Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
_KaszpiR_ Administrator
Dołączył: 23 Maj 2002 Klan: Nova Team (nieaktywny), ale i tak nie gram w cs...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Google Reklama
|
Wysłany: Pią Kwi 15, 2005 6:59 pm Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
_KaszpiR_ Administrator
Dołączył: 23 Maj 2002 Klan: Nova Team (nieaktywny), ale i tak nie gram w cs...
|
Wysłany: Pią Kwi 15, 2005 7:06 pm Temat postu: |
|
|
Counter-Strike 1.6 Linux
I. Uwaga!
Poniższe FAQ jest przeznaczone dla osób, które chcą zainstalować Serwer Counter-Strike'a.
Aby zacząć cokolwiek robić, musisz mieć przynajmniej jakakolwiek wiedze na temat systemów typu *nix.
Wymagania:
- Dostęp do servera przez ssh, albo siedziec przy nim .
- Połączenie z internetem na serverze linux’a.
- ‘homedir’, czyli katalog, gdzie masz prawa zapisu.
- Więcej niż 600MB miejsca na dysku.
- wget program.
- Gzip (unzip program).
II. Wymagane pliki.
Potrzebujemy pliku z internetu aby zassac serwer. Używamy ‘wget’ żeby pobrać plik.
wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
III. Instalacja Steam'a.
Wykonujemy poniższe komendy w konsoli:
chmod +x hldsupdatetool.bin
a następnie:
./hldsupdatetool.bin
Po przeczytaniu licencji wpisujemy
yes
I tak powstaje plik steam.
Steam został zainstalowany. (jesli jest error czytaj posty ponizej)
Wpisujemy
chmod +x ./steam
Teraz uruchamiamy go komendą
./steam
W tym momencie steam sie zaktualizuje i trzeba go uruchomic jescze raz, ale to juz niżej.
IV. Instalacja Serwera.
Do instalki serwera należy uruchomić steam'a z parametrem -update
Wygląda to tak:
./steam -command update -game <game> -dir <dir> -username <username> -password <password>
Opcje -username <username> i -password <password> sa opcjonalne dla innych gier, dla cs 1.6 są zbędne.
<username> to twoj@e-mail;
<password> to twoje_haslo;
<game> to gra (do wyboru mamy cstrike, valve, tfc, ricochet, dod, dmc), w naszym przypadku jest to cstrike
<dir> - to sciezka do instalacji serwera, tu mamy ~/hlds_l (może to być /home/user/hlds_l/) lub "./", wtedy zainstaluje sie w katalogu,w ktorym jesteśmy.
Mozna dodac parametry -remember_password -verify_all
./steam -command update -game <game> -dir <dir> -username <username> -password <password> -remember_password -verify_all -retry
-retry spowoduje ze na pewno wczesniej czy pozniej sciagniecie gre, no chyba ze macie poblokowane porty to za cholere tego nie sciagniecie - wtedy gadac z adminem.
Dla przykładu ktory POWINNISCIE STOSOWAC w wiekszosci przypadkow aby zainstalowac cstrike bez hasla ani usera, instalowany do katalogu ~/hlds_l
./steam -command update -game cstrike -dir ~/hlds_l -verify_all -retry
Teraz następuje sciąganie wszystkich plików serwera, jeśli masz wolne lącze, to będzie to trwało dość długo
ogólnie będzie o trwało długo - trzeba ściągnąć jakies 340 mega z netu.
V. Podstawowa Konfiguracja Serwera.
Server uruchamiamy tak samo jak server 1.5.
Dla przykładu:
./hlds_run -game cstrike +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +map <mapa> +exec server.cfg
Można dodać także parametr -autoupdate, dzięki ktoremu serwer będzie się automatycznie aktualizował.
