www.counter-strike.pl
FAQ  Szukaj  Grupy  Rejestracja  Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj  
Wydajność po UPDATE - Test

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Ogólnie o Counter-Strike: Source
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pysio120
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 23 Wrz 2007

PostWysłany: Wto Cze 29, 2010 10:25 am    Temat postu: Wydajność po UPDATE - Test Odpowiedz z cytatem

Witam. Dzisiaj chciałbym wam przybliżyć jak wygląda tryb multicore czy jak kto woli obsługa wielu rdzeni. Na test chciałbym pokazać wam różnice graficzne między domyślnymi* (wybranymi przez valve za doskonałe) i minimalnymi z włączonym i wyłączonym multicorem.

Najpierw powiem wam coś więcej o moim komputerze.:
Kupiony 1 kwietnia 2007 roku.
W serwisie alltech w Płocku.

Jego specyfikacje to:

Pamięć RAM: 3 GB RAM KINGSTON
Procesor: Core 2 Duo e4300 @2,0
Karta Graficzna: Nvidia GeForce 7600GT 256MB
Zasilacz: Deer 400W
Płyta Głowna: P5LD2

Gra była testowana z świeżo zainstalowanym CSS na domyślnym configu

Najpierw wam przedstawie specyfikacje na domyślnych* ustawieniach graficznych:



Teraz test:

Z włączonym multicorem:



Z wyłączonym multicorem:



Teraz przedstawie specyfikacje na minimalnych ustawieniach graficznych:



Test:

Minimalne z włączonym multicorem:



Minimalne z wyłączonym multicorem:




Jak widać w obu przypadkach z wyłączonym multicorem gra chodzi znacznie lepiej niż z włączonym multicorem. Nie wiem co Valve sobie myślało przez pół roku robiąc tego update. Gra z wyłaczonym multicore działa GORZEJ niż przed update. Nowy silnik sprawia się no nie oszukujmy się średnio. Fizyka bardziej drętwa, bardziej szaleje. Teraz gdy ktoś mnie zabija czy to z góry czy to z dołu odlatuje zawsze do góry i wbijam się w tekstury ehh... Narzekać można co do nowej fizyki strzelania w ogóle inaczej dla mnie się strzela, trudniej wchodzą headshoty a full auto z kałachem jest jak przy m4 no i ten tickrate zmieniony z 100 na 66. Grafika jest piękna dodany nowy blur, rozmazania, ulepszono modele, tekstury miód, cud lecz nie widać większych zmian i "fajerwerków" a mówiąc o fajerwerkach po wybuchu bomby został dodany nowy dym. Dla movemakerów będzie to nowa opcja graficzna! bo dla bardziej "zaawansowanych" graczy nie bo i tak będą grać bez tych dodatków.
Testując także nowego CSS'a po update napotkałem się na takie błędy: Znikający interface, lagi, ściny, spadki fps, wywalanie do pulpitu z różnymi komunikatami, rózowe tekstury, hitboxy, szalejąca fizyka, błędy ze strzelaniem, zacinające się postacie, wygląd CT jako TT i odwrotnie, błędy w tabeli a to brak avatarów a to brak nicków, wywalanie z serwera. Mógłbym jeszcze wymieniać lecz pozapominałem. Teraz co nareszcie się stało NonSteamowcy z Steamowcami nie będą mogli grać razem niektórzy pytaja się czemu? A to temu że jak wspominałem dodany został nowy silnik graficzny. Teraz tylko czekać na nowy update od valve. Słyszałem plotkę że już owy patch robią podobno ma on ważyć ponad 800 mb. Czekamy!

A wy co myślicie o nowym update co wam się podoba a co nie? Proszę przedstawiać waszą opinie :)


Pozdrawiam,
Pysio120(Kristal)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Google
Reklama




PostWysłany: Wto Cze 29, 2010 10:25 am    Temat postu:

Powrót do góry
wektor500
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2008

PostWysłany: Wto Cze 29, 2010 11:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HAHHAHHHA
Czy ty wiesz ze w stres teście nie jest testowany procesor w grze tylko grafika a po za tym ten test nie jest do końca wiarygodny.

A tak nawiasem to multicore działa a gra została tak zoptymalizowana ze nawet na jednym jaju :P css robi więcej fpsów niż jak to było przed update

Jeśli się nie znasz to nie wypisuj takich bzdur !!!!!!

