www.counter-strike.pl
FAQ  Szukaj  Grupy  Rejestracja  Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj  
[TUTORIAL] Modelowanie postaci by triget

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Mapy i modyfikacje gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
triget
Redakcja CS.PL
Redakcja CS.PL


Dołączył: 11 Cze 2004
Klan: Evil of Kill3rs

PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 5:29 pm    Temat postu: [TUTORIAL] Modelowanie postaci by triget Odpowiedz z cytatem



W internecie znajdziemy wiele ciekawych postaci, które można podmienić za istniejące. Niestety nie znajdziemy zbyt wielu wskazówek jak stworzyć samemu prostą modyfikację do naszej gry. Brak tych informacji powoduje zastój, przez co mamy coraz mniej kreatywnych twórców, a gra staje się tylko rozgrywką turniejową. Jako, że tworzenie postaci jest dość ciekawe i wiele osób pytało mnie o szczegóły postanowiłem stworzyć ten właśnie poradnik oparty na mojej skromnej wiedzy. Mam nadzieję, że wywoła pozytywną reakcję, a informację w nim zawarte będą przydatne i zostaną wykorzystane do nowych projektów.

Zapraszam!


Modelowanie postaci by triget
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Google
Reklama




PostWysłany: Pon Lis 08, 2010 5:29 pm    Temat postu:

Powrót do góry
peku33_2
Pierwszak
Pierwszak


Dołączył: 17 Gru 2010

PostWysłany: Pią Lut 04, 2011 5:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poradnik ogółem bardzo dobry ale:
- zdechły linki w głównym poście
- w żadnym stopniu nie jest opisane jak stworzyć chociażby sześcian, rozumiem że tutorial tego nie porusza, ale warto byłoby wkleić link do poradnika o podstawach
- nie jest wytłumaczone po co jest nam ten milkshape 3d.
- są problemy ze znalezieniem funkcji. Na przykład do dziś nie znalazłem funkcji SKIN w 3ds 2010.

No i krótko o moim problemie:
Zrobiłem model od 0, kilka sześcianów + textury. Wziąłem przykładowy plik .qc i wyedytowałem odpowiednio nazwy. Zakomentowałem linijką $hbox (bo sypała errorami) i skompilowałem model. Wszystko się pięknie wyświetla w Jeds Half Life Model viewer, ale w grze nie ma nic. Początkowo tworzyłem obiekt z poziomu amxa, potem próbowałem podmieniać istniejące. Za każdym razem modelu po prostu nie było.

Czy na brak poprawnego wyświetlania mogły wpłynąć:
- skasowanie hbox
- brak kości (bones)
- brak "Skin"?

Testowałem na steamie i na ns, na żadnym nie działało
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
triget
Redakcja CS.PL
Redakcja CS.PL


Dołączył: 11 Cze 2004
Klan: Evil of Kill3rs

PostWysłany: Pią Lut 04, 2011 5:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

peku33_2 napisał:
- zdechły linki w głównym poście


Bardzo proszę o to link do paczki. Działa :)

http://ftp.counter-strike.pl/cspl/artykulmodelowanie3dpotaci.zip

Cytat:
- w żadnym stopniu nie jest opisane jak stworzyć chociażby sześcian, rozumiem że tutorial tego nie porusza, ale warto byłoby wkleić link do poradnika o podstawach


Poradnik zakłada, że minimum podstaw i wiedzy posiada odbiorca. Jeśli brakuję Ci podstaw polecam stronę www.pixel2life.com. Tam znajdziesz poradniki "za rączkę". Sam ich używam.

Cytat:
nie jest wytłumaczone po co jest nam ten milkshape 3d.


W MilkShape 3D połączyłem wszystkie kości z modelem. Czyli inaczej szkielet z bryłą 3D. Dlaczego w nim, a nie w 3d max? Ponieważ po eksporcie postaci do 1.6 z 3d max zawsze brakuję paru kości, które eksporter pomija. Nie wiem czemu tak się dzieje. W CSS nie ma tego problemu.

Cytat:
-są problemy ze znalezieniem funkcji. Na przykład do dziś nie znalazłem funkcji SKIN w 3ds 2010.


Funkcję skin znajdziesz tutaj




Cytat:
No i krótko o moim problemie:
Zrobiłem model od 0, kilka sześcianów + textury. Wziąłem przykładowy plik .qc i wyedytowałem odpowiednio nazwy. Zakomentowałem linijką $hbox (bo sypała errorami) i skompilowałem model. Wszystko się pięknie wyświetla w Jeds Half Life Model viewer, ale w grze nie ma nic. Początkowo tworzyłem obiekt z poziomu amxa, potem próbowałem podmieniać istniejące. Za każdym razem modelu po prostu nie było.

Czy na brak poprawnego wyświetlania mogły wpłynąć:
- skasowanie hbox
- brak kości (bones)
- brak "Skin"?


Każdy model do 1.6 musi mieć kość, nawet ten który się nie porusza też. Zobacz mój prosty model, który nie ma animacji ruchu.



Wtedy plik .qc wygląda tak:

Kod:
$modelname "moher.mdl"
$cd ".\"
$cdtexture ".\"
$scale 1.0
$cliptotextures


$bbox 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000
$cbox 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000 0.000000
$eyeposition 0.000000 0.000000 0.000000
$origin 0 0 0

//reference mesh(es)
$body "studio" "moher"

$sequence "idle1" "moher_idle1" fps 30


Jak byś miał dalsze pytania, to pisz.
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Mapy i modyfikacje gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
© 1999-2012 Counter-Strike.PL Sebastian Kasperek | Rosi CMS © MD Software | Linki: Zdjęcia reklamowe | Czarter jachtów Mazury