Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mieTK Moderator
Dołączył: 14 Sty 2003
|
Wysłany: Czw Lip 07, 2005 6:51 pm Temat postu: !PRZECZYTAJ! - mapping board FAQ |
|
|
Mapy/mapping, FAQ by mieTK v. 1.0
Znajdują się tu wzory odpowiedzi na najczęściej pojawiające się tematy.
Indeks zawartości:
1. Skąd mogę pobrać mapę xxx?
2. Jak się robi mapy?
3. Mam problem przy robieniu mapy.
3,5. Kompiluję, ale mapa się nie tworzy.
4. Jaka jest wasza ulubiona mapa? itp.
5. Prezentacja własnej mapy.
6. Przerabianie standardowych map.
7. Napiszcie jakieś fajne wallshoty/miejscówki na mapie xxx! itp.
8. Pozostałe
1. "Skąd mogę pobrać mapę xxx?"
Oto krótki zbiór linków do stron z mapami:
http://counter-strike.pl/download/pafiledb.php?action=category&id=7
http://www.fpsbanana.com/maps
http://www.cstrike-fortress.com/maps.php
http://csm2.net/
http://www.cstrike-planet.com/maps
http://borg.celinternet.pl/mapy/news.php - recenzje map, newsy
http://hlmaps.noskill.pl/ - newsy, w downloadzie prawie wszystkie polskie mapy
http://lanmaniax.com/ - strona, na którą trafiają najlepsze mapy wydane przez community
No i oczywiście stary przyjaciel google.pl. Najlepsze rezultaty daje, gdy wpisze się nazwę mapy z rozszerzeniem .zip/.rar - na przykład de_dust2.zip
Aha, jeszcze jedno - NIE MA rozróżnienia na mapy do CS 1.5 i 1.6. Wszystko, co było robione na engine HL1, pójdzie zarówno w 1.5, jak i w 1.6. Więc macie jeden problem z głowy.
2. "Jak się robi mapy? Jakim programem?"
Do robienia map CS:S służy program Valve Hammer Editor. Pobrać go można poprzez steama, instalując Source SDK, zestaw narzędzi do modyfikacji HL2. Oczywiście przydatna jest też masa innych pobocznych programów, jednak VHE składa wszystko do kupy, i do prostej mapki wystarczy tylko on.
Robić mapy do CS zwykłego i innych gier na engine HL1 można w różnych innych programach (Quark, Radiant, Tread 3d), jednak standardem jest oficjalny program Valve - wspomniany Hammer w wersji niesteamowej. Mirrory do ściągnięcia:
1 2 3 4
A poniżej linki do kursów, które pomogą ci rozpocząć przygodę z robieniem map:
WAŻNE! Przeczytaj pliki pomocy w Hammerze. Zawierają mnóstwo informacji i dla początkujących, i dla zaawansowanych.
http://www.igniq.com/2005/04/richies-beginners-guide-to-hammer.html
http://www.valve-erc.com/srcsdk/Levels/hl2dm_basics.html (oficjalna strona Valve)
http://hlmaps.noskill.pl/list.php?c=tut_vhe_pod (po polsku)
3."Mam problem przy robieniu mojej mapy"
Na pewno nie jesteś pierwszy, któremu się on przytrafił. Niemal wszystkie zostały sklasyfikowane i opisane w tutorialach. Oto linki do stron, które Ci pomogą:
http://twhl.co.za/tutorialbrowse.php?tuttype=1 - HL1
http://www.slackiller.com/tommy14/cs_maplinks.htm - HL1
http://slackiller.com/tommy14/errors.htm - błędy w kompilacji HL1
http://developer.valvesoftware.com/wiki/SDK_Docs - HL2
http://www.hl2world.com/wiki/index.php/Category:MappingTutorials - HL2
http://www.editlife.net/tutorials.php - HL2
http://interlopers.net/index.php?page=tutorials.htm - HL2
http://hlmaps.noskill.pl/ - największa polska strona o mapowaniu HL1, tutoriale po polsku, forum, wywiady, newsy i inne.
Z każdej z tych stron prowadzi dziesiątki linków do innych ciekawych sajtów, także dla żądnego wiedzy mappera materiałów jest pod dostatkiem.
