www.counter-strike.pl
FAQ  Szukaj  Grupy  Rejestracja  Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj  
[HLDS] Serwer FPS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Konfiguracja serwerów - Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
_KaszpiR_
Administrator
Administrator


Dołączył: 23 Maj 2002
Klan: Nova Team (nieaktywny), ale i tak nie gram w cs...

PostWysłany: Pią Kwi 15, 2005 7:51 pm    Temat postu: [HLDS] Serwer FPS Odpowiedz z cytatem

Server FPS

Jakosc gry na serwerze zalezy od wielu czynnikow, takich jak hardware, system operacyjny, itp.

W tym tutorialu zajmieny sie parametrami wylaczenie zwiazanymi z hlds.
Są to
- parametry uruchamiania serwera
- parametry zmiennych w hlds
- metamod
- pluginy metamoda
- inne dodatki

--------------------------------------------------------------------------------------
Jak sprawdzac wydajnosc?
- poprzez reakcje w grze
- poprzez komende u klieta net_graph 1 (mozna zamiast 1 dac inna wartosc np 2 albo 3)
- poprzez sprawdzenie fps
jak sprawdzic ilosc fps?
wpisujemy w konsoli hlds komende
stats
albo poprzez rcon (jesli nie dasz rcon to dodstaniesz wydajnosc gry klienta, to samo co net_graph )
rcon stats

zwraca ona informacje takie jak uzycie procka, transfer od i do serwera, oraz fps i pare innych
komende trzeba wywolac kilkakrotnie w ciagu kilku sekund oraz w roznych momentach rozrywki
daje to wtedy ogolne rozpoznanie czy serwer dziala z dopalaniem czy nie

liczba fps serwera jest glowna wartoscia definiujaca czy serwer dziala z dopalaniem takim jak
-pingboost czy sys_ticrate (o tym nizej)

innakwestia jest wydajnosc sieci twojego łącza internetowego odciebie do graczy.

--------------------------------------------------------------------------------------
1. Parametry uruchamiania serwera
Chodzi o to ze hlds_run mozna odpalac z parametrami.
Wielu wie ze mozna odpalac z takimi parametrami jak -game czy -debug, ale istnieja jeszcze inne.

-debug
odpala serwer z opcja debugowania - bedziemy w stanie przeanalizowac co poszlo nie tak podczas gry
przewaznie nie wplywa to na sama gre, jedynie na czas jaki jest potrzeby aby serwer wstal spowrotem
przeważnie mozna te opcje dodac , ale bedziemy mieli wiele plikow core.
dla osob nieobeznanych z tematem jest to bezuzyteczne i nie musza tego ladowac.

-game
chyba nie trzeba przedstawiac, definuje jaki mod serwer ma zaladowac
wartosc podawana jest przewaznie cstrike, moze byc czero czy dod albo tfc i inne
jesli nie ma tego parametru odpala sie gra half-life deathmatch (czasem naprawde warto w to zagrac)

-pingboost <numer>
tylko linux
numer moze byc jedna z wartosci 1,2,3
1 - obniza pingi (nie pamietam dokladnie o co chodzi, chyba o to ze czas odpowiedzi jest o wiele mniejszy)
2 - przetwarza ramke co pakiet
3 - wyciska max z serwera - strasznie zzera proca

uwaga, nie kazde wartosci beda dzialac na kazdym serwerze - zalezy to od systemu jak i sprzetu
wartosc 3 nie jest rekomendowana gdyz wiecej zzera proca niz daje zysku
osobiscie polecam numer 1, ktory w moim przypadku wyraznie zmniejsza pingi,a przy tym nie zzera tak procka
oczywiscie nalezy poeksperymentowac.

-binary <nazwa_binarki>
tylko linux
definuje jaką binarke ma hlds zaladowac, nawza moze byc jedna z ponizszych
hlds_i486, hlds_amd, hlds_i686, hlds_amd64
z definicji najlepiej jest ladowac binarke ktora jest kompatybilna z architektura twojego procesora
aczkolwiek hlds_run powinien sam wykryc jaka binarke zaladowac, jesli mu sie nie uda to laduje hlds_i486
jesli wybierzesz złą binarkę serwer nie ruszy (przewaznie)

plusem ladowania odpowiedniej binarki moze byc wzrost wydajnosci nawet do 30%

jesli masz pentium III / celeron 3 / duron nub nowszy laduj hlds_i686
jesli jednak masz amd64 to laduj dla hlds_amd64 ;P
na starszych platformach chodzi hlds_i486, a jak masz K5, K6 czy k6-II to laduj hlds_amd

--------------------------------------------------------------------------------------
2. Parametry zmiennych w hlds
zmienne ustawiamy w server.cfg albo listenserver.cfg
albo dowolnym konfigu np meczowym.

sys_ticrate <numer>
okresla czestos wykonywania pracy serwera hlds jesli jest on wykonywany
<numer> powinien byc liczbą całkowitą z przedziału 100 ~ 10000
100 - wartosc domyslna (jesli sie nie myle)
1000 - wartosc rekomendowana
5000 - wartosc duza, moze czasem za bardzo proca zzerac
10000 - maksimum, czasem wymagana na niektorych meczach

jak mozesz ustaw 10000, ale uwaga, niektore firmy hostujace serwery nie toleruja tej wartosci
moga wtedy wylaczyc serwer, ale przewaznie forsuja te wartosc na wartosci 1000

