Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pancerowany Użytkownik
Dołączył: 17 Lut 2004 Klan: [PM] Pistol Makarow - el bucho
|
Wysłany: Wto Kwi 05, 2005 2:39 pm Temat postu: amx_match_deluxe na AMX i AMXX |
|
|
Cytat: | Update:
AMX Mod 0.9.9 only
1. Ssiemy i czytamy
najpierw ssij (powinieniem tu zakonczyc )
AMX Match Deluxe 1.72 by _KaszpiR_ (moja zmodyfikowan wersja, po angielsku, zawiera wszelkie potrzebne pliki (ale bez udp module)
a ponizej oryginaly ale raczej niepotrzebne i dzilaja na starszych wersjach amx
http://djeyl.net/forum/index.php?showtopic=5875 (amx forum)
http://shromy.free.fr/amx_match_deluxe_171.zip (plik podstatwowy)
http://shromy.free.fr/amx_match_cfgs.zip (jak nie masz konfigow)
nastenie przeczytaj jakies tutorriale, polskie, angielskie, niemieckie itp, szukaj w google i na boardach czy forum axm
2. Instalacja
rozpakowywujemy pierwszy plik do jakiegos katalogu wraz ze struktora
w ostatecznosci powinnismy miec klika podkatalogow typu
addons/amx/leagues/
addons/amx/
addons/amx/examples/sources/ ...
w tej wersji nie ma pliku .amx jest tylko .sma
w amx/plugins/leagues/ powinny byc pliki jakie sa WYMAGANE przez ten dodatek , np esl.cfg, cal.cfg default.cfg, ffa.cfg
w amx/examples/sources powinien byc plik .sma ktiory mozna preedytowac jak nie odpowiada nam podstawowa wersja juz skompilowana (mnie nie odpowiadala)
3. Konfiguracja
a) kompilacja pluginu (edycja np wordpadem czy innym programem do plikow teksotwych)
ponizsza konfiguracja podaje jak ustawic match deluxe bez hltv
werscja z hltv jest w dalszej czesci postu
jak wam to nie odpowiada to trzeba poedytowac
najpierw wersja bez UDP:
starczy ze zakomentujemy jedna linie, zaczynajaca sie od
Kod:
#define USE_HLTV_SECTION
i zamieniamy na
Kod:
//#define USE_HLTV_SECTION
potem rekompilujemy, i z katalogu amx/examples/compiled kopiujemy nasz amx_match_deluxe.amx do amx/plugins/
b) edycja amx/plugins/plugins.ini
dodajemy linie
Kod:
amx_match_deluxe.amx
na koncu wpomnianego addons/amx/plugins/plugins.ini
c) konfiguracja plikow cfg do plugina
domyslnie jest ustawiona na server pack ktory jest tutaj
idziemy do amx/plugins/leagues/ i tam grzebiemy w plikach -trza zdefiniowac pare rzeczy pomocnych , a nie przeszkadzajacych
default.cfg - lik jest ladowany przed meczem
powinien zawierac linie do pauzowania pluginow amx takich jak stats, miscstats, killingspree tkr_options i takie tam
przyklad jaki ja mam u siebie
Kod:
// Here are all settings that have to be
// executed before every matchs.
// For exemple: disable stats or any other plug-in
// Beware: these file is executed AFTER the match config
// So cvars set here erase your match config cvars
// To pause an AMX plugin: use "amx pause" function
amx pause stats.amx
amx pause killstreak.amx
amx pause miscstats.amx
amx pause fpm.amx
amx pause scrollmsg.amx
amx pause imessage.amx
amx pause mapchooser.amx
amx pause tk_revenge_extra.amx
amx pause tkr_simple.amx
amx pause ffmanagement.amx
meta pause statsme //pauzuje stare statsme przed 2.8
sm_enabled 0 //pauzuje statsme 2.8
nastepnie trza se dodac pliki np cb.cfg, ze strony clanbase, albo szukaj na boardzie o tym ), domyslnie jest tylko cal.cfg dla amerykancow i ecup dla naszych europejskich graczy
w tych plikach nie ma nic magicznego, zwykle sa one zgodne z tym co oficjalnie mozna sciagnac ze stron cyberathlete leaguel czy electronic sports league (a my czesto gramy cb wiec ... clanbase trza se recznie wrzucic)
nastepnie plik ffa.cfg - ten plik jest wykonywany po meczu
wiec powinno byc odwrotnie niz w default.cfg
monza oczywiscie dodac wiecej
moj przyklad
Kod:
// These is the FFA server config file
// you can reload some plug-ins like the stats
// and get some cvars to their old value
pausable 0
mp_maxrounds 0
mp_winlimit
mp_timelimit 30
mp_autoteambalance 1
mp_limitteams 2
mp_fadetoblack 0
mp_forcechasecam 0
mp_friendlyfire 1
mp_autokick 1
mp_tkpunish 1
amx unpause stats.amx
amx unpause killstreak.amx
amx unpause miscstats.amx
amx unpause fpm.amx
//amx unpause scrollmsg.amx // ja tego nie uzywam wiec se zakomentowalem aby nie wlaczal po meczu
amx unpause imessage.amx
amx unpause mapchooser.amx
amx unpause tk_revenge_extra.amx
amx unpause tkr_simple.amx
amx unpause ffmanagement.amx
meta unpause statsme
sm_enabled 1
exec server.cfg //ja tu masz jakies pecyficzen ustawienia wiec warto to wykonac
sv_password "" /czysczenie hasla
say FFA config loaded...
