Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FiK Redakcja CS.PL
Dołączył: 26 Cze 2003
|
Wysłany: Pon Gru 25, 2006 11:29 pm Temat postu: Echo z 1.5 w 1.6 |
|
|
Witajcie
Zapewne kazdy z was gral, a jak nie, to przynajmniej slyszal o starszych wersjach CS'a - dla wiekszosci jest to pewnie 1.5 (ja np. offline gralem na becie juz, a on-line od 1.3, ale mniejsza z tym)...
Tak wiec przeniesmy sie w czasy poprzednika STEAM'a - CS'a 1.5
Nie beda wam opowiadac o 1.5, bo nie ma takiej potrzeby, ale z pewnoscia kazdy z was, ktory ogarnial juz w tamtych czasach, mial bankowo swojego cfg, i pamieta jak fajnie wykorzystywalo sie tam echo, czyz nie?
ECHO to jedna z najbardzie brakujacych nam z 1.5 rzeczy jezeli chodzi o cala configologie 1.6
Ale nie bedzemy teraz rozpaczac, nie? Nasz dzial to nie Off-Topic, i nie bedziemy zachowywac sie jak dzieci (dobrze, ze nie dotarly tutaj ^^ pewnie nie potrafia scrollowac w dol, i board konczy sie dla nich na kompedium wiedzy, w ktore jeszcze moga kliknac ^^)
Do sedna - jak w temacie - od teraz w swoich skryptach bedziecie mogli uzywac ECHA! No dobra, nie bede was oszukiwac - nie bedziemy poslugiwac sie komenda echo, ale zupelnie inna, a wlasciwie, to dwiema komedami ;]
MOTD - Message of the day - to wlasnie ta wspaniala komenda od dzis bedzie robic nam za echo...
MOTD_WRITE - jak sama nazwa wskazuje zapisanie wiadomosci dnia - ta komenda bedzie nam sluzyc za cos jak by hmm... faze wstepna echa
Ofc, bedzie nam potrzebny tez developer (z ang. develop - rozwijac), ktory bedzie pozwalal na wyswietlanie naszego "ECHA" - rozwinie ostatni linjke konsoli - (w 1.5 tez musial byc, wiec nie ma sie co dziwic)
Dobra, nie bede owijac w bawelne i pokaze przyklad, a pozniej opisze co i jak:
Kod: | echo "Test echa zalodowany"
echo "bind pod n w razie czego ^^"
alias test_tog test_1
alias test_1 "say_team @ test echa 1; test_1_txt; alias test_tog test_2"
alias test_2 "say_team @ test echa 2; test_2_txt; alias test_tog test_3"
alias test_3 "say_team @ test echa 3; test_3_txt; alias test_tog test_4"
alias test_4 "say_team @ test echa 4; test_4_txt; alias test_tog test_5"
alias test_5 "say_team @ test echa 5; test_5_txt; alias test_tog test_6"
alias test_6 "say_team @ test echa 6; test_6_txt; alias test_tog test_1"
alias test_1_txt "motd_write . text 1; developer 1; motd; developer 0"
alias test_2_txt "motd_write . text 2; developer 1; motd; developer 0"
alias test_3