www.counter-strike.pl
FAQ  Szukaj  Grupy  Rejestracja  Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj  
Reklamacja w Media Markt
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Rozmowy off-topic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bezel85
Pierwszak
Pierwszak


Dołączył: 04 Mar 2008

PostWysłany: Pią Sie 17, 2012 8:35 pm    Temat postu: Reklamacja w Media Markt Odpowiedz z cytatem

Eloszka,
kupiłem w Media Markt myszkę ( 100 zł ). Właśnie dostała choroby "dwukliku". Przeraża mnie wizja reklamacji, bo co nieco się naczytałem o tym. Czy może przypadkiem ktoś z Was robił niedawno reklamacje na produkt o podobnej wartości ? Czy jest szansa, że nie będę musiał czekać na naprawę tylko pozwolą mi wybrać inną za dopłatą lub bez ?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
[ tylko bez historii o podbojach w punktach bok ;) ]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Google
Reklama




PostWysłany: Pią Sie 17, 2012 8:35 pm    Temat postu:

Powrót do góry
epiphone
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 08 Lip 2009
Klan: DELETED

PostWysłany: Sob Sie 18, 2012 10:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na twoim miejscu jesli chcesz to dobrze zalatwic to po pierwsze idz do rzecznika praw konsumenta. Zapytaj sie go jak przeprowadzic taka reklamacje, jakie masz prawa itd.
Wtedy idziesz do mediamarkt z wiedza co i jak robic.
Jest prawo do ktorego musza sie wszyscy stosowac. Sprzedawcy czesto wymyslaja wlasne przepisy zeby pozbywac sie czesci odpowiedzialnosci. Praktycznie pod wzgledem prawnym nie maja one zadnego zastosowania i mozna je po prostu olac.

To jak bedzie przebiegac reklamacja zalezy miedzy innymi od tego po jakim czasie zepsula sie twoja myszka.
Rzecznik wszystko ci powie.
_________________
z plebsem nie rozmawiam :-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Huevos Grandes
Mieszkaniec boarda
Mieszkaniec boarda


Dołączył: 16 Gru 2001
Klan: lamas paradajz

PostWysłany: Nie Sie 19, 2012 12:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Możesz oddać do naprawy z tytułu gwarancji (wtedy obowiązują zapisy z karty gwarancyjnej) lub z tytułu niezgodności towaru z umową - wtedy możesz zażądać np. nowej myszki a odpowiedzieć na Twoje żądanie muszą w ciągu 14 dni.
_________________
Spieszmy się kochać kobiety - tak szybko zostają mężatkami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tymozyna
Moderatorka
Moderatorka


Dołączył: 08 Kwi 2005

PostWysłany: Nie Sie 26, 2012 2:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Huevos Grandes napisał:
Możesz oddać do naprawy z tytułu gwarancji (wtedy obowiązują zapisy z karty gwarancyjnej) lub z tytułu niezgodności towaru z umową - wtedy możesz zażądać np. nowej myszki a odpowiedzieć na Twoje żądanie muszą w ciągu 14 dni.


zażądać możesz wszystkiego, a to i tak "sprzedawca" (producent) decyduje o sposobie rozpatrzenia reklamacji.

W przypadku gdy do produktu masz dołączoną kartę gwarancyjną wtedy możesz się zastanawiać na co składać reklamację czy na podstawie gwarancji czy na niezgodność towaru z umową. Zanim jednak pójdziesz z tym wszystkim do MM sugeruję przeczytać opis co podlega, a co nie podlega gwarancji jeśli takową produkt w ogóle ma (kartę gwarancyjną w co wątpię - myślę, że będziesz miał tylko paragon).

Jeżeli nie dostałeś karty gwarancyjnej, a dysponujesz tylko potwierdzeniem zakupu sprawa jest prosta. Nie zgodność towaru z umową.
epiphone napisał:
Na twoim miejscu jesli chcesz to dobrze zalatwic to po pierwsze idz do rzecznika praw konsumenta. Zapytaj sie go jak przeprowadzic taka reklamacje, jakie masz prawa itd.


