Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
theone Użytkownik
Dołączył: 27 Lis 2008
|
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 3:01 am Temat postu: Dobry config do serwera css (lagowniom mówimy nie) |
|
|
Panowie admini, napiszę poniżej przepis na sukces (w wersji skróconej, bez zbędnego tłumaczenia). Jeśli zastosujecie się do niego, Wasze serwery staną się lepsze (o ile sprzęt/łącze to udźwignie). Jeśli nie nadal pozostaną lagowniami.
1. Tickrate
Można go ustawić w dowolnym zakresie od 33 do 100. Przyjęły się 3 wartości, 33,66,100 (dla niektórych typów serwera zaleca się 120, ale my mówimy tu o FF/TP). Im większy TR, tym lepsza precyzja celowania i mniej przypadkowych trafień. Zalecałbym więc TR 100. Niestety ma to swoje konsekwencje...
wartość pierwsza: w linii polecenia startu serwera dodajemy parametr -tickrate 100
2. fps_max (serwera), a ilość slotów
Wpisujemy w linii polecenia zaraz za -tickrate 100 parametr kolejny +fps_max 1000 i uruchamiamy tak serwer.
Logujemy się na rcon i wykonujemy polecenie stats (rcon stats). Z informacji które nam się wyświetlą interesuje nas wartość FPS. Ideałem jest wartość zbliżona do 1000 jak tu (994,04):
... ale nie liczę na to, że zobaczycie taką, a przynajmniej nie od razu. O tym jak to uzyskać napisze później. Na tą chwilę zapamiętajcie to wartość zaokrąglając ją do pełnej setki. Na chwilę obecną powiem, że im większy FPS, tym mniejszy recoil broni automatycznych i tym mniejsze straty pakietów informacji (nie mylić z loss w netgraf 3). NIe wdając się już w zbędne tłumaczenie, należy teraz przeliczyć takie coś:
S = FPS * 2 / TR
S - ilość slotów
FPS - FPS serwera
TR - tickrate
Mając serwer, który wyciąga 500 FPS możemy więc zrobić 10 slotowy serwer na TR 100 lub ~16 slotowy serwer na TR 66 lub ~30 slotowy serwer z TR 33. Jeśli powyższy wzór nie zostanie spełniony, pomimo braku choke i lose w netgraf 3 serwer będzie lagownią (przy pełnych wszystkich slotach i żyjących graczach, czego doświadczacie często przy warmup, ale nie tylko).
3. Rates
No właśnie, często widuję niewłaściwe, a jeszcze częściej słyszę jak admini krzyczą ustaw poprawne rate, lub co gorzesz jakiś ladmin (nie to nie literówka) wrzucił automat do sprawdzania, który kopie za złe. A ja się pytam po co, skoro można to wymusić...
Ustawcie tak:
sv_maxcmdrate = sv_mincmdrate = sv_maxupdaterate = sv_minupdaterate i wszytko to ma być takie same jak TR. Czyli dla serwera z TR 100 ustawiamy:
sv_maxcmdrate 100
sv_mincmdrate 100
sv_maxupdaterate 100
sv_minupdaterate 100
Pozostaje jeszcze sv_maxrate i sv_minrate. Te wartości ustawiamy według wzoru
sv_minrate = sv_maxrate = TR * 300.
Czyli dla serwera z TR 100 (gdzie już wiemy, że mając 1000 FPS możemy mieć maksymalnie 20 slotów) wartość ta będzie wynosiła:
sv_maxrate 30000
sv_minrate 30000
Nagle się okauje, że że żadne automaty do sprawdzania ustawień klientów nie sa konieczne, choke się zmniejszyły i wszystko lepiej chodzi.
Ja wiem, wielu z Was będzię próbowało polemizować z tym co napisałem. Ich problem, ich serwery (tłu lagownie).
W powyższym przepisie kompletnie pomniałem problem łącza, podpowiem tylko, że dla 20 graczy z tr 100 potrzebować będziecie 4,8 Mbit pasma uploadu...
ps. ja wiem że prawda czasem boli, ale tylko ona nas wyzwoli _________________ anacron
CSS 217.153.241.222:28015 / 178.19.104.202:27015
http://anacron.magicsquad.eu/ ROTFL^2 |
|
Powrót do góry |
|
|
Google Reklama
|
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 3:01 am Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Danekk7 Pierwszak
Dołączył: 13 Gru 2008
|
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 9:45 am Temat postu: |
|
|
no kurcze cóż tu dużo mówić ? 1000 FPS'ów na serwerze to naprawdę niezła gratka dzięki takiej konfiguracji można się sprawdzić w PRAWDZIWEJ grze a nie takiej jaka jest na innych serwerach czyli po prostu grze na farcie.