Wtedy nasz skrót będzie wyglądał tak:
./hlds_run -autoupdate -game cstrike +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +map <mapa> +exec server.cfg
parametry:
+ip <ip> oznacza ze chcemy aby serwer byl tylko na danym numerze ip , nie musicie tego dawac jesli chcecie uruchomic serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze portow albo on sam ma publiczny adres ip.
ip sa zalezne od numerow jaki ma dany serwer i zalezy to do jego konfiguraji -warto miec admina serwera pod reka
przyklad: +ip 192.168.1.10
+port <port> oznacza na jakim porcie chcemy odpalic serwer, przewaznie domyslnie mamy 27915, mzona zmienic np na 27916 jesli stawiamy drugi serwer
przyklad +port 27916
+maxplayers <liczba> oznacza na ile slotow chemy stowrzyc serwer, przewaznie chemy zrobic na powiedzmy 16 graczy i 2 adminow, czyli mamy +maxplayers 18 , to zalezy do wydajnosci waszego serwera oraz łącza internetowego
+map <mapa> kaze załadowac mapke, inaczej serwer będzie działał ale na nim nie zagracie , daj +map de_dust
OSTATECZNIE wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać np. tak:
./hlds_run -autoupdate -game cstrike +maxplayers 18 +map de_dust +exec server.cfg
Warto najpierw odpalic serwer bez modów i sprawdzic czy dziala.
Serwer powinen wystarowac i po chwili pokazac ze chodzi. Możemy sie o tym przekonać wpisując w konsoli komendę
status
powinno zwrócic info jaka jest mapa, nymer ip, ilosc graczy itd - możemy sporóbować się do niego podłączyć.
Jak sobie pobiegamy to teraz można wyłączyc serwer (wpisz komendę quit w konsoli serwera) i myślec nad bardziej zaawansowanym konfigurowaniem
takim jak
- instalacja metamod'a
- odpalenie serwera na screen'ie
- instalacja dodatków administracyjnych np amxmod
- konfiguracja rcon'a do podstawowej kontroli serwera
[hr]
Podziekowania dla: PawelS
- O screenie w poniższych postach.
- O metamodzie w innyh poradnikach.
- Inne rzeczy w pozostałych poradnikach _________________
Ostatnio zmieniony przez _KaszpiR_ dnia Pon Paź 03, 2005 8:39 am, w całości zmieniany 9 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
_KaszpiR_ Administrator
Dołączył: 23 Maj 2002 Klan: Nova Team (nieaktywny), ale i tak nie gram w cs...
|
Wysłany: Pią Kwi 15, 2005 7:08 pm Temat postu: |
|
|
Counter-Strike 1.6 Windows
I. Sciągamy potrzebne pliki.
HLDS Update Tool
http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.exe
II. Instalacja.
Po ściągnieciu pliku trzeba go uruchomic z takimi parametrami:
hldsupdatetool.exe -command update -game cstrike -dir c:\HLServer
Gdzie c:\HLServer to sciezka gdzie serwer ma byc sciagniety.
Parametry te nalezy wpisac w lini polecen.
Teraz powinien zaczac sie sciagac serwer do lokalizacji ktora wyzej podalismy.
III. Konfiguracja.
1. Odpalamy C:\HLServer\hlds.exe
Jeżeli nie masz pliku hlds.exe bądź wyskakuje jakiś błąd wróć do poprzedniego kroku i wykonuj go dopuki nie uzyskasz napisu
Kod: | HLDS installation up to date |
2. Przechodzimy do konfiguracji:
• Game: Counter-Strike
• Server name: Nazwa.naszego.servera (można wpisać w server.cfg / hostname „nazwa”)
• Map: jakaś.mapa (np. de_dust2)
• Network: Internet/LAN (zależy od tego czy Server stawiamy na lanie, czy na necie)
• Max players: maxymalna ilość graczy na serwerze (ilość slotów – np. 16)
• UDP Port: 27015/27016 etc. (Jeżeli gramy z tego samego kompa ustawiamy 27016)
• RCON Password: password (nie trzeba tłumaczyc, mozna dopisać w server.cfg „rcon_password password”).
Oraz zaznaczamy/odznaczamy, czy server ma być chroniony Vac’iem (Valve Anty Cheat).