Nie ma konieczności wydawania pieniędzy na opinię przed zareklamowaniem produktu. Swoje prawa przeczyta w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27.07.2002 r.

poniżej w skrótach o czym musisz wiedzieć:

Pamiętaj, że masz obowiązek poinformowania sprzedawcy o wystąpieniu wady w produkcie maksymalnie do 2 miesięcy od daty zauważenia wystąpienia tej wady. Jeżeli tego nie zrobisz, a wskażesz np. styczeń jako miesiąc zauważenia wady - reklamacja z miejsca zostanie odrzucona o ile dobrze pamiętam na podstawie art. 9.1

W przypadku gdy nie zostaniesz poinformowany o sposobie rozpatrzenia reklamacji w przeciągu 14 dni kalendarzowych uznaje się reklamację za zasadną - a co za tym idzie muszą oddać Ci pieniądze jeżeli tego właśnie zażądasz tak mówi art. 8.3

Jeżeli będziesz miał decyzję odmowną, skontaktuj się ze mną pomogę napisać Ci odwołanie w taki sposób żeby zadziałało.

Aha pamiętaj, że reklamacja może zostać też odrzucona z powodu uszkodzeń mechanicznych, więc mam nadzieję że Twoja myszka nie nosi śladów ataków agresji* czy nie jest jakoś nadmiernie powycierana - zależy ile ma czasu.

* - żart ;)

idąc do MM powiedz, że przychodzisz z problemem, rozmawiaj z nimi spokojnie i nie podnoś na nich głosu - uwierz mi, że klient który jest spokojny i miły załatwi więcej niż klient trudny, który drze jape na pół hali
_________________
#psd.pl @ Quakenet
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
epiphone
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 08 Lip 2009
Klan: DELETED

PostWysłany: Nie Sie 26, 2012 5:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Konsultacja z rzecznikiem jest darmowa.
_________________
z plebsem nie rozmawiam :-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
tymozyna
Moderatorka
Moderatorka


Dołączył: 08 Kwi 2005

PostWysłany: Nie Sie 26, 2012 10:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pewny jesteś? My za wydanie opinii płacimy rzecznikowi od 25 do 30 złotych za ocenę.
_________________
#psd.pl @ Quakenet
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
bezel85
Pierwszak
Pierwszak


Dołączył: 04 Mar 2008

PostWysłany: Nie Sie 26, 2012 10:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wada została wykryta w przeddzień oddania do punktu obsługi klienta w MM.
Myszkę oddałem w sobotę, ale z tego co wyczytałem ( gdzieś tam ) to proces reklamacji zaczyna się w dniu następnym. Tak więc dziś mija tydzień. O dalszych postępach będę informował na bieżąco. Teraz czekam tylko na sms'a ze strony MM o możliwości odbioru sprawnej myszki.
P.S.
Myszkę użytkowałem zaledwie 5 miesięcy, a przed oddaniem elegancko wyczyściłem ( wprawdzie nie było z czego :] ) - o uszkodzeniach mechanicznych nie ma tu mowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
epiphone
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 08 Lip 2009
Klan: DELETED

PostWysłany: Pon Sie 27, 2012 1:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tymozyna napisał:
pewny jesteś? My za wydanie opinii płacimy rzecznikowi od 25 do 30 złotych za ocenę.


Znajomy swego czasu mial przetarcie z pewnym sklepem. Chodzil po porady do rzecznika i nic nie placil. Sam rzecznik tez dwukrotnie interweniowal osobiscie.
_________________
z plebsem nie rozmawiam :-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
SIMOON
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 14 Lut 2010

PostWysłany: Pon Sie 27, 2012 3:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak samo ja korzystałem z rzecznika parę razy w jednej sprawie i wszystko bezpłatnie.
Mam pytanie odnośnie MM jeśli już jest temat, mój kumpel zaniósł do zwrotu słuchawki o wartości 100zł gdyż okazało się, że kabel był zbyt krótki a jako, że miał prawo do zwrotu to poszedł z tym po czym powiedzieli mu, że nie mogą WYMIENIĆ (nie chodziło o oddanie słuchawek a o wymienienie na inny model) ich gdyż słuchawki są już rozpakowane a trzeba było czytać jaką długość ma kabel i oni tego nie wymienią, osobiście nie byłem przy rozmowie podczas próby wymiany ale mówił, że tak czy siak przypomniał, że nawet jeśli mógł przeczytać to i tak ma przez 14 dni od zakupu możliwość zwrotu a faceta z MM argumentem było ciągle 'ale słuchawki są rozpakowane, to jest opakowanie jednorazowe, co ja mam z nim teraz zrobić? bez zapakowanych słuchawek nie mogę zwrócić i tak bo z takim opakowaniem ja już nic nie zrobię'. Dodam od siebie, że sam rozpakowywałem te słuchawki i NIE DAŁO SIĘ inaczej ich otworzyć jak przez przecięcie boku nożyczkami co zrobiliśmy bo opakowanie było tak jak sam pracownik zwrócił uwagę 'jednorazowe', poza tym rozcięte było ładnie a nie rozwalone byle otworzyć.
Może mi ktoś doradzić o co chodzi w tej sytuacji? Mieliśmy nie rozpakowywać opakowania czy co? To jak wtedy sprawdzić czy słuchawki spełniają oczekiwania? Jak dla mnie totalna bzdura ale przy okazji pytam kochanego boarda, może ktoś kmini o co chodzi ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JoleKK
Administrator
Administrator