Jeżeli nie znalazłeś rozwiązania swojego problemu na powyższych stronach (co jest wątpliwe, ale teoretycznie możliwe), przeszukaj archiwum tych for dyskusyjnych:
http://hlmaps.noskill.pl/forums.php
http://www.chatbear.com/board.plm?b=390
Dopiero, kiedy wyczerpałeś już wszystkie możliwości, z szukaniem na Googlach na czele, możesz założyć topik ze swoim problemem. Być może nawet ktoś Ci pomoże . Pamiętaj, ze kilkukrotnie zwiększasz swoją szansę na znalezienie odpowiedzi na pytanie, zamieszczając log z kompilacji ! Bez loga nikt nie pozna prawdziwych powodów Twoich problemów, zawsze go dołączaj do swojego pytania !
3,5. "Kompiluję, ale mapa się nie tworzy"
Mapa się nie tworzy, czyli nie tworzy się plik BSP. W 90% przypadków jest to spowodowane spacjami w ścieżce dostępu do plików, z których korzysta kompilator (np. pliki WAD, czy RMF). Jeżeli masz Counter-Strike zainstalowany w katalogu np. "d:\gry\gry fpp\counter-strike\", a tekstury w "e:\tekstury do CSa\" to bardzo źle. Spacja w nazwie katalogu "gry fpp" to morderstwo dla kompilatora, podobnie w "tekstury do CSa". Zmień nazwę tych katalogów i ewentualnie wszystkich innych, w których są jakiekolwiek pliki, z których będzie korzystał kompilator na takie, żeby nie zawierały spacji (np. "gry_fpp", albo "teksturyDoCSa" - cokolwiek, tylko bez spacji), jeszcze raz skonfiguruj edytor (uaktualniając nazwy katalogów) i spróbuj skompilować mapę jeszcze raz. Jeżeli działa - problem rozwiązany, jeżeli nie działa możesz założyć temat z pytaniem (pamiętaj, żeby zamieścić log z kompilacji !).
4. "Jaka jest wasza ulubiona mapa?" i pochodne
Nudny, nic nie wnoszący topik w stylu wątków-tasiemców na SK-Gaming. Ttakie tematy będą bezlitośnie tropione i duszone w zarodku.
5. "Przedstawiam moją własną mapę xxx"
Super! Twórcza aktywność użytkowników boarda jest bardzo mile widziana. Jednak przy zakładaniu tematu z własną mapą obowiązują pewne proste reguły:
- zawsze dawaj screeny ze swojej mapy, nie każdemu chce się odpalać CS, żeby zobaczyć jak wygląda
- jeżeli wykorzystałeś na niej jakieś zasoby (tekstury/modele) ściągnięte z Internetu, podaj ich listę i podziękuj autorom.
- Topik w stylu "robię mapę, ale nie mam jeszcze żadnego screenshota" wędruje do kasacji, nie będziemy dyskutować o niczym.
6. "Chciałbym przerobić standardową mapę, np. dust2"
Nie jest to takie proste jak się może wydawać, tutorial o tym co i jak można zrobić z gotową mapą znajduje się tutaj.
7. "Napiszcie jakieś fajne wallshoty/miejscówki na mapie xxx"
Takie topiki sugeruję zakładać w dziale "Ogólnie o CS 1.6". Dotyczy on raczej samej gry i techniki grania, niż map. Poza tym, na forum mapowe zagląda mniej graczy niż do ogólnego, więc otrzymasz mniej odpowiedzi.
8. Reszta
Pozostałe topiki związane z mapami zakładajcie według własnej woli, przestrzegając Regulaminu boarda, Netykiety i zasad zdrowego rozsądku. _________________
Ostatnio zmieniony przez mieTK dnia Pon Cze 11, 2007 2:34 pm, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Google Reklama
|
Wysłany: Czw Lip 07, 2005 6:51 pm Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieTK Moderator
Dołączył: 14 Sty 2003
|
Wysłany: Czw Lip 07, 2005 6:52 pm Temat postu: |
|
|
Linki do materiałów szukałem na poczekaniu, także jeżeli znacie jakieś godne uwagi strony, piszcie poniżej.
Posty niezwiązane z tematem będą usuwane. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kac_zoR Mieszkaniec boarda
Dołączył: 12 Lis 2001 Klan: +PLUS+ (honorowo ;))
|
Wysłany: Nie Sie 07, 2005 12:01 am Temat postu: |
|
|
Dodam tylko od siebie, że zamieszczając mapę, warto dodać do niej malutki plik tekstowy, o nazwie nazwa_mapy.txt. Będzie się wyświetlać graczom podczas rozpoczęcie rozgrywki i jest miłym dodatkiem do samej mapy (możecie tam też np. pozdrowić mamę, albo np. mnie ).
