Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 10:36 pm Temat postu: FPS 60 vs FPS 100 - pływanie myszki.
fps_max 101, monitor LCD 1920x1080 @ 60Hz - komendy do STEAM'a na brak akceleracji, myszka Roccat Kova [+], VSYNC OFF - wszystko OK.
fps_max 61, monitor LCD 1920x1080 @ 60Hz - komendy do STEAM'a na brak akceleracji, myszka Roccat Kova [+], VSYNC ON - gra jest dziwnie płynna i celownik/mysz pływa jak z akceleracją. < - OCB ?
EDIT:
Rzeczywiście włączenie synchronizacji pionowej rozwiązuje ten problem ale koszta są zbyt duże. Strasznie szkoda że tak to wygląda teraz bo wiem że na gf 5500 wyglądało normalnie mimo wyłączonej synchronizacji pionowej. Swoją drogą to jaką ta synchronizacja pionowa ma rację bytu? fps 60 i mysz pływa... Bez sensu:/
W mojej opinii przyczyna jest taka że jak masz włączoną synchronizację pionową(60hz) i ustawione 100 fps to karta graficzna generuje 60 klatek natomiast z samej gry do karty graficznej jest wysyłane 100klatek. Skutkiem tego renderowane jest 1.666(6) frame na jedno odświeżenie ekranu. Efekt musi być taki jak opisałem w swoim starym temacie.
Dodatkowym problemem było właśnie pływanie myszki. Gdyż myszka chce działać jak 100hz a działa jak 60 hz. Skutkiem tego część danych jest zbuforowana i dociera do karty graficznej później. (z doświadczenia widziałem że bufor jest dosyć mały ale na pewno uniemożliwia grę)
EDIT:
Jak się głębiej wczytałem to widzę że nie dokładnie taki problem masz.
czy na pewno mówisz że masz ustawione fps_max 61?
Czy przypadkiem po włączeniu synchronizacji pionowej po prostu masz max 61 fps? To duża różnica. Jak wpiszesz fps_max 60 to pływanie myszki zniknie. _________________ NAJLEPSZE fragi ze scouta
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach