Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bezel85 Pierwszak
Dołączył: 04 Mar 2008
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2012 8:35 pm Temat postu: Reklamacja w Media Markt |
|
|
Eloszka,
kupiłem w Media Markt myszkę ( 100 zł ). Właśnie dostała choroby "dwukliku". Przeraża mnie wizja reklamacji, bo co nieco się naczytałem o tym. Czy może przypadkiem ktoś z Was robił niedawno reklamacje na produkt o podobnej wartości ? Czy jest szansa, że nie będę musiał czekać na naprawę tylko pozwolą mi wybrać inną za dopłatą lub bez ?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
[ tylko bez historii o podbojach w punktach bok ] |
|
Powrót do góry |
|
|
Google Reklama
|
Wysłany: Pią Sie 17, 2012 8:35 pm Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
epiphone Użytkownik
Dołączył: 08 Lip 2009 Klan: DELETED
|
Wysłany: Sob Sie 18, 2012 10:42 am Temat postu: |
|
|
Na twoim miejscu jesli chcesz to dobrze zalatwic to po pierwsze idz do rzecznika praw konsumenta. Zapytaj sie go jak przeprowadzic taka reklamacje, jakie masz prawa itd.
Wtedy idziesz do mediamarkt z wiedza co i jak robic.
Jest prawo do ktorego musza sie wszyscy stosowac. Sprzedawcy czesto wymyslaja wlasne przepisy zeby pozbywac sie czesci odpowiedzialnosci. Praktycznie pod wzgledem prawnym nie maja one zadnego zastosowania i mozna je po prostu olac.
To jak bedzie przebiegac reklamacja zalezy miedzy innymi od tego po jakim czasie zepsula sie twoja myszka.
Rzecznik wszystko ci powie. _________________ z plebsem nie rozmawiam :-) |
|
Powrót do góry |
|
|
Huevos Grandes Mieszkaniec boarda
Dołączył: 16 Gru 2001 Klan: lamas paradajz
|
Wysłany: Nie Sie 19, 2012 12:09 pm Temat postu: |
|
|
Możesz oddać do naprawy z tytułu gwarancji (wtedy obowiązują zapisy z karty gwarancyjnej) lub z tytułu niezgodności towaru z umową - wtedy możesz zażądać np. nowej myszki a odpowiedzieć na Twoje żądanie muszą w ciągu 14 dni. _________________ Spieszmy się kochać kobiety - tak szybko zostają mężatkami. |
|
Powrót do góry |
|
|
tymozyna Moderatorka
Dołączył: 08 Kwi 2005
|
Wysłany: Nie Sie 26, 2012 2:13 pm Temat postu: |
|
|
Huevos Grandes napisał: | Możesz oddać do naprawy z tytułu gwarancji (wtedy obowiązują zapisy z karty gwarancyjnej) lub z tytułu niezgodności towaru z umową - wtedy możesz zażądać np. nowej myszki a odpowiedzieć na Twoje żądanie muszą w ciągu 14 dni. |
zażądać możesz wszystkiego, a to i tak "sprzedawca" (producent) decyduje o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
W przypadku gdy do produktu masz dołączoną kartę gwarancyjną wtedy możesz się zastanawiać na co składać reklamację czy na podstawie gwarancji czy na niezgodność towaru z umową. Zanim jednak pójdziesz z tym wszystkim do MM sugeruję przeczytać opis co podlega, a co nie podlega gwarancji jeśli takową produkt w ogóle ma (kartę gwarancyjną w co wątpię - myślę, że będziesz miał tylko paragon).
Jeżeli nie dostałeś karty gwarancyjnej, a dysponujesz tylko potwierdzeniem zakupu sprawa jest prosta. Nie zgodność towaru z umową.
epiphone napisał: | Na twoim miejscu jesli chcesz to dobrze zalatwic to po pierwsze idz do rzecznika praw konsumenta. Zapytaj sie go jak przeprowadzic taka reklamacje, jakie masz prawa itd. |
Nie ma konieczności wydawania pieniędzy na opinię przed zareklamowaniem produktu. Swoje prawa przeczyta w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27.07.2002 r.
poniżej w skrótach o czym musisz wiedzieć:
Pamiętaj, że masz obowiązek poinformowania sprzedawcy o wystąpieniu wady w produkcie maksymalnie do 2 miesięcy od daty zauważenia wystąpienia tej wady. Jeżeli tego nie zrobisz, a wskażesz np. styczeń jako miesiąc zauważenia wady - reklamacja z miejsca zostanie odrzucona o ile dobrze pamiętam na podstawie art. 9.1
W przypadku gdy nie zostaniesz poinformowany o sposobie rozpatrzenia reklamacji w przeciągu 14 dni kalendarzowych uznaje się reklamację za zasadną - a co za tym idzie muszą oddać Ci pieniądze jeżeli tego właśnie zażądasz tak mówi art. 8.3
Jeżeli będziesz miał decyzję odmowną, skontaktuj się ze mną pomogę napisać Ci odwołanie w taki sposób żeby zadziałało.