Na tym serwie dochodzą wszystkie pociski i nie ma czegoś takiego, że walisz serie z M4 gościowi w głowę a on dalej stoi i Cię zabija. Tutaj dolatuje każdy pocisk. Wiem że może co po niektórzy fani AWP mnie będą się nie zgadzać z tym co teraz napiszę ale jeżeli serwer jest tak skonfigurowany jak jest powyżej to AWP odchodzi na bok a wiatrówka staje się śmiertelną bronią, bańki wchodzą tak jak tylko chcesz na prawdę polecam tak skonfigurować serwer a zobaczysz, że wzrośnie jego popularność a co z tym idzie, więcej graczy no i bym zapomniał o jeszcze jednym. Jeżeli na swoim serwerze masz co po niektórych nobków którzy próbują coś grać a im nie idzie, a za nimi nie przepadasz to nie martw się jak skonfigurujesz tak serwer to oni szybko znikną bo zaczną dostawać bańki i im się odechce grać no i okaże się wtedy na serwerze kto jest naprawdę dobry a kto leciał na farcie
Naprawdę polecam taką konfigurację, gra się niesamowicie i bardzo realistycznie
pozdrawiam, Mr. Balon |
|
Powrót do góry |
|
|
theone Użytkownik
Dołączył: 27 Lis 2008
|
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 9:49 am Temat postu: |
|
|
Małe wyjaśnienie...
Ideałem będzie gdy spełnimy taki wzór: S = FPS / TR
Dobrze będzie gdy spełnimy taki: S = FPS * 2 / TR
Średnio dla wzoru: S = FPS * 3 / TR
Akceptowalne po piwie (lub raczej piwach) gdy S = FPS * 4 / TR
Poniżej są już lagownie, lub często zlagowane (w stresie) serwery. W podanych wzorach powtórzę:
S - ilość slotów
FPS - FPS serwera
TR - tickrate
I jedna uwaga, może choke wynosić 0, lose wynosić 0 (jak wiemy skoki do 10 są akceptowalne, ale skoki a nie wartość stała), a serwer będzie nadal zlagowany. Ile razy, byliście pewni, że wycelowaliście np. z deagla w głowę wroga, strzeliliście, a on nawet nie dostał? No właśnie, serwer z powodu braku wolnego fps nie przyjął tej informacji od razu do obróbki, tylko po np. 0,5s, gdy taki wolny wystąpił, a wtedy już tam głowy gościa nie było i unlag już nic nie zdziałał. Ile razy zdarza się wam, że przy powiedzmy 12 gracach na serwerze wszystko Wam wchodzi, a gdy pojawi się kolejnych 12 wasz skill spada? Nie, (pociesze Was) to nie spada Wasz skill tylko zaczyna się totolotek. Co zrobić aby spełnić wzór? Można a) zmniejszyć TR, b) zwiększyć FPS serwera lub c) zmniejszyć ilość slotów. Żadne inne czary nie pomogą. Do head adminów: panowie oczywiście można nie dostrzegać problemu i dalej rżnąć głupa, tylko po co?