3. Odpalamy: Start Server
Server konfigurować można także w:
• server.cfg (tutaj wpisujemy wszystkie ustawienia)
• mapcycle.txt (tutaj ustawiamy ‘mapcycle’, czyli kolejność automatycznych zmian map na serwerze)
Do konfiguracji server.cfg możemy użyć:
http://server.counter-strike.net/configs.htm
Mapcycle najlepiej skonfigurować sobie samemu. W mapcycle.cfg możemy umieścić wszystkie mapy, jakie mamy w cstrike\maps (również te, które sami dodamy).
IV. Extra
Jesli komuś nie odpowiada ten graficzny interface HLDS można odpalić hlds tak aby wygłądał kiedyś
W tym celu klikamy prawym myszy w menu Games na ikonie Dedicated server i edytujemy Parameters (button)
dodajemy text -console
i od theraz po ospalenuy serwera widzimy wszstko co sie dzieje.
[hr]
udpated by trawiator 29.09.2005
udpated by _KaszpiR_ 12.04.2005
Podziekowania dla: noodle / PawelS _________________
Ostatnio zmieniony przez _KaszpiR_ dnia Czw Wrz 29, 2005 1:29 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
supremo Pierwszak
Dołączył: 11 Mar 2002
|
Wysłany: Sob Kwi 16, 2005 4:28 pm Temat postu: |
|
|
Siema.
W instalacji dla linuxa gdy akceptuje licencje wyskakuje mi
Kod: | sh: line 1: uncompress: command not found
Broken pipe |
Dodam ze linux to mandrake 10.1 |
|
Powrót do góry |
|
|
_KaszpiR_ Administrator
Dołączył: 23 Maj 2002 Klan: Nova Team (nieaktywny), ale i tak nie gram w cs...
|
Wysłany: Pon Kwi 18, 2005 11:24 am Temat postu: |
|
|
nie masz pakietu 'compress' w ktorym sa compress i uncompress, ale powinenes byc w stanie go znalezc dosc latwo na sieci
albo robisz tak
jako root, wpisujesz w konsoli
ln -s /usr/bin/gunzip /usr/bin/uncompress
a jako user wpisujesz
mkdir ~/bin
ln -s /usr/bin/gunzip ~/bin/uncompress
a jak to nie idzie to
ln -s /usr/bin/gunzip ./uncompress
i potem probujesz jescze raz odpalic steam _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
_KaszpiR_ Administrator
Dołączył: 23 Maj 2002 Klan: Nova Team (nieaktywny), ale i tak nie gram w cs...
|
Wysłany: Nie Maj 08, 2005 11:37 am Temat postu: UPDATE SERWERA |
|
|
Updatujesz w ten sposob:
Win
hldsupdatetool.exe -command update -game cstrike -dir c:\hlds
linux:
steam -command update -game cstrike -dir /hlds
oczywiscie po dir wpisujesz gdzie ma byc zaktualizowany server
Jezeli po dir wpisales sciezke do "starego" servera to sie sciagaja nowe wersje plikow.Jesli sciezka prowadzi gdzie indziej to sciaga sie od poczatku caly server (juz aktualny).
podziekowania dla trawiatora i snake125 _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
_KaszpiR_ Administrator
Dołączył: 23 Maj 2002 Klan: Nova Team (nieaktywny), ale i tak nie gram w cs...
|
Wysłany: Sro Sie 24, 2005 9:36 pm Temat postu: Server |
|
|
Serwer na screenie, czyli ma chodzić w tle aż do zdechnięcia serwera (np ktoś go wyłączy)
najpierw polecam komendę w konsoli
man ssh
oraz google jeśli nie rozumiecie -jest kilka stron opisu po polsku
upewniamy się że mamy zaistalowany pakiet programu screen
wpisz w konsoli
screen -ls
jeśli pojawi się info 'command not found' albo podobna trzeba zainstalowac screen'a - poproś admina aby to dla ciebie zrobił
jak juz mamy screen'a o wpisujemy w konsoli
screen -A -m -d ./hlds_run -game cstrike -autoupdate +servercfgfile server.cfg +maxplayers 22
oczywiście jak trzeba dodajemy potrzebne opcje z parametrami jak +ip czy +rcon_password
upewniamy się ze serwer chodzi na screenie
screen -ls
aby sie do niego dołączyć wpisujemy
screen -r
aby odłączyć - ctrl+a+d, albo jak to nie działa zamknij program do polączeń przez ssh _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
PawelS Mieszkaniec boarda
Dołączył: 28 Gru 2001 Klan: HighSkillers.