Z tego co tu wypisałeś sugeruje ze masz 12 lat i 0 doświadczenia z CSS :lol:
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pysio120
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 23 Wrz 2007

PostWysłany: Wto Cze 29, 2010 11:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ehhh... skąd przypuszczasz te stwierdzenie że mam 12 lat? Po prostu niektóre zwroty są nie przemyślane ponieważ nie robiłem tego super dokładnie a mogę się przyznać że na szybkość. Co do testów tak to nie test samego multicore ale z tym widać że gra działa lepiej na jednym rdzeniu u mnie niż na dwóch. Gra może u jednych działać lepiej a u innych gorzej to kwestia jaki komputer kto posiada.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wektor500
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2008

PostWysłany: Wto Cze 29, 2010 12:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No comment :D
"Gra może u jednych działać lepiej a u innych gorzej to kwestia jaki komputer kto posiada."
Nawet nie wiedziałem, złota myśl :o
"Co do testów tak to nie test samego multicore ale z tym widać że gra działa lepiej na jednym rdzeniu u mnie niż na dwóch"
Twój umysł jest nielogiczny 8) a tak po za tym to ile masz lat ? Pewnie jeszcze masz mleko pod nosem :lol:
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ostap
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 09 Wrz 2007

PostWysłany: Wto Cze 29, 2010 7:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nawet jeśli ma 12 lat to wg. was ma się nie wypowiadać na forum?

ja mam 21 od razu żeby było jasne

w CSa gram rzadko, wczoraj odpaliłem i się aktualizacja ściągała
gra chodzi gorzej niż wcześniej, miałem w teście ponad 100FPS a teraz nie da rady dojść do 100 przy żadnych ustawieniach, ten test i tak poza tym jest mało wiarygodny bo podczas grania i tak jest o wiele mniej

U mnie nie ma znaczenia rozdzielczość i czy dam jakość tekstur i modeli na minimum czy max FPS w teście nie wiele się zmienia w grze jest niezauważalne

w akcji jak kilka osób biegnie to FPS jest w granicach 30-40 i mniej

z trybem multicore to w ogóle 20-30 i nie da się grać tak się tnie jak ktoś wybiegnie i zaczyna strzelać

da się coś z tym zrobić?

mój sprzęt to
CPU 2x2.0
RAM 4GB
GPU 1GB własnej
OS Seven 64b

EDIT:
nowe rzeczy jakie zaobserwowałem, to znaczne pogorszenie FPS to tylko na awp_lego, na multicore to w ogóle jeszcze tekstury zasłaniają mape,

na de_aztec o dziwo FPS większy niż kiedyś a na multucore to nawet miodzio pomimo dużych detali, co prawda w akcji gdzie jest kilka osób dalej fps słaby i potrafi przyciąć na ułamek sekundy ale to było tak od początku

multi core jednak działa na de_port bez niego momentami 20FPS a z multicore ok 60
ciekawi mnie jak się ten tryb zachowuje z procesorami 4rdzeniowymi i 6rdzeniowymi, czy potrafi je wykorzystać czy tylko na 2rdzeniowych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PeterQ
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2009

PostWysłany: Sro Cze 30, 2010 9:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co wyście oczekiwali, że na nowszym silniku graficznym będzie więcej FPS? śmieszne... jakbyście czytali na forum steama to wraz z nowym silnikiem zwiększyły się wymagania...

Ja mam mocny sprzęt i mam mniej fps ale z włączonym multicore mam stałe 100fps i nie odczuwam spadków :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wektor500
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2008

PostWysłany: Sro Cze 30, 2010 11:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ostap napisał:
nawet jeśli ma 12 lat to wg. was ma się nie wypowiadać na forum?

ja mam 21 od razu żeby było jasne

w CSa gram rzadko, wczoraj odpaliłem i się aktualizacja ściągała
gra chodzi gorzej niż wcześniej, miałem w teście ponad 100FPS a teraz nie da rady dojść do 100 przy żadnych ustawieniach, ten test i tak poza tym jest mało wiarygodny bo podczas grania i tak jest o wiele mniej

U mnie nie ma znaczenia rozdzielczość i czy dam jakość tekstur i modeli na minimum czy max FPS w teście nie wiele się zmienia w grze jest niezauważalne

w akcji jak kilka osób biegnie to FPS jest w granicach 30-40 i mniej

z trybem multicore to w ogóle 20-30 i nie da się grać tak się tnie jak ktoś wybiegnie i zaczyna strzelać

da się coś z tym zrobić?

mój sprzęt to
CPU 2x2.0
RAM 4GB
GPU 1GB własnej
OS Seven 64b

EDIT:
nowe rzeczy jakie zaobserwowałem, to znaczne pogorszenie FPS to tylko na awp_lego, na multicore to w ogóle jeszcze tekstury zasłaniają mape,

na de_aztec o dziwo FPS większy niż kiedyś a na multucore to nawet miodzio pomimo dużych detali, co prawda w akcji gdzie jest kilka osób dalej fps słaby i potrafi przyciąć na ułamek sekundy ale to było tak od początku

multi core jednak działa na de_port bez niego momentami 20FPS a z multicore ok 60
ciekawi mnie jak się ten tryb zachowuje z procesorami 4rdzeniowymi i 6rdzeniowymi, czy potrafi je wykorzystać czy tylko na 2rdzeniowych




słaba karta blokujące fpsy ! albo zamulony komp syfem
na starym css procesor zajmował się w większym stopniu renderingiem i dla tego miałeś więcej fps ale za to na słabych procesorach i dobrych kartach przestarzały silnik blokował fpsy i karta nie była w stanie osiągnąć swojej szczytowej mocy :P
silnik css nie jest w stanie wykorzystać więcej niż 2 rdzenie, nawet przy procesorach 8 wątkowych wykorzystuje tylko 2 wątki :> ale i tak css niezłe się spisuje na jednym rdzeniu bo został zoptymalizowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ostap
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 09 Wrz 2007