Danekk7 napisał: | Wiem że może co po niektórzy fani AWP mnie będą się nie zgadzać z tym co teraz napiszę ale jeżeli serwer jest tak skonfigurowany jak jest powyżej to AWP odchodzi na bok a wiatrówka staje się śmiertelną bronią, bańki wchodzą tak jak tylko chcesz |
No to już wiesz dlaczego, pomimo 16 tys. co rundę i odblokowanych wszystkich AWP mało kto biega z AWP. Dziwne, prawda? _________________ anacron
CSS 217.153.241.222:28015 / 178.19.104.202:27015
http://anacron.magicsquad.eu/ ROTFL^2
Ostatnio zmieniony przez theone dnia Pią Cze 12, 2009 2:28 pm, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Danekk7 Pierwszak
Dołączył: 13 Gru 2008
|
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 10:18 am Temat postu: |
|
|
czy ja wiem czy dziwne ;] po prostu jeżeli wiatrówka działa tak jak powinna to AWP idze w odstawkę bo jest ciężkie i wolno się z nim biega, a wiatrówka jest szybka i lepiej się z nią śmiga jak z nożem więc się nie dziwię, że na respie leżą AWP a wszyscy śmigają z wiatrówkami |
|
Powrót do góry |
|
|
Mati1230 Użytkownik
Dołączył: 05 Lis 2008
|
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 10:24 am Temat postu: |
|
|
Danekk7 napisał: | czy ja wiem czy dziwne ;] po prostu jeżeli wiatrówka działa tak jak powinna to AWP idze w odstawkę bo jest ciężkie i wolno się z nim biega, a wiatrówka jest szybka i lepiej się z nią śmiga jak z nożem więc się nie dziwię, że na respie leżą AWP a wszyscy śmigają z wiatrówkami |
odziwo z wiatrowka szybciej sie biega niz z nozem ;] |
|
Powrót do góry |
|
|
theone Użytkownik
Dołączył: 27 Lis 2008
|
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 10:35 am Temat postu: |
|
|
To nic dziwnego, dziwne natomiast jest to (dla wszystkich odwiedzających), że scout jest tak skuteczny, a AWM na tle innych broni przy tak zrobionym serwerze nie jest wcale tak rewelacyjną bronią. I tak, mam świadomość, że ciężko to pojąć, jak się tego nie doświadczy...
Swoją drogą martwi mnie, że wszyscy Ci, którzy mają serwery nagle nabrali wody w usta... Ciekawe dlaczego. _________________ anacron
CSS 217.153.241.222:28015 / 178.19.104.202:27015
http://anacron.magicsquad.eu/ ROTFL^2 |
|
Powrót do góry |
|
|
slepy_korzen Użytkownik
Dołączył: 22 Lut 2008
|
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 5:16 pm Temat postu: |
|
|
hah czlowieczku:
po1 Ameryki to ty nie odkryłeś
po2 1000 FPS kiedy jest 1 badz 0 osob a serwerze (tak jak uciebie) ma praktycznie większość przecietnych serwerow
po3 jezeli w komendach do rate ustawi sie wyzsza wertosc niz tickrate serwera to efekt bedzie odwrotny do zamierzonego i bedzie bardziej lagowac
po4 wzor sobie wziales z kosmosu bo polskie serwery 32slotowe bardzo dobrze dzialaja na tick 100 i nic ni laguje a to ze ty nie umiesz grac to juz nie moja wina
po5 twoje zalozenie ze te komendy wymuszaja rate jest zle poniewaz gdybys znal sie na temacie to bys wiedzial ze od czasu kiedy valve wydalo aktualizacje do css ktoregos pieknego dnia zablokowalo mozliwosc wymuszania wiekszosci komend stad np wrocil problem wymuszania rate albo np niemoznosc wykonywania w pelni komendy ma_cexec (sm_cexec) i te bzdury co tu wypisujesz sie nadaja o kant dupy potluc.
Tyle z mojej strony, nie zamierzam sie tu wiecej wypowiadac i udzielac ci 'korepetycji ze stawiania serwerow synku'
ps skoro twoj serwer jest taki zajebisty to czemu nikt na nim nie gra od miesiaca? Mial byc top1 i co? |
|
Powrót do góry |
|
|
theone Użytkownik
Dołączył: 27 Lis 2008
|
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 6:09 pm Temat postu: |
|
|
slepy_korzen napisał: | po2 1000 FPS kiedy jest 1 badz 0 osob a serwerze (tak jak uciebie) ma praktycznie większość przecietnych serwerow |
No popatrz jak testowaliśmy maszynę w LAN na 22 sloty nie spadały.
Jak spadają to maszyna nie wydolna i trzeba lepszą wstawić. Ja swoją zabawkę mam na D380G5 z 4 wielordzeniowymi xenonami. Aha jeszcze jedno, na wszystkich włącznie z Twoim jest 500. Więc bajek nie opowiadaj. Aby zrobić 1000 trzeba przekompilować kernel linuxa, a np. na Windowsie to jest niewykonalne. Poza tym te 1KFPS naprawdę czuć i widać np. po recoilu m4. Korzeń cukrować to możesz dzieci z WB, a nie poważnych ludzi, bo wyobraź sobie, że mimo, że przeciętny gracz tego nie widzi, to jednak czuje. Opinie jednego z graczy masz wyżej.