ostatni plik cfglis.txt pelni fukncje czysto informacyjna , wyphcaj go tekstem jaki ci sie podoba aby np niedoswiadczeni admini wiedzieli jakie sa konfigi, komendy itp
d) amx.cfg
warto sobie poustawiac w addons/amx/amx.cfg wstawic zmienne aby troche zminic domyslne ustawienia plugina
* amx_match_endtype: dziala tylko z wersja maxrounds tylko i wylacznie (amx_match ... mrXX
* 0 -> mecz sie konczy jak wszstkie rundy sa rozegrane (domyslnie)
* 1 -> mecz sie konczy jak jedna z druzyn wygra mp_maxrounds+1 rund
* amx_match_readytype: 0 -> tylko jeden gracz mowi w teamie ready i w ten sposob CALY team jest gotowy do meczu (domyslnie
* 1 -> ALL wszscy gracze musza wpisac ready ja polecam to rozwiazanie
* 2 -> tylko admin amx moze rozpoczac mecz piszac w konsoli ' say /start ' (czyli wpiskasz klawisz say i wpisujesz /start)
* amx_match_playerneed: uzywane tylko jak masz amx_match_readytype 1.
* oznacz ilu graczy potrzeba bay mecz sie zaczal, domyslnie 10 , czyli mecze 5/5.
* ustaw na 4 jak chesz grac mecze 2/2
* amx_match_swaptype: 0 ->druzyny nie sa zamieniane miejscami po pierwszej polowie, domyslnie, daje czas na np chwile relaksu, omowienie taktyk itp
* 1 ->druzyny sa zamieniane miejscami autmomatycznie (wiec nie trzeba recznie,a le nie ma przerwy)
* amx_match_screenshot: 0 -> nie wykonywany jest zrzut ekranu z wynikami meczu
* 1 -> zrzut po kazdej polowie meczu (domyslnie)* 2 -> wynik i WonID/SteamID graczy jest pokazany po kazdej polowie i jest zrzut ekranu
uwaga, zrzut jest wykonywany u wszystkich graczy
* amx_match_showscore: 0 -> wynik nie bedzie pokazywany przy starcie kazdej ryndy, domyslnie (nie rozprasza i nie stresuje * 1 -> wyniki przy kazdej nowej rundzie, dla wiekszych bajerow.
* amx_match_overtime: 0 -> nie ma dogrywki jak jest remis, domyslnie
* 1 -> dogrywka jak remis, jest zmienna aby kontrolowac to dokladniej, patrz nizej.
* amx_match_otrounds: uzywane tylko jak masz amx_match_overtime 1.
* zmienna okresla ilosc rund do rozegrania jak jest dogrywka, domyslnie jest 3 rundy
* amx_match_shield: tylko dla CS 1.6
* 0 -> tarcza zabroniona, domyslnie
* 1 -> mozna uzywac tarczy podczas meczu.
