www.counter-strike.pl
FAQ  Szukaj  Grupy  Rejestracja  Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj  
[TUTORIAL] Podmiana tekstur

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Mapy i modyfikacje gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
triget
Redakcja CS.PL
Redakcja CS.PL


Dołączył: 11 Cze 2004
Klan: Evil of Kill3rs

PostWysłany: Sro Lut 02, 2011 10:40 pm    Temat postu: [TUTORIAL] Podmiana tekstur Odpowiedz z cytatem

Tworzenie modyfikacji do Counter-Strike to nie tylko budowanie map oraz modelowanie postaci/broni, ale także wzbogacanie gry o nowe tekstury. W moim poradniku pokażę, jak szybko i sprawnie podmienić same tekstury modeli bez dekompilacji pliku .mdl (rozkładania na czynniki pierwsze).

Co będzie potrzebne?

- Jeds Half-Life Model Viewer
- Adobe Photoshop lub inny edytor graficzny posiadający podobne funkcję
- GCFScape
Załóżmy, że chcemy podmienić teksturę noża. Jeśli nie mamy "wyciągniętego" wybranego pliku .mdl z paczki .gcf należy to zrobić programem GCFScape. Następnie po wykonaniu modyfikacji wrzucić efekt naszej pracy do steam/steamapps/nazwa_konta/counter-strike/cstrike_polish/models. Gra automatycznie skorzysta z niego przy następnym uruchomieniu.

Czym tak naprawdę jest nasz nóż?

Otóż musimy sobie uświadomić, że będziemy podmieniać teksturę na obiekcie, który widzimy trzymając go w rękach podczas gry. Tak naprawdę nóż w grze składa się z 3 części : 1. to co trzymamy w rękach, 2. to co widzimy u przebiegających postaci, 3. to co widzimy po wyrzuceniu go z dłoni. Jednak noża w przeciwieństwie do innych broni nie da się wyrzucić, więc w tym przypadku są tylko 2 pliki. My jednak podmienimy tylko ten 1 dla przykładu czyli v_knife.mdl.

Plik .mdl otwieramy za pomocą Jeds Half-Life Model Viewer. W tym programie możemy ustawić parę nawet fajnych efektów, ale to sprawdzicie już sami.



Następnie przechodzimy do sekcji odpowiedzialnej na tekstury.



Znajdujemy na liście odpowiadająca nam pozycję i eksportujemy do pliku .bmp (przycisk Export Texture). Tekstura zapisana jest w kolorach indeksowanych w 8bitach. Jak to zmienić ? Po imporcie do Adobe Photoshop wystarczy wybrać następujące opcje Image-> Mode ->RGB Color.



Teraz możemy już rysować po naszej teksturze. Po zakończeniu zmieniamy kolory Image-> Mode -> Indexed Color i zapisujemy w 8 bitowej palecie .bmp. Nasza tekstura jest gotowa. Wystarczy w programie Jeds Half-Life Model Viewer, w oknie odpowidzialnym za tekstury wybrać Import Texture, zapisać nasz model i podmienić.




Pozdrawiam triget :)
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Google
Reklama




PostWysłany: Sro Lut 02, 2011 10:40 pm    Temat postu:

Powrót do góry
lorth'
Pierwszak
Pierwszak


Dołączył: 05 Gru 2010
Klan: HunteR FragS

PostWysłany: Czw Lut 03, 2011 12:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Ci za ten poradnik.
100% zgodności. Dodam tylko tyle, że jak ktoś z Was zrobił swój model pod np. nóż. To potem pliki view_glove i view_finger (przerobione przez Was) możecie śmiało podmieniać pod resztę broni ;)

Ja tak właśnie mam i jest cud malina ;)

Jeszcze raz wielkie dzięki za Tutorial ;)
_________________
Taki sobie zwykły gracz :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Mapy i modyfikacje gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
© 1999-2012 Counter-Strike.PL Sebastian Kasperek | Rosi CMS © MD Software | Linki: Zdjęcia reklamowe | Czarter jachtów Mazury