slepy_korzen napisał: | po3 jezeli w komendach do rate ustawi sie wyzsza wertosc niz tickrate serwera to efekt bedzie odwrotny do zamierzonego i bedzie bardziej lagowac |
A gdzie ja coś takiego podałem? Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
slepy_korzen napisał: | po4 wzor sobie wziales z kosmosu bo polskie serwery 32slotowe bardzo dobrze dzialaja na tick 100 i nic ni laguje a to ze ty nie umiesz grac to juz nie moja wina |
Zaraz to wszystkie mają po 1000 czy wzór sobie wziąłem z kosmosu? ROTFL. Pogrążaj się dalej i nie to abym się czepiał, tylko plączesz się w zeznaniach. Btw. możesz pokazać mi taki polski serwer na t100 z 32 slotami? Bo widzisz tego się nawet nie da zrobić mając 1000 FPS dobrze.
slepy_korzen napisał: | po5 twoje zalozenie ze te komendy wymuszaja rate jest zle poniewaz gdybys znal sie na temacie... |
"Gdybyś się znał", lol. ok więc się nie znam i wymuszam i nie muszę sprawdzać. Jestem cudotwórcą. Korzeń Twój problem to to, że taka maszyna już stoi na publiku i to nie teorie tylko fakty. Jak niebawem będzie 20 slotów wyślę Ci zaproszenie na priv, abyś mógł sam się przekonać, bo teraz przy 10 slotach powiesz, że mało slotów.
Chciałeś zabłysnąć a wyszło jak zawsze. _________________ anacron
CSS 217.153.241.222:28015 / 178.19.104.202:27015
http://anacron.magicsquad.eu/ ROTFL^2 |
|
Powrót do góry |
|
|
Danekk7 Pierwszak
Dołączył: 13 Gru 2008
|
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 6:48 pm Temat postu: |
|
|
slepy_korzen napisał: |
ps skoro twoj serwer jest taki zajebisty to czemu nikt na nim nie gra od miesiaca? Mial byc top1 i co? |
No to ja już Cie nie rozumiem. Czemu twierdzisz, że serwer stoi pusty jak dzisiaj grałem na nim cały dzień ( a dokładnie od 9 do 19) i jakoś zawsze ktoś był. No i jeszcze widzę, że kłania Ci się czytanie ze zrozumieniem gdyż w nazwie serwera jest napisane (TESTING). Może należało by się cofnąć do podstawówki ? nauczyć się czytać ? lub może okularki założyć, jeżeli tak długie siedzenie przed komputerem w takim stopniu męczy twoje oczy że nie potrafisz dokładnie przeczytać posta użytkownika ?
No i jeżeli masz zamiar już po kimś jeździć to najpierw przeczytaj dokładnie to co on napisał bo w tym momencie widać, że chciałeś pokazać jakim to jesteś kozakiem i znawcą w sprawie serwerów a tak naprawdę dałeś się ośmieszyć i wyszedłeś na totalnego idiotę
pozdro i na przyszłość proponuję czytać UWAŻNIE ! |
|
Powrót do góry |
|
|
slepy_korzen Użytkownik
Dołączył: 22 Lut 2008
|
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 7:20 pm Temat postu: |
|
|
widze ze sami specjalisci tutaj sie znalezli, coz jakie forum tacy specjalisci...
Jak juz pisalem nie bede z toba dyskutowal bo ty i tak jestes najmadrzejszy, pozjadales wszystkie rozumy jak zawsze i nie dasz sobie wytlumaczyc a jak cos jest nie po twojemu to juz sie wymadrzasz. I nie odpowiem ci nie dlatego bo nie mam co powiedzec albo uznaje ze masz racje poprostu wiem ze z toba sie nie da normalnie rozmawiac przerabialem to juz, jest takie przyslowie ktore bardzo do ciebie pasuje: Kod: | nie dyskutuj z debilem bo najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a potem pokona doswiadczeniem... |
Na koniec dodam ze bardzo zaimponowales tym ludziom ktorzy sie tutaj wypowiadaja tylko za bradzo nie wiem czym, a jezeli chodzi o Danka to wyzej wymieniony serwer wczesniej NIE MIAL takiej nazwy i szczeze mowiac nie obchodzi mnie ona za bardzo bo tak naprawde niczym mi nie zaimponuje pan specjalista ktory przeczytal na suppoprcie valve jak sie stawia serwer i juz mysli ze jest znaffcą. I nie bede wam nic udowadnial bo tak naprawde mam to gleboko gdzies co o mnie myslicie i co wy se tam majstrujecie, trafilem tu przez przypadek bo ktos mi po raz kolejny wyslal link na ktorym theone przelewa swoja madrosc na jakies forum |
|
Powrót do góry |
|
|
theone Użytkownik
Dołączył: 27 Lis 2008
|
Wysłany: Pią Cze 12, 2009 7:41 pm Temat postu: |
|
|
slepy_korzen napisał: | widze ze sami specjalisci tutaj sie znalezli, coz jakie forum tacy specjalisci... |
Korzeń pokazałeś klasę, Ty za to jesteś specjalistą pierwszej klasy. Idź już wstydu sobie i WB-Gaming nie rób, bo to właściwie wstyd, że head admin tego klanu prezentuje taki poziomom zarówno merytoryczny jak i kultury. Korzeń, ani ten wątek, ani to forum w szczególności nie jest odpowiednim miejscem na redukcję własnych dysonansów poznawczych.