Aha pamiętaj, że reklamacja może zostać też odrzucona z powodu uszkodzeń mechanicznych, więc mam nadzieję że Twoja myszka nie nosi śladów ataków agresji* czy nie jest jakoś nadmiernie powycierana - zależy ile ma czasu.
* - żart
idąc do MM powiedz, że przychodzisz z problemem, rozmawiaj z nimi spokojnie i nie podnoś na nich głosu - uwierz mi, że klient który jest spokojny i miły załatwi więcej niż klient trudny, który drze jape na pół hali _________________ #psd.pl @ Quakenet
|
|
Powrót do góry |
|
|
epiphone Użytkownik
Dołączył: 08 Lip 2009 Klan: DELETED
|
Wysłany: Nie Sie 26, 2012 5:30 pm Temat postu: |
|
|
Konsultacja z rzecznikiem jest darmowa. _________________ z plebsem nie rozmawiam :-) |
|
Powrót do góry |
|
|
tymozyna Moderatorka
Dołączył: 08 Kwi 2005
|
Wysłany: Nie Sie 26, 2012 10:23 pm Temat postu: |
|
|
pewny jesteś? My za wydanie opinii płacimy rzecznikowi od 25 do 30 złotych za ocenę. _________________ #psd.pl @ Quakenet
|
|
Powrót do góry |
|
|
bezel85 Pierwszak
Dołączył: 04 Mar 2008
|
Wysłany: Nie Sie 26, 2012 10:59 pm Temat postu: |
|
|
Wada została wykryta w przeddzień oddania do punktu obsługi klienta w MM.
Myszkę oddałem w sobotę, ale z tego co wyczytałem ( gdzieś tam ) to proces reklamacji zaczyna się w dniu następnym. Tak więc dziś mija tydzień. O dalszych postępach będę informował na bieżąco. Teraz czekam tylko na sms'a ze strony MM o możliwości odbioru sprawnej myszki.
P.S.
Myszkę użytkowałem zaledwie 5 miesięcy, a przed oddaniem elegancko wyczyściłem ( wprawdzie nie było z czego :] ) - o uszkodzeniach mechanicznych nie ma tu mowy. |
|
Powrót do góry |
|
|
epiphone Użytkownik
Dołączył: 08 Lip 2009 Klan: DELETED
|
Wysłany: Pon Sie 27, 2012 1:14 pm Temat postu: |
|
|
tymozyna napisał: | pewny jesteś? My za wydanie opinii płacimy rzecznikowi od 25 do 30 złotych za ocenę. |
Znajomy swego czasu mial przetarcie z pewnym sklepem. Chodzil po porady do rzecznika i nic nie placil. Sam rzecznik tez dwukrotnie interweniowal osobiscie. _________________ z plebsem nie rozmawiam :-) |
|
Powrót do góry |
|
|
SIMOON Użytkownik
Dołączył: 14 Lut 2010
|
Wysłany: Pon Sie 27, 2012 3:45 pm Temat postu: |
|
|
Tak samo ja korzystałem z rzecznika parę razy w jednej sprawie i wszystko bezpłatnie.
Mam pytanie odnośnie MM jeśli już jest temat, mój kumpel zaniósł do zwrotu słuchawki o wartości 100zł gdyż okazało się, że kabel był zbyt krótki a jako, że miał prawo do zwrotu to poszedł z tym po czym powiedzieli mu, że nie mogą WYMIENIĆ (nie chodziło o oddanie słuchawek a o wymienienie na inny model) ich gdyż słuchawki są już rozpakowane a trzeba było czytać jaką długość ma kabel i oni tego nie wymienią, osobiście nie byłem przy rozmowie podczas próby wymiany ale mówił, że tak czy siak przypomniał, że nawet jeśli mógł przeczytać to i tak ma przez 14 dni od zakupu możliwość zwrotu a faceta z MM argumentem było ciągle 'ale słuchawki są rozpakowane, to jest opakowanie jednorazowe, co ja mam z nim teraz zrobić? bez zapakowanych słuchawek nie mogę zwrócić i tak bo z takim opakowaniem ja już nic nie zrobię'. Dodam od siebie, że sam rozpakowywałem te słuchawki i NIE DAŁO SIĘ inaczej ich otworzyć jak przez przecięcie boku nożyczkami co zrobiliśmy bo opakowanie było tak jak sam pracownik zwrócił uwagę 'jednorazowe', poza tym rozcięte było ładnie a nie rozwalone byle otworzyć.