Poza tym proszę w nazwie tematu z nową mapą, zamieszczać info czy jest ona do CS 1.6, czy do CSS. Bywało, że niektórzy próbowali odpalić mapę do CSS w 1.6 (np. ja ). _________________ Pomóż dzieciakom www.pajacyk.pl wystarczą dwa kliknięcia . |
|
Powrót do góry |
|
|
ketrish Użytkownik
Dołączył: 01 Gru 2004
|
Wysłany: Sro Sie 10, 2005 4:20 pm Temat postu: |
|
|
A ja bym sie spytaj gdzie mozna znalesc mapki 2D (prosze nie piszczie mi o google bo to jest juz zenada - dajecienie sprawdzacie , owszem mozna tam znalesc mapy 2D ale z 1.3 itd) ? |
|
Powrót do góry |
|
|
ksysio Pierwszak
Dołączył: 10 Sty 2005
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieTK Moderator
Dołączył: 14 Sty 2003
|
|
Powrót do góry |
|
|
kipeer Użytkownik
Dołączył: 07 Gru 2004
|
Wysłany: Pon Wrz 26, 2005 7:06 am Temat postu: |
|
|
macie spolszczenie tego VHE nie żebym nieumial ang, ale lepiej sie czuje z polskim |
|
Powrót do góry |
|
|
mieTK Moderator
Dołączył: 14 Sty 2003
|
Wysłany: Czw Lis 10, 2005 12:50 pm Temat postu: |
|
|
Tutaj:
http://hlmaps.noskill.pl/page.php?id=2
Do nowego hammera na source nie ma jeszcze spolszczenia, jak ktoś zrobi to niech mi da znać. _________________
Ostatnio zmieniony przez mieTK dnia Pon Cze 11, 2007 2:35 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
VIPek Użytkownik
Dołączył: 11 Lis 2002
|
Wysłany: Nie Gru 04, 2005 9:08 pm Temat postu: |
|
|
Co do punktu 1. to polecam http://cs-maps.jolt.co.uk/ ->chyba jeden z największych zbiorów map jakie widizałem |
|
Powrót do góry |
|
|
wlosio Pierwszak
Dołączył: 16 Maj 2006
|
Wysłany: Nie Paź 01, 2006 6:19 pm Temat postu: |
|
|
jo a jak ktoś niema Source SDK , ma zwykłe Cs 1.6 Anthlogy.
Bo ja chce zrobić nowe mapki ,a holera wie jak. |
|
Powrót do góry |
|
|
Kaziczek Użytkownik
Dołączył: 05 Kwi 2005
|
Wysłany: Sob Gru 02, 2006 4:29 pm Temat postu: |
|
|
a spolsczenie do tego hammera (do robienia map do 1.6) gidze moge znalesc
... bo szukałem i za kazdym razem jak znalazlem do link z ktorego powinno sie pobierac nie działał |
|
Powrót do góry |
|
|
Boba Fet Pierwszak
Dołączył: 12 Gru 2006
|
Wysłany: Wto Gru 19, 2006 2:09 pm Temat postu: |
|
|
Mam joż tego hammera ale żąda on pliku WarCraft ,czy coś
POMOCY !!! Ładnie prosze _________________
<---===SAS===---> |
|
Powrót do góry |
|
|
lumx Użytkownik
Dołączył: 06 Gru 2006 Klan: essist
|
Wysłany: Czw Sty 04, 2007 9:50 pm Temat postu: |
|
|
nie moge sie polapac nie moge nic robic w tym programie jest po angielsku i nic sie nie da robic cos jeszcze trzeba |
|
Powrót do góry |
|
|
Boba Fet Pierwszak
Dołączył: 12 Gru 2006
|
|
Powrót do góry |
|
|
lumx Użytkownik
Dołączył: 06 Gru 2006 Klan: essist
|
Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 3:58 pm Temat postu: |
|
|
ok thx ale to jest naprwde trudne w obsludze mam jeszcze inne programy ktorymi idzie sie łatwij obsługiwac :) [/img] |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|