Nie pozdrawiam, bo jak piszesz do ludzi grających u mnie na steam "grasz u tego pojeba na serwerze?" to mi się wszelkich dyskusji odechciewa z tak płytkim człowiekiem. I nie pisz tu, że "nie", bo screen Ci pokażemy.
Do elity WB-Gaming
Panowie z WB-Gaming, może czas zmienić head admina? Nie ma nic gorszego niż niedouczony, nie potrafiący czytać ze zrozumieniem i zakompleksiony admin. Jak on tak rozumie tekst pisany po polsku (w jego ojczystym języku) to się nie dziwię, że nie jest w stanie pojąć dokumentacji do silnika sourca po angielsku (stąd się wzory z kosmosu biorą potem ).A owa dokumewntacja mówi wyraźnie, że dobrze jest gdy fps server side (celowo tak napisane, aby łatwiej było odnaleźć) zaspokaja połowę zapotrzebowania na informację od graczy. Stąd wzór, pozostałe/pochodne to wynik własnych doświadczeń z gry (między innymi na serwerach WB).
[dopisano]
Urzekła mnie wiadomość na gg od jednego z mędrców WB, którego raczyłem poinformować o mądrościach ich head admina. Pozwólcie, że zacytuję jeden fragemt:
WB XXXXXXXX na gg napisał: | WB XXXXXXXX :: 20:47:44 / S 20:41:03
i sram na boarda i na was
(...)
WB XXXXXXXX :: 22:34:39 / S 22:27:58
ty nierozumiesz
WB XXXXXXXX :: 22:34:44 / S 22:28:03
ze my mamy swoja
WB XXXXXXXX :: 22:34:46 / S 22:28:05
scene ? |
Tak scenę, gdzie znajoma dostała bana za skilla, a w skład sceny wchodzą o ile pamiętam 2 zlagowane serwery... Zresztą wnioski pozwolę wyciągnąć każdemu samodzielnie.
Proponuję także powrócić do meritum sprawy, jeśli ktoś ma jakieś pytania, z chęcią odpowiem/pomogę, bo jestem jednym z tych pryszczatych linuxiarzy, który uważa, że wiedza jest wspólną własnością społeczeństwa (tak, dzięki takim jak my, powstała wikipedia). So may I help U? _________________ anacron
CSS 217.153.241.222:28015 / 178.19.104.202:27015
http://anacron.magicsquad.eu/ ROTFL^2 |
|
Powrót do góry |
|
|
dr4g_0n Użytkownik
Dołączył: 14 Kwi 2006
|
Wysłany: Sob Cze 13, 2009 8:14 pm Temat postu: |
|
|
Nie chce tu z nikim polemizować bo każdy ma swoją prawdę, ale...
sv_minupdaterate 100
sv_mincmdrate 100
są śmiesznymi wartościami nawet przy TR100
Żeby wykorzystać TR100 trzeba mieć przynajmniej 100fpsów po stronie Klienta inna sprawa, że updaterate jest dla Klienta, skoro chce grać na 66 to dlaczego mu usilnie blokować 100?
Co do drugiej wartości świetnie, że mu zablokujemy ustawienie niższej wartości niż 100, ale jak będzie miał 50 fpsów to więcej niż 50 pakietów i tak nie wyślę , więc ta pseudo blokada nie wiele pomoże
Bania a koleś nie ginie na TR100? Pewnie gra na 50 fpsach...
Dlatego aby wszystko grało po obu stronach muszą być spełnione konkretne warunki.
