_KaszpiR_ Administrator
Dołączył: 23 Maj 2002 Klan: Nova Team (nieaktywny), ale i tak nie gram w cs...
|
Wysłany: Pon Wrz 26, 2005 5:07 pm Temat postu: ssClient |
|
|
ssClient 3.0
by _KaszpiR_ 2005-09-24 18:09 http://nvt.prv.pl
UTF-8
----------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------
1. ssclient - co to jest?
----------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------
ssServer i ssClient służą do wykonywania zrzutów ekranu u graczy i umieszczania
ich na serwerze do wglądu.
Najczęściej ssServer jest uruchamiany na tej samej maszynie, na której jest
serwer gry. Co pewien czas ssSErver sprawdza status graczy na serwerze gry
oraz wykonuje komendy na ssClient'ach.
Gracz u siebie włącza ssClient'a, w nim wybiera serwer ssServer i się z nim łączy.
Następnie podłącza się do serwera gry - który jest kontrolowany przez ssServer do
którego się podłączył chwilę wcześniej.
ssServer wysyła rozkaz zrzutu ekranu do ssClient'a.
Zrzut po wykonaniu jest konwertowany na JPG i transportowany
do ssServer'a i tam przetwarzany.
Zrzut ekranu jest wykonywany w taki sposób ze jest on właściwie niezależny od
rodzaju gry - ssClient pobiera dane z bufora grafiki a nie z samej gry.
Teoretycznie nie potrzebuje on nawet uruchomionej gry do wykonania zrzutu.
W rzeczywistości to ssServer decyduje czy wykonać zrzut czy nie - ponieważ sprawdza
on czy gracz jest podłączony do odpowiedniego serwera ( z jednej strony do serwera
gry, z drugiej strony odpowiedniej gry obsługiwanej przez ssServer)
Rysunek poniżej wyjaśni najczęściej spotykana relacje ssServer - ssClient.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Wymagania
----------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Windows oraz gra, i działające łącze internetowe/LAN
----------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------
3. Pliki
----------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------
zasysamy oryginalny plik z http://www.ufonurkka.mine.nu/ssclient/download.php
dla serwera - ssServer (zwany też ssReborn).
dla graczy - ssClient.
Możesz ściągnąć moje spolszczenie - ułatwi ci konfiguracje, bo nie chce mi się
tu pisać 40 stron.
UWAGA - zawiera ono przekonfigurowane pliki tak aby działało to na moim
testowym serwerze na lanie.
ssServer ssServer 3.0 beta PL
ssClient ssClient 3.0 beta (build 3.0019) PL
no, może nie do końca przetłumaczone ;P
Rozpakowujemy zip'a do katalogu zachowując strukturze katalogów, n.p. do
c:\gry\ssClient
----------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------
4. Uruchomienie i konfiguracja ssClient'a
----------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Uruchamiamy ssc.exe, pojawia się nam taki oto program
klikamy na dolny środkowy klawisz, pojawi nam się lista
Jeśli jesteśmy na lanie bez mozliwości podłączenia si do internetu, lista będzie pusta.
Musimy więc dodać serwer ręcznie.
Wciskamy prawy klawisz myszy na tym polu, pojawi się menu.
Z menu wybieramy opcje Add i dodajemy serwer ssServer który współpracuje z
serwerami gry na których
chcemy grać.
Wpisujemy dane :
nazwa serwera (łatwo rozpoznawalna )
adres ssServer'a
adres serwera gry
Wciskamy enter nasz nowy wpis zostanie dodany do listy.
Znowu wciskamy prawy klawisz myszy i z menu wyboru wybieramy opcję Save
Potem dwukrotnie klikamy na nowo dodanym serwerze w liście i automatycznie
ssclient do niego się podłączy.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
7. Zakończenie
----------------------------------------------------------------------------------------------------
W oknie aplikacji będzie widać kiedy będą wykonywane zrzuty ekranu na naszej
maszynie. Dodatkowo pamiętajmy, że jeśli grę zminimalizowaliśmy albo gramy w oknie,
to ssClient będzie wykonywał zrzuty ekranu, szczególnie jak przełączymy się na
jakąś inną aplikację.
Tak więc uważajcie na co się przełączacie, albo nie grajcie w oknie ani nie
skaczcie po aplikacjach, bo możecie niechcący ujawnić prywatne dane.
ssClient'a można też ubrać w skórki, metoda ich wykonania zależy od grafika,
ale trochę informacji znajdziecie w katalogu skin/ oraz w pliku .cfg
(Myślę ze w Photoshopie warto zapisać projekt jako HTML ze znacznikami CSS dla
każdego elementu, wtedy łatwo znajdziemy wartości do wstawienia do pliku cfg)
Kolor R=255 G=0 B=255 jest używany jako kolor przezroczystości.
by _KaszpiR_
----------------------------------------------------------------------------------------------------
6. Changelog
----------------------------------------------------------------------------------------------------
0.3
- obrazki
0.2
- ten tutorial
0.1
- tłumaczenie plików _________________
|
|