4. Testowanie
restart serwera i powinno dzialac
majac flagi admina na ADMIN_LEVEL_A (w cutom admin levels w users.ini) wywolujemy w konsoli komende amx_match
tzn zobacz w liscie komend na gorze, nie bede tego powtarzal.
tlumaczy sie to mniej wiecej tak:
amx_match <CT tag> <Terro Tag> <mrXX gdzie XX numer rund , jest jescze inna opcja ale nie u nas stosowana> <nazwa configa bez .cfg> <druga mapa> [opcja naygywania demka tylko_gracze|tylko_hltv|gracze_i_hltv]
na przyklad
amx_match Maczo Laski mr12 esl de_dust2 recboth
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
5. Opcja HLTV
jesli nie masz plugina amx_match dzialajacagoe bez udp (czyli bez HLTV) to radze pocztac powyzsze info najpierw, a dopiero potem czytac te sekcje
wiec tak, najpierw musimy miec modul UDP (zwany takze 'Rcon and Query') zaladowany w amxmodzie,
polega to na tym ze musimy najpierw dorwac modul w wersji dososowanej do naszej wersji amx, tzn, jak mamy amx 0.9.9 to bierzemy udp dla wersji 0.9.9, bo inne maja rozne inne badziewia powodujace ze sa niekompatybilne miedzy soba
Pliki moga byc tutaj http://nvt.prv.pl/download/amx/amx-re/modules/
a) rozpakowac udp do katalogu amx
.so orazz .dll do katalogu addons/amx/modules
.inc do addons/examples/includes/
.sma mozemy sobie darowac
b) idziemy do addons/amx/config/modules.ini i dodajemy linijki mniejwiecej takie , oczywiscie uwazajcie na wielkosc liter i czy macie udp_i586.so albo udp_i386.so to zmiencie liczby
Kod:
; UDP functions
udp.dll
udp_i586.so
c) zmiana mapki
rconem wpisujemy
amx modules
i powinno sie pojawic cos w rodzaju tego obrazka, oczywiscie nie musiecie miec wszstkich tych modulow ani tych samych wersji
http://nvt.prv.pl/plug.php?p=dlidx&r=0&f=YW14L2N2cy8wLjkuOS81ODYuZ2lm
jesli sie zle zaladuje modul udp to serwer wam wywali wiec amx modules raczej bedzie uzyteczny tylko jak bedzie dzialal poprawnie
efekt jest taki ze serwer startuje i nagle wylazi (pod windows pewnie bez komentarza (wiec racze odpalic na chwile serwer na probe z parametrem -console), w linuksie radze na probe zrezygnowac ze screen'a
jak mamy dzialajacy modul udp mozemy isc dalej, inacze mozesz sobie darowac
d) szukamy naszego amx_match.sma i musimy go wyedytowac
znajdujemy linijke zawierajaca
Kod:
#define USE_HLTV
i usuwamy te znaki na poczatku linii, aby wygladala tak jak powyzej (np jesli mamy tam srednik czy jakies // to usuwamy
e) uruchamiamy kompilacje, powinen byc w efekcie plik addons/amx/examples/compiled/amx_match.amx
wrzucamy go do addons/amx/plugins/ nadpisujac stary plik
f) zmaina mapy i w konsoli rconem
amx list
i powinnismy widziec ze plugin jest zaladowany
g) od tego momentu powinna byc nowa komenda w pluginie
amx_match_hltv <adminpassword_do_hltv>
np jesli na serwerze hltv mamy w hltv.cfg adminpassword ustawione na "cieple_gacie" to nasz akomenda przed meczem bedzie wygladala o tak :
amx_match_hltv "cieple_gacie"
wtedy plugin powinien sie podlaczyc do hltv i wyslac komunikat tekstowy, jako say
powinnismy widziec ze hltv mowi taki oto tekst
Kod:
HLTV: [AMX MATCH] HLTV correctly configured
oznacza to ze wszstko jest ok, inaczej, trzeba sprawdzic hasla i ustawienia na hltv
teraz jak odpalimy amx_match z parametrami mozemu uzywac recboth (aby nagrywac na graczach i hltv jednoczesnie) a nie recdemo ( ktore nagrywa tylko na graczach), albo rechltv (ktore nagrywa tylko na hltv) aby na graczach sie nie nagrywalo demko (bo po to wlasnie mamy hltv aby oni nie musieli nagrywac)
acha jesli macie na serwerze hltv ustawone delay to radze utrzymac warmup przec conajmniej czas warmupu przed i po meczu, albo ustawic delay na 0 i ustawic na hltv aby nikt nie mial na nie wstepu zarowno gracze jak i proxy
6. Pytania
Jak jescze raz zobacze jakis topik o amx match to ZABIJE!