PS. Widziałem, że ktoś dzielił szybkość procesora, czy ilość ramu przez sloty ale FPS? Jak dla mnie to dobry żart _________________ Fabryka Fragow FFA IP: 193.19.167.245:27015
Fabryka Zombie IP: 193.19.167.245:27017 |
|
Powrót do góry |
|
|
theone Użytkownik
Dołączył: 27 Lis 2008
|
Wysłany: Nie Cze 14, 2009 12:57 am Temat postu: |
|
|
Zgoda z tymi FPS karty graficznej... Tylko, że my nie chcemy wymusić u klienta aby miał 100 fps, tylko chcemy, aby wszyscy mieli takie same ustawienia sieciowe gry, a temu służą te polecenia, choć zdaje się kolega tego nie zauważył.
Co do fps server side i tego żartu, dla Cie może być żart, bo tego nawet nie nie doświadczyłeś. Rozumiem opór sporej części adminów (w tym Ciebie). Z jednej strony przychodzi sobie nie znany nikomu człowieczek i pieprzy od rzeczy, z drugiej nawet jeśli jesteście skłonni uznać, że ma rację, nie przyznacie tego publicznie, bo w większości musieli byście się przyznać do tego, że administrujecie lagowniami. Teraz tak uczciwie, ilu z Was przed postawieniem serwera zapoznała się dogłębnie z dokumentacją od silnka source, a ilu po prostu bazując na "gotowcach" postawiła serwer nie starając się nawet zrozumieć o co tu chodzi? A tylko na początek powinniście zapoznać się np. z:
http://developer.valvesoftware.com/wiki/Source_Multiplayer_Networking
http://developer.valvesoftware.com/wiki/Lag_Compensation
http://developer.valvesoftware.com/wiki/Networking_Entities
A potem jeszcze z co najmniej 20 innymi linkami, których teraz nie chce mi się tu wszystkich wymieniać. Tak szczerze czytał to ktoś? Ja czytając różnej maści polskie howto i wypowiedzi tu na forum domniemam, że chyba nikt, a przynajmniej nikt dokładnie. Samo zapoznanie się z dostępnymi materiałami na temat poprawnej konfiguracji czy to samego serwera gier, czy środowiska dla niego (linuxa) zajęło mi bity miesiąc po godzinkę, dwie dziennie. Ale uparty jestem i przebrnąłem przez to. Tylko na swojej maszynie przeżyłem już wielu (liczba trzycyfrowa) niedowiarków, którzy po godzinie grania i piania z zachwytu jak to wszystko dolatuje do celu sami teraz zaczeli nazywać większość polskich serwerów lagowniami i nie dlatego, że występuje tam notoryczny choke i lose powyżej 10,20,30 (te serwery w naszej dyskusji pomijamy absolutnie), a tylko dlatego, że na tych innych nagminnie (w czasie ostrych strzelanin) doświadczają niedolatujących pocisków i trafień w hitboxy poza ciałem. Podpowiem Ci, że jedno i drugie to wina zbyt małej ilości fps serwera. Pierwsze (niedolatujące pociski) to strzał w cel i przeliczenie tego strzału przez serwer z dużym opóźnieniem. Jak wiemy to serwer decyduje o uznaniu trafienia lub nie, cache unalaga tez jest ograniczony, w momencie gdy nie ma danych co o pozycji celu już w tym cache serwer nie widzi trafienia (bo według niego celu już tam nie ma), mimo, że ty widzisz (bo o tym decyduje klient) iskry z hełmu przeciwnika. Drugi przypadek, to strzał przed nadchodzący cel, znów serwer zajął się danymi od Ciebie z powodu braku zasobów (FPS) za późno, znów nie miał poprawnych danych z tamtej chwili i podstawił dane od Ciebie do posiadanych i uznał trafienie, pomimo, że faktycznie w momencie Twojego strzału głowy przeciwnika w miejscu gdzie celowałeś nie było. I tak oto mimo braku choke i lose serwer nadal jest momentami (ostrej strzelaniny) zlagowany, a gra na nim w tych momentach (często bardzo często) przypomina loterię. Podpowiem Ci przy okazji, że jeśli serwer nie potrafi utrzymać zadanych fps, to znaczy, że jest za słaby i trzeba go