PostWysłany: Czw Lip 01, 2010 1:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale mogli się bardziej postarać, myślałem nad zmianą procesora na 4rdzeniowy 2.5GHz ale chyba w tym wypadku lepszym wyjściem będzie 2rdzniowy 3.0GHz

a z kąt ta informacja?
valve jak zwykle na czasie, teraz 4rdzeniowe w laptopach nawet się montuje a 6rdzeniowe w PC wchodzą
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wektor500
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2008

PostWysłany: Czw Lip 01, 2010 8:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a po co ci obsługa 6 rdzeni ? nie widzę podstaw żeby valve robiło nowy silnik obsługujący więcej niż 2 rdzenie<no chyba ze pod serwer> ponieważ na słabych dwóch rdzeniach procesor nie będzie ograniczał karty więc po co ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pysio120
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 23 Wrz 2007

PostWysłany: Czw Lip 01, 2010 8:27 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ściągnałem genialny config pod FPS i powiem że naprawdę działa. Mam praktycznie stałe 120 fps jednak jeden błąd pozostaje w smoke jak i po wybuchu granatu mam 20-30 fps.

Link do CFG:
http://www.nextlevelgamer.com/counter-strike/kaizens-cs-source-fps-cfg-v11-released

@wektor500 - mam 16 lat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wektor500
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 15 Gru 2008

PostWysłany: Czw Lip 01, 2010 10:19 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pysio120 napisał:
Ściągnałem genialny config pod FPS i powiem że naprawdę działa. Mam praktycznie stałe 120 fps jednak jeden błąd pozostaje w smoke jak i po wybuchu granatu mam 20-30 fps.

Link do CFG:
http://www.nextlevelgamer.com/counter-strike/kaizens-cs-source-fps-cfg-v11-released

@wektor500 - mam 16 lat




I na dal twierdzisz ze multicore obniża generowanie FPSów ?
I na przyszłość radze ci się nie wypowiadać jak się nie znasz, bo wszystkich wprowadzasz w błąd
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Pysio120
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 23 Wrz 2007

PostWysłany: Czw Lip 01, 2010 11:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Standardowy config obniża znacznie fpsy ma niepotrzebne komendy które w grze nie można wyłączyć a nieźle zwalniają pracę gry. Po zainstalowaniu tego configa jest naprawdę dobrze oprócz spadków w smoke lecz zmieniając rozdzielczość na wyższą pożegnasz się z 40 fpsami.

Nie tylko ja mam problemy z Fpsami mogę ci zacytować graczy którzy narzekają na fpsy po nowym update. Moich dwóch kolegów mają także problem. Miewali przeważnie 120-150 stałych fpsów a teraz ledwo do 100 dochodzą na sprzęcie bardzo dobrym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
GRU
Pierwszak
Pierwszak


Dołączył: 16 Maj 2004

PostWysłany: Nie Lip 18, 2010 10:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To MULTICORE dotyczy rdzeni graficznych GPU a nie rdzeni procesora głównego CPU. Opcja ta jest dla graczy z wielordzeniowymi kartami graficznymi lub dla tych co maja SLI lub Corossfire. Tyle w tym temacie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PeterQ
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2009

PostWysłany: Sro Sie 04, 2010 11:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

GRU napisał:
To MULTICORE dotyczy rdzeni graficznych GPU a nie rdzeni procesora głównego CPU. Opcja ta jest dla graczy z wielordzeniowymi kartami graficznymi lub dla tych co maja SLI lub Corossfire. Tyle w tym temacie.


Nie prawda ja nie mam dwoch kart tylko jedną, ale za to 4rdzeniowego procka i w Left 4 Dead multicore działa poprawnie, ponieważ wzrost jest na przełomie 50fps po włączeniu multicore... W CSS po prostu nie jest multicore dopracowane to tyle...
_________________
dostosuj podpis do regulaminu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Sonny z Bronxu
Pierwszak
Pierwszak


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 7:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1327076
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Ogólnie o Counter-Strike: Source Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
© 1999-2012 Counter-Strike.PL Sebastian Kasperek | Rosi CMS © MD Software | Linki: Zdjęcia reklamowe