Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
triget Redakcja CS.PL
Dołączył: 11 Cze 2004 Klan: Evil of Kill3rs
|
Wysłany: Pon Lis 08, 2010 5:29 pm Temat postu: [TUTORIAL] Modelowanie postaci by triget |
|
|
W internecie znajdziemy wiele ciekawych postaci, które można podmienić za istniejące. Niestety nie znajdziemy zbyt wielu wskazówek jak stworzyć samemu prostą modyfikację do naszej gry. Brak tych informacji powoduje zastój, przez co mamy coraz mniej kreatywnych twórców, a gra staje się tylko rozgrywką turniejową. Jako, że tworzenie postaci jest dość ciekawe i wiele osób pytało mnie o szczegóły postanowiłem stworzyć ten właśnie poradnik oparty na mojej skromnej wiedzy. Mam nadzieję, że wywoła pozytywną reakcję, a informację w nim zawarte będą przydatne i zostaną wykorzystane do nowych projektów.
Zapraszam!
Modelowanie postaci by triget _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Google Reklama
|
Wysłany: Pon Lis 08, 2010 5:29 pm Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
peku33_2 Pierwszak
Dołączył: 17 Gru 2010
|
Wysłany: Pią Lut 04, 2011 5:21 pm Temat postu: |
|
|
Poradnik ogółem bardzo dobry ale:
- zdechły linki w głównym poście
- w żadnym stopniu nie jest opisane jak stworzyć chociażby sześcian, rozumiem że tutorial tego nie porusza, ale warto byłoby wkleić link do poradnika o podstawach
- nie jest wytłumaczone po co jest nam ten milkshape 3d.
- są problemy ze znalezieniem funkcji. Na przykład do dziś nie znalazłem funkcji SKIN w 3ds 2010.
No i krótko o moim problemie:
Zrobiłem model od 0, kilka sześcianów + textury. Wziąłem przykładowy plik .qc i wyedytowałem odpowiednio nazwy. Zakomentowałem linijką $hbox (bo sypała errorami) i skompilowałem model. Wszystko się pięknie wyświetla w Jeds Half Life Model viewer, ale w grze nie ma nic. Początkowo tworzyłem obiekt z poziomu amxa, potem próbowałem podmieniać istniejące. Za każdym razem modelu po prostu nie było.
Czy na brak poprawnego wyświetlania mogły wpłynąć:
- skasowanie hbox
- brak kości (bones)
- brak "Skin"?
Testowałem na steamie i na ns, na żadnym nie działało |
|
Powrót do góry |
|
|
triget Redakcja CS.PL
Dołączył: 11 Cze 2004 Klan: Evil of Kill3rs
|
Wysłany: Pią Lut 04, 2011 5:46 pm Temat postu: |
|
|
peku33_2 napisał: | - zdechły linki w głównym poście |
Bardzo proszę o to link do paczki. Działa
http://ftp.counter-strike.pl/cspl/artykulmodelowanie3dpotaci.zip
Cytat: | - w żadnym stopniu nie jest opisane jak stworzyć chociażby sześcian, rozumiem że tutorial tego nie porusza, ale warto byłoby wkleić link do poradnika o podstawach |
Poradnik zakłada, że minimum podstaw i wiedzy posiada odbiorca. Jeśli brakuję Ci podstaw polecam stronę www.pixel2life.com. Tam znajdziesz poradniki "za rączkę". Sam ich używam.
Cytat: | nie jest wytłumaczone po co jest nam ten milkshape 3d. |
W MilkShape 3D połączyłem wszystkie kości z modelem. Czyli inaczej szkielet z bryłą 3D. Dlaczego w nim, a nie w 3d max? Ponieważ po eksporcie postaci do 1.6 z 3d max zawsze brakuję paru kości, które eksporter pomija. Nie wiem czemu tak się dzieje. W CSS nie ma tego problemu.
Cytat: | -są problemy ze znalezieniem funkcji. Na przykład do dziś nie znalazłem funkcji SKIN w 3ds 2010. |
Funkcję skin znajdziesz tutaj
Cytat: | No i krótko o moim problemie:
Zrobiłem model od 0, kilka sześcianów + textury. Wziąłem przykładowy plik .qc i wyedytowałem odpowiednio nazwy. Zakomentowałem linijką $hbox (bo sypała errorami) i skompilowałem model. Wszystko się pięknie wyświetla w Jeds Half Life Model viewer, ale w grze nie ma nic. Początkowo tworzyłem obiekt z poziomu amxa, potem próbowałem podmieniać istniejące. Za każdym razem modelu po prostu nie było.
Czy na brak poprawnego wyświetlania mogły wpłynąć:
- skasowanie hbox
- brak kości (bones)
- brak "Skin"?
|
Każdy model do 1.6 musi mieć kość, nawet ten który się nie porusza też. Zobacz mój prosty model, który nie ma animacji ruchu.
Wtedy plik .qc wygląda tak:
Kod: | $modelname "moher.mdl"
$cd ".\"
$cdtexture ".\"
$scale 1.0
$cliptotextures
$bbox 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000
$cbox 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000
$eyeposition 0.000000 0.000000 0.000000
$origin 0 0 0
//reference mesh(es)
$body "studio" "moher"
$sequence "idle1" "moher_idle1" fps 30 |
Jak byś miał dalsze pytania, to pisz. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|