wymienić na mocniejszy. Kwestia kolejna recoil broni automatycznej, nie potrafię tego do końca wyjaśnić (i nie ja to zauważyłem), ale fakt jest taki, że na serwerach 1000 FPS recoil np. m4, czy AK jest dwa razy mniejszy. Niemożliwe? To dorzucę więcej do ognia, wyobraź sobie, że u mnie n maszynie jest (i tak zostanie nawet po zwiększeniu limitu slotów) 16000 co rundę i wszystkie AWP są odblokowane. Wyobraź sobie, że mało kto z AWP biega, bo dzięki temu mniejszemu recoilowi i "dolatującym do celu pociskom" okazuje się że AWP nie jet wcale taką rewelacyjną bronią i mistrzowskie tej broni, bardzo szybko zamieniają ją na coś skuteczniejszego lub po prostu wychodzą podirytowani z serwera... Uważasz się za lepszego? Zajrzyj pod wieczór, zobaczymy ile rund wytrzymasz. Każdy kto był i grał u mnie na serwerze uważa go za najlepiej skonfigurowany jaki widział/na jakim grał. Potrafisz/potraficie to pojąć, czy dopiero za jakiś czas jak już mój serwer będzie gotów na nowym łączu i przewinie się przez niego z 10000 ludzi dotrze do Was, że coś z tym fantem, trzeba zrobić. Podałem przepis na tacy, jeśli ktoś ma jakieś pytania pomogę, bo w sumie chodzi mi tylko o to, aby grało się lepiej. O nic więcej, ja i tak już mam pewność, że docelowo na moją maszynę będzie się cieżko dobić za dnia, bo slotów będzie tylko 18-20, a liczbę chętnych deklarujących chęć regularnego grania już przekracza 200). I na koniec jedno pytanie, skoro te 1000 FPS to taka herezja, to dlaczego na zachodzie takich serwerów jest tak dużo? _________________ anacron
CSS 217.153.241.222:28015 / 178.19.104.202:27015
http://anacron.magicsquad.eu/ ROTFL^2 |
|
Powrót do góry |
|
|
MlekoMek Pierwszak
Dołączył: 13 Cze 2009
|
Wysłany: Nie Cze 14, 2009 10:09 am Temat postu: |
|
|
Ja widzę ,że tu niedowiarki.
Grałem na serwerze dokładnie tak skonfigurowanym stworzonym przez silencera ,jakie wnioski??
1. Wszystkie pociski dolatują bez opóźnień. Nie ma tzw. ginących pocisków.
2. Kiedy strzelam w głowę to strzelam w głowę. Na innych serwerach zdarza się ,że strzelam graczowi z odległości 1m prosto w głowę deaglem ,a on dalej biega dopiero po kolejnych trafieniach ginie gdyż pocisk dociera np. 0.5sekundy później. Na serwerze skonfigurowanym tak jak zostało to przedstawione powyżej ,niema takiej opcji.
3. Recoil jest dużo mniejszy ,kiedy ustawimy celownik na rozmiar "small" czyli 1200 strzały dochodzą po jego obrębie.
Mógłbym jeszcze wymienić parę rzeczy ale po prostu nie mam czasu ani ochoty.
Jak chcecie się przekonać jak naprawdę powinno się grać ,to wejdźcie na serwer i pograjcie 2h. Następnie wejdźcie na dowolny inny polski serwer i zobaczycie różnicę od razu. Pozdrawiam.;-) |
|
Powrót do góry |
|
|
dr4g_0n Użytkownik
Dołączył: 14 Kwi 2006
|
Wysłany: Nie Cze 14, 2009 12:06 pm Temat postu: |
|
|
Ja nie neguje wartości 1000 FPS, ale nie ma różnicy między 500 a 1000
Według twojej teorii jeśli serwer ma 500 fpsów to dzieli to na ilość slotów czyli co każdy gracz dostaje po 20-30?
Według mnie jeśli serwer wyciąga 500 FPS to każdy graczy tyle dostaje, więc jak tu zauważyć różnicę 500/1000? Dobre pytanie...
I jeszcze w kwestii idealnego serwera... jeśli gracz nie wyślę 100 pakietów (100 FPS po stronie Klienta - w akcji na FFA ciężko tyle osiągnąć nawet na super sprzęcie) to nici z TR 100 i 1000 FPS bo i tak będą występować "ginące pociski" - swoją drogą profesjonalne określenie _________________ Fabryka Fragow FFA IP: 193.19.167.245:27015
Fabryka Zombie IP: 193.19.167.245:27017 |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|