www.counter-strike.pl
FAQ  Szukaj  Grupy  Rejestracja  Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj  
[Modyfikacja]Detale a wydajność, import plikow typu blender.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Mapy i modyfikacje gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kipeer
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2004

PostWysłany: Nie Gru 09, 2012 2:28 am    Temat postu: [Modyfikacja]Detale a wydajność, import plikow typu blender. Odpowiedz z cytatem

Siemka, dawno mnie nie bylo na tym forum i nie wiem czy ktoś w ogole tu zagląda. :P
Tworzę grę na engine source. Zacząłem narazie od tworzenia mapy, pozniej zabiorę się za animacje postaci oraz efekty dźwiękowe.

Narazie jestem na początku, tworzenie mapy od podstawy. Zająłem się szkicem i rozłożenie mapy żeby sobie później powypełniać. Chcę ją zrobić w detalach. Mapa jest robiona na wzor mojej dzielnicy. Skromno. Chcę płyty chodnikowe, ulicę zrobić szczegółowo, wręcz każdą cegłę odręcznie.

Pytanie do was:
1. Czy dużo detali na mapie nie zamuli komputera? ( Na jednej mapie ok. 5 minutowa misja ) przewiduje ok. 500 obiektów. ( Z powodu, ze narazie robie wersję demo )
2. Czy przygotowane obiekty 3d robione w blenderze lub innym programie można wrzucić do Hammera?
3. Jakim narzędziem mogę, zaznaczyc pewien obszar sciany aby wciąć np. drzwi do garażu czy okno. Tylko pytam, bo to skróci mi pracę ( Znalazlem cliping tool ale w internecie nie znalazlem dokladnego opisu do tego ( https://developer.valvesoftware.com/wiki/Clipping_tool - a polska wiki jest kilkadziesiąt stron )
4. Jak zrobić realistyczny trawnik? Liczę na poradę


5. Robię grę, wybrałem Source engine. Dlatego, że renderowanie jest łagodne i nie obciąża tak bardzo komputera. Z racji tego, że stworzenie mapy i animacje postaci czy broni nie jest takie ciężkie wybrałem SOURCE. Ma ktos porady na początek? - Proszę odpowiedzieć na to pytanie jako ostatnie :)

Tak mniejwiecej wyglada teraz.



tak wyglada moja praca (robie od 5h):




Oryginal:

[/img]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Google
Reklama




PostWysłany: Nie Gru 09, 2012 2:28 am    Temat postu:

Powrót do góry
FiK
Redakcja CS.PL
Redakcja CS.PL


Dołączył: 26 Cze 2003

PostWysłany: Wto Gru 18, 2012 1:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ad. 1. Zależy co masz na myśli jako detale. Generalnie w source masz teksturę i bumpmapę, dlatego nie ma sensu robić każdej cegły i płytki osobno, zrób po prostu kilka tekstur, które będą się ze sobą zawsze tillować i wsio.
Ad. 2. Tak, jak najbardziej - eksportujesz je i po problemie.
Ad. 3. Clipping-tool chyba i carving są dla Ciebie jak znalazł. Ewentualnie możesz od razu modelować budynki tak, żeby były w nich dane obiekty już zagospodarowane. Opis z valvewiki masz dobry, ewentualnie doczytaj to: https://developer.valvesoftware.com/wiki/Reshaping_Solids i to: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1758702
Ad. 4. https://developer.valvesoftware.com/wiki/Displacement_Grass i http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1392476

Na początek mogę poradzić jedynie, żebyś się nie poddawał pomimo trudności i spadającego zapału :)
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Mapy i modyfikacje gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
© 1999-2012 Counter-Strike.PL Sebastian Kasperek | Rosi CMS © MD Software | Linki: Zdjęcia reklamowe | Czarter jachtów Mazury