|
Wysłany: Czw Sie 25, 2005 4:31 pm Temat postu: Screen |
|
|
Jeśli uruchamiamy kilka serwerów, czyli także i screenów (choć można i to wszystko zrobić na jednym...) przydaje się dodanie parametru: -S <nazwa>.
Owy parametr pozwala określić nazwę dla danego screen-a, zamiast wpisywać jego PID (Numer identyfikacyjny procesu, czyli coś takiego jak numer na tablicy rejestracyjnej danego pojazdu), np.:
screen -r <jakiś numerek>
Zastosujmy to z powyższym przykładem:
screen -A -m -d -S nazwa1 ./hlds_run -game cstrike -autoupdate +servercfgfile server.cfg +maxplayers 22 +port 27015
I teraz odpalamy drugi server:
screen -A -m -d -S nazwa2 ./hlds_run -game cstrike -autoupdate +servercfgfile server.cfg +maxplayers 22 +port 27016
I później aby się do niego dołączyć wpisujemy:
screen -r <nazwa>
W tym wypadku będzie to nazwa1 i nazwa2 odpowiednio dla serwerów postawionych na porcie 27015 i 27016.
Kolejnym ciekawym parametrem do screen-a jest -x.
Jest to parametr pozwalający pracować więcej niż jednemu terminalowi/osobie na danym screen-ie.
Otóż zaistnieje przykładowo taka sytuacja: mamy dwóch headadminów na serwerze i obaj naraz chcą podpatrzeć co się aktualnie dzieje na serwerze, w tym momencie jeden wpisuje: screen -r i już jest na screenie i widzi wszystko, natomiast drugi nie może się dołączyć, ponieważ dany screen jest już okupowany przez tego pierwszego.
Teraz, aby mógł on się do niego dołączyć jest użycie metody dość drastycznej, czyli "wykickowanie" danej osoby z tego screen-a, ale po co, skoro można użyć czegoś takiego jak -x, dzięki temu dwóch adminów może siedzieć na jednej konsoli serwera.
To tyle, jeśli chodzi o ciekawostki związane z genialnym narzędziem jakim jest screen, reszta w manualu. _________________ PawelS
Schroet / HLDS.pl / Używaj Google! |
|
Powrót do góry |
|
|
vib VIP
Dołączył: 21 Sty 2002
|
Wysłany: Czw Sie 25, 2005 4:40 pm Temat postu: |
|
|
jak juz odpalac kilka procesow na jednym koncie to czasami sie przydaje praca na jednym procesie screena z wieloma konsolami, bodajze (mam to w palcach nie w glowie ):
ctrl+a+c - dodanie dodatkowego ekranu
ctrl+a+spacja - przelaczenie na nastepny ekran
ctrl+a+a - przelaczenie na poprzedni ekran
ctrl+a+numerek - wybor ekranu o numerze od 0 do 9
a szczegoly w manualu
Pzdr.
vib _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
_KaszpiR_ Administrator
Dołączył: 23 Maj 2002 Klan: Nova Team (nieaktywny), ale i tak nie gram w cs...
|
Wysłany: Wto Sty 10, 2006 9:38 am Temat postu: Instalacja CS:S w innym katalogu |
|
|
jak instalujemy source to do INNEGO katalogu niz hlds_l (ten z 1.6)
np.:
Kod: | hldsupdatetool -command update -game "Counter-Strike Source" -dir srcds -verify_all |
odpalamy komenda:
Kod: | srcds -console -game cstrike +map de_dust -maxplayers 16 |
_________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|