gl hf
potem dopisze jak sie tego zuywa z hltv
edit
dodalem werjse na amx 0.9.9
/edit
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Google Reklama
|
Wysłany: Wto Kwi 05, 2005 2:39 pm Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
trawiator Mieszkaniec boarda
Dołączył: 09 Sie 2004
|
Wysłany: Sro Kwi 27, 2005 9:50 am Temat postu: Instalacja Amx Match Deluxe pod AMXX [Servery Linux/Windows] |
|
|
Instalacja Amx Match Deluxe 5.0 pod AMXX [Servery Linux jak i Windows]
Wymagania:
- Zainstalowany AMXX na serverze CS'a
- Pliki Amx Match Deluxe: http://www.amxmodx.org/forums/download.php?id=3926
Jak instalowac:
- Sciagniete archiwum wypakowywujemy do katalogu /cstrike/ [przy depakowaniu zachowujemy cala strukture plikow!]
Konfiguracja pluginu:
Standardowo po sciagnieciu pluginu ma on wlaczona obsluge HLTV. Jezeli nie chcemy aby plugin obslugiwal HLTV nalezy zmodyfikowac plik amx_match_deluxe.sma znajdujacy sie w podkatalogu AMXX'a "scripting".
Jesli plugin ma uzywac HLTV pomijamy ta czesc instrukcji.
Szukamy takiej lini:
#define USE_HLTV_SECTION
i dajemy przed nia // [dwa slashe]. Powinno to wygladac tak:
Kod: | //#define USE_HLTV_SECTION
|
Teraz pozostaje nam tylko skompilowac plugin poprzez uruchomienie compile.exe/compile.sh
Jezeli wszystko poszlo pomysle powinnismy otrzymac mniej wiecej cos takiego:
Windows:
Kod: | //// amx_match_deluxe.sma
// Done.
//
// Compilation Time: 5,68 sec
// ----------------------------------------
|
Linux:
Kod: | Done.
Welcome to the AMX Mod X 1.00-251 Compiler.
Copyright (c) 1997-2004 ITB CompuPhase, AMX Mod X Team
|
Teraz trzeba sprawdzic czy mamy wymagane moduly wlaczone. W pliku Modules.ini poszczegolne sekcje powinny wygladac tak:
Kod: | ; --------------------------
; Regular Expression support
; --------------------------
regex_amxx_i386.so
regex_amxx.dll
regex_amxx_amd64.so |
Jezeli nie mamy zamiaru uzywac HLTV nie ruszamy tej sekcji.
Jesli bedziemy uzywac HLTV to ma byc tak:
Kod: | ; --------------------------------
; Sockets - network socket support
; --------------------------------
sockets_amxx_i386.so
sockets_amxx.dll
sockets_amxx_amd64.so
|
Pozostaje nam juz jedyne dopisac do plugins.ini 'AMD'
Kod: | ; Custom - Add 3rd party plugins here
amx_match_deluxe.amxx |
Milej zabawy.
Komendy dostepne w 'AMD' sa opisane w poscie powyzej.
Info:
Plugin do obslugi wymaga admina z flaga M.
Haslo do HLTV wpisuje sie w pliku /configs/amxmd/hltv.ini
Plugin mozna konfigurowac w grze poprzez amx_matchmenu
Za ewentualne szkody wynikle poprzez stosowanie tego tutorialu nie odpawiadam. Robisz wszystko na Swoja odpowiedzialnosc. Jednakze piszac to dolozylem wszelkich staran aby dzialalo jak powinno. _________________ Myśl rodzi herezję.
Herezja wymaga odkupienia.
Ostatnio zmieniony przez trawiator dnia Pon Maj 02, 2005 7:35 pm, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
NatuR Użytkownik
Dołączył: 13 Sty 2005
|
Wysłany: Pią Lip 22, 2005 1:28 pm Temat postu: |
|
|
Coś te linki nie działają |
|
Powrót do góry |
|
|
PawelS Mieszkaniec boarda
Dołączył: 28 Gru 2001 Klan: HighSkillers.
|
Wysłany: Pią Lip 22, 2005 2:27 pm Temat postu: ... |
|
|
NatuR napisał: | Coś te linki nie działają |
Sprawdziłem przed chwilką wszystkie i u mnie działają. _________________ PawelS
Schroet / HLDS.pl / Używaj Google! |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|