll
#include <engine> <<----- Plugin wymaga do działania modułu engine_amxx.dll
#include <cstrike> <<----- Plugin wymaga do działania modułu cstrike_amxx.dll
#include <dbi> <<----- Plugin wymaga do działania któregoś z modułów mysql_amxx.dll, pgsql_amxx.dll, mssql_amxx.dll lub sqlite_amxx.dll
w zalerzności od posadanej wersji bazy SQL. Najcześciej jest to MySQL.
#include <fun> <<----- Plugin wymaga do działania modułu fun_amxx.dll
#include <fakemeta> <<----- Plugin wymaga do działania modułu fakemeta_amxx.dll
#include <geoip> <<----- Plugin wymaga do działania modułu geoip_amxx.dll
#include <array> <<----- Plugin wymaga do działania modułu array_amxx.dll
#include <csx> <<----- Plugin wymaga do działania modułu csx_amxx.dll
Włączanie Modułów:
AMX:
Niektóre moduły wymagają dopisania do pliku modules.ini w MetaModzie oraz w modules.ini w AMX'ie.
Przykład:
modules.ini w MetaModzie
Kod: | win32 addons/amx/modules/VexdUM_mm.dll
|
modules.ini w AMX'ie.
Moduły MThread i GeoIP są do ściągnięcia z tąd: http://amxmod.net/modules.php
AMXX:
Moduły trzeba tylko "odkomentowac" w pliku modules.ini w AMXX'ie.
Przykład:
Kod: | ; ------------------------------------
; Array - advanced arrays in scripting
; ------------------------------------
array_amxx.dll |
_________________ Myśl rodzi herezję.
Herezja wymaga odkupienia. |
|