Dołączył: 16 Paź 2001
Klan: [TOP]

PostWysłany: Pon Sie 27, 2012 8:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W tej sytuacji nic, bo sklep nie ma żadnego obowiązku przyjąć zwrotu. 14 dni to ich wewnętrzna zasada, którą sami ustalili i pewnie ma jakieś ograniczenia, np. właśnie opakowanie.
_________________
Non mollare mai!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
5tR
Moderator
Moderator


Dołączył: 09 Paź 2003

PostWysłany: Wto Sie 28, 2012 1:16 am    Temat postu: Re: Reklamacja w Media Markt Odpowiedz z cytatem

bezel85 napisał:
Czy może przypadkiem ktoś z Was robił niedawno reklamacje na produkt o podobnej wartości ? Czy jest szansa, że nie będę musiał czekać na naprawę tylko pozwolą mi wybrać inną za dopłatą lub bez ?


Ja ostatnio w sumie z nudów poszedłem oddać buty gdyż miesiąc chodzenia i miały iść do kosza? :x Mówię 100zł drogą nie chodzi, ale moja przygoda z reklamacjami kończyła się zawsze tak samo. Ale firma deichmann miło mnie zaskoczyła :) minuta rozmowy i Pani kasjerka powiedziała że proszę sobie wybrać jakąś parę ze sklepu :) więc bezproblemowo ;)
_________________
5tR@counter-strike.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Skype
epiphone
Użytkownik
Użytkownik


Dołączył: 08 Lip 2009
Klan: DELETED

PostWysłany: Wto Sie 28, 2012 8:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

5tR z obuwiem i generalnie ubraniami tak jest, ze maja sluzyc przez 2 lata. Jesli cos sie zepsuje np odklei podeszwa to masz prawo do wymiany na nowe. Nie wiem dokladnie z czego to wynika ale znajomy tak robi caly czas.
_________________
z plebsem nie rozmawiam :-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
bezel85
Pierwszak
Pierwszak


Dołączył: 04 Mar 2008

PostWysłany: Wto Wrz 04, 2012 11:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Och Tymozyno, ratuj !
( tak na marginesie ) sms z informacją o naprawiony sprzęcie dotarł ostatniego dnia okresu reklamacyjnego :]
Przy odbiorze sprawdziłem czy wszystko jest w opakowaniu oraz na sucho kliknąłem kilka razy rzekomo naprawionym lewym przyciskiem. Po powrocie do domu sprawdziłem - DZIAŁA ! ... za to nie działa przycisk od zmiany DPI ... |:<
Nie mam ochoty czekać kolejnych 14 dni. Co podradzisz ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
5tR
Moderator
Moderator


Dołączył: 09 Paź 2003

PostWysłany: Wto Wrz 04, 2012 10:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

epiphone napisał:
5tR z obuwiem i generalnie ubraniami tak jest, ze maja sluzyc przez 2 lata. Jesli cos sie zepsuje np odklei podeszwa to masz prawo do wymiany na nowe. Nie wiem dokladnie z czego to wynika ale znajomy tak robi caly czas.


Ja zawsze miałem pecha jeśli chodzi o jakieś adidasy i nike bo zawsze mówili że buty były źle użytkowane :)
_________________
5tR@counter-strike.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer GG Skype
tymozyna
Moderatorka
Moderatorka


Dołączył: 08 Kwi 2005

PostWysłany: Pią Wrz 07, 2012 8:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piszesz odwołanie.

w dniu takim i takim oddałem do reklamacji myszkę ... model... zakupioną w dniu ...
reklamacja została uznana i sprzęt został naprawiony, natomiast podczas naprawy został najprawdopodobniej uszkodzony ....
w związku z czym proszę o wymianę sprzętu na nowy.
_________________
#psd.pl @ Quakenet
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer GG
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Board Counter-Strike.PL Strona Główna -> Rozmowy off-topic Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
© 1999-2012 Counter-Strike.PL Sebastian Kasperek | Rosi CMS © MD Software | Linki: Zdjęcia reklamowe | Czarter jachtów Mazury