------- Niesprawdzone -------
fps_max <numer>
okresla ilosc fps jaka serwer ma wygenerowac
domyslnie jest 100, ale czesto fps jest nizsze niz 100
fps_max 133 jest wartoscia rekomendowana
ustawianie fps powyzej 200 mija sie z celem gdzys zzera tylko niepotrzebie procesor a gracze
nie są w stanie otrzymac 200 pakietow na sekunde, szczegolnie jesli mamy sv_maxupdaterate 101 ;P
------- Niesprawdzone -------

jesli sie nie dodtyka zadnych wartosci to na serwerze
linuksowym mamy okolo 50-60 fps
windowsowym may okolo 64 - 75 fps
jest to zjawisko normalne

poprzez zmiane parametrow mozemy dostac wiecej fps
jak wspomnaijem najlepiej jest miec okolo 100 - 133 fps
poza tym lepiej miec stale 133 fps niz miec ciagle szarpanie i skoki z 500 na 100

--------------------------------------------------------------------------------------
3. Metamod
W zaleznosci jakiej wersji zyuwasz moze sie zmienic wydajnosc
najlepiej tak jak w punkcie 1 uzywaj binarki optymalizowanej pod swoja architekture procesora
trzeba poszukac stronie metamoda http://www.metamod.org albo na forum http://www.unitedadmins.com
w dziale pluginow pisanych przez osobe o nazwisku Jussi Kilvana

nie polecam stosowania wersji do debugowania ani wersji eksperymentalych (beta).

uwaga, niekore binarki nie beda chodzic na starych systemach (np jak masz starego glibca) albo
sa dostepne tylko na w miare nowe procki
przykladem tu jest mm 1.17.4-p20 ktory jest juz jedynie na architektury powyzej pentum 3 włącznie

ostatecznie zostaje zassanie zrodel metamoda oraz hlds_sdk 2.3
i proba kompilacji binarki na swoja architekture - tylko dla zaawansowanych.

--------------------------------------------------------------------------------------
4. Pluginy MetaMod'a

wlasciwe dokladnie to co opisalem w punkcie 3 mozna zastosowac do pluginow metamoda -
najlepiej wybierac wersje na swoja architekture (jesli dostepne) oraz w zaleznosci od systemu

dotyczy to glownie systemow linuks, na windows przewaznie wybierasz miedzy wersjami na procesor
oraz debugowalnymi.

czasem ladowanie za duzej ilosci pluginow moze drastycznie zapchac serwer
metamod domyslnie ma w plugins.ini pluginy przykladowe takie jak
trace
wdmisc
stub

mozna ich sie spokojnie pozbyc (np kiedys u mnie ten srodkowy powodowal czeste crashe serwera)

warto pomyslec czy niektore pluginy naprawde sa ci potrzebne na serwerze - ladowanie smieci
czy rzadko uzywanych opcji nie tylko wplywa na gre ale tez moze sprawiac problemy np przy meczach
niekotre pluginy wrecz sa niemile widziane na serwerze (np pokazujace status graczy poprzez www)

czasem warto zastanowic sie czy nie mozna zastapic np 3 pluginow jednym
czesto zamienia sie clanmoda ze stasme dodatkiem amxmod albo amxmodx czy tez adminmodem

--------------------------------------------------------------------------------------
5. Inne dodatki

tu chodzi mi golwnie o pluginy i rozszerzenia plugnow pluginu hlds :D
a jasniej - o dodatki do amxmod'a i amxmodx typu warcraft3 czy same pluginy amx
niektore wiadomo ze potrafia niezle zmiejszyc wydajnosc na serwerze czy nawet
spowodowac ze serwer bedzie sie wywalal ( najlepszym przykladem jest plugin gore dodajacy krew)

zastanow sie czy naprawde twoj serwer nie moze sie obyc bez tych pluginow

oczywiscie jesli twoja maszynka wyrabia a dodatki nie sprawiaja problemow to mozesz zostawic

np ja mam hlds z ponad 70 pluginami
(ale nie jakimis wykretami typu matrix tylko raczej takimi co usprawniaja prace i administracje)

uwaga niektore pluginy sa uwazane za niewskazane albo zakazane podczas meczu
pare przykladow
damage
stats
player glow
tracers
god mode
hack mod ( no tu to juz ekstremum :D )

--------------------------------------------------------------------------------------
6. Rozwiazywanie problemow

Nie przewiduje aby ci hlds chodzil slabo przy wspolczesnych sprzetach.

jesli masz fps okolo 30 albo mniej to zastanow sie czy przypadkiem nie masz za niskich parametrow
np hardware albo zmniejsz ilosc dostepnych miejsc na serwerze.
Jesli cie stac oraz masz czas zmien hardware i pogrzeb w ustawienach systemu operacyjnego
i wszelkich rzeczy jakie chodzą na serwerze (np wylacz wszelkie zbedne uslugi na serwerze, odpalaj
hlds z wyzszym priorytetem niz inne procesy)

Poczytaj tez inne toutoriale.

Oczywiscie zawsze zostaje tez opcja aby rzucic to wszstko w cholere :D

--------------------------------------------------------------------------------------
by _KaszpiR_ 14.04.2005
Edited by PawelS 12.07.2005
Poziekowania dla Pentagram`rr
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Google
Reklama




PostWysłany: Pią Kwi 15, 2005 7:51 pm    Temat postu:

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Konfiguracja serwerów - Poradniki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
© 1999-2012 Counter-Strike.PL Sebastian Kasperek | Rosi CMS © MD Software | Linki: Zdjęcia reklamowe | Czarter jachtów Mazury