www.counter-strike.pl
FAQ  Szukaj  Grupy  Rejestracja  Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj  
Dźwięk przestrzenny (5.1) w CS:S

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Ogólnie o Counter-Strike: Source
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
heterobossu
Pierwszak
Pierwszak


Dołączył: 22 Cze 2009

PostWysłany: Pią Sie 21, 2009 2:00 pm    Temat postu: Dźwięk przestrzenny (5.1) w CS:S Odpowiedz z cytatem

Witam!

Zakupiłem ostatnio słuchawki Lognetmedia AERO 5.1
Mam zintegrowaną dźwiękówkę Realteka, obsługującą 5.1 i 7.1 też xDDD
Wiem, że badziew ale naprawdę ładnie ciągnie i nie mam w planach zmiany.


Mój post jednak pisze w zupełnie innym celu:

dotyczy to przestrzennego dźwięku w cs source

W opcjach gry mamy do wyboru tylko - głośniki 5.1 i sprawa zamknięta, jednak dźwięk nie do końca mi odpowiada, słychać tak jakby "delikatne echo". Oprócz tego naprawdę dużo więcej słyszę niż w stereo za 29 złotych... xd Ten wiatr na dast 2 itd...

Dzisiaj natknąłem się w necie (dokładniej na http://www.gotgames.com.au/forums/counter-strike-series-155/snd_digital_surround-5-1-headphones-6584/) na następującą komendę:

snd_digital_surround "0/1" (domyślnie jest 0)

potestowałem trochę w css i w konsoli podczas zmiany wartości z 0 na 1 i odwrotnie pojawiają się komunikaty:

*przy snd_digital_surround 0
Digital Surround disabled.
3d surround sound initialization successful


*przy snd_digital_surround 1
Digital Surround enabled.

Mamy więc do wyboru dwa tryby dźwięku 3d sorround, oraz digital sorround. Na tym drugim dźwięk jest cichszy, ale wystarczy podkręcić głośność w ustawieniach i moim zdaniem dźwięk jest lepszy, bardziej naturalny, nie słyszę tego "echa", oraz mam lepszą orientację w terenie.

Moje pytanie jest do osób, które grają na sprzęcie 5.1, oraz dotyczy tego na jakim cofnigu (dźwięku) grają? Czy lepszy jest 3d czy digital surround i czy grając na tym drugim nic nie tracę?

Zastanawiam się również nad ustawieniami mixera, ponieważ przy 100% na każdy kanał tylne głosniki wymiękają, więc u siebie mam:

przód: ok. 40%
centrum: ok. 55%
subbufer: ok. 55%
tył: ok. 100% (nawet bez ok., bo na maxa)

Jak Wy rozwiązujecie ten problem???

A dla speców od cfg - czy mówią wam coś te komendy?

s_eax "0/1"
s_a3d "0/1"

Podobno też są odpowiedzialne za przestrzenność dźwięku i rózne rzeczy w neciem ożna o nich wyczytać.

Napisałem to w tym dziale (zatanawiałem się też nad problemami). Myślę, że temat może posłużyć również innym użytkownikom w optymalizacji ustawień dźwięku pod swój sprzęt.

Pozdro!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Google
Reklama




PostWysłany: Pią Sie 21, 2009 2:00 pm    Temat postu:

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Ogólnie o Counter-Strike: Source Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
© 1999-2012 Counter-Strike.PL Sebastian Kasperek | Rosi CMS © MD Software | Linki: Zdjęcia reklamowe | Czarter jachtów Mazury