Może mi ktoś doradzić o co chodzi w tej sytuacji? Mieliśmy nie rozpakowywać opakowania czy co? To jak wtedy sprawdzić czy słuchawki spełniają oczekiwania? Jak dla mnie totalna bzdura ale przy okazji pytam kochanego boarda, może ktoś kmini o co chodzi |
|
Powrót do góry |
|
|
JoleKK Administrator
Dołączył: 16 Paź 2001 Klan: [TOP]
|
Wysłany: Pon Sie 27, 2012 8:17 pm Temat postu: |
|
|
W tej sytuacji nic, bo sklep nie ma żadnego obowiązku przyjąć zwrotu. 14 dni to ich wewnętrzna zasada, którą sami ustalili i pewnie ma jakieś ograniczenia, np. właśnie opakowanie. _________________ Non mollare mai! |
|
Powrót do góry |
|
|
5tR Moderator
Dołączył: 09 Paź 2003
|
Wysłany: Wto Sie 28, 2012 1:16 am Temat postu: Re: Reklamacja w Media Markt |
|
|
bezel85 napisał: | Czy może przypadkiem ktoś z Was robił niedawno reklamacje na produkt o podobnej wartości ? Czy jest szansa, że nie będę musiał czekać na naprawę tylko pozwolą mi wybrać inną za dopłatą lub bez ? |
Ja ostatnio w sumie z nudów poszedłem oddać buty gdyż miesiąc chodzenia i miały iść do kosza? Mówię 100zł drogą nie chodzi, ale moja przygoda z reklamacjami kończyła się zawsze tak samo. Ale firma deichmann miło mnie zaskoczyła minuta rozmowy i Pani kasjerka powiedziała że proszę sobie wybrać jakąś parę ze sklepu więc bezproblemowo _________________ 5tR@counter-strike.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
epiphone Użytkownik
Dołączył: 08 Lip 2009 Klan: DELETED
|
Wysłany: Wto Sie 28, 2012 8:51 am Temat postu: |
|
|
5tR z obuwiem i generalnie ubraniami tak jest, ze maja sluzyc przez 2 lata. Jesli cos sie zepsuje np odklei podeszwa to masz prawo do wymiany na nowe. Nie wiem dokladnie z czego to wynika ale znajomy tak robi caly czas. _________________ z plebsem nie rozmawiam :-) |
|
Powrót do góry |
|
|
bezel85 Pierwszak
Dołączył: 04 Mar 2008
|
Wysłany: Wto Wrz 04, 2012 11:21 am Temat postu: |
|
|
Och Tymozyno, ratuj !
( tak na marginesie ) sms z informacją o naprawiony sprzęcie dotarł ostatniego dnia okresu reklamacyjnego :]
Przy odbiorze sprawdziłem czy wszystko jest w opakowaniu oraz na sucho kliknąłem kilka razy rzekomo naprawionym lewym przyciskiem. Po powrocie do domu sprawdziłem - DZIAŁA ! ... za to nie działa przycisk od zmiany DPI ...
Nie mam ochoty czekać kolejnych 14 dni. Co podradzisz ? |
|
Powrót do góry |
|
|
5tR Moderator
Dołączył: 09 Paź 2003
|
Wysłany: Wto Wrz 04, 2012 10:27 pm Temat postu: |
|
|
epiphone napisał: | 5tR z obuwiem i generalnie ubraniami tak jest, ze maja sluzyc przez 2 lata. Jesli cos sie zepsuje np odklei podeszwa to masz prawo do wymiany na nowe. Nie wiem dokladnie z czego to wynika ale znajomy tak robi caly czas. |
Ja zawsze miałem pecha jeśli chodzi o jakieś adidasy i nike bo zawsze mówili że buty były źle użytkowane _________________ 5tR@counter-strike.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
tymozyna Moderatorka
Dołączył: 08 Kwi 2005
|
Wysłany: Pią Wrz 07, 2012 8:41 am Temat postu: |
|
|
piszesz odwołanie.
w dniu takim i takim oddałem do reklamacji myszkę ... model... zakupioną w dniu ...
reklamacja została uznana i sprzęt został naprawiony, natomiast podczas naprawy został najprawdopodobniej uszkodzony ....
w związku z czym proszę o wymianę sprzętu na nowy. _________________ #psd.pl @ Quakenet
|
|
Powrót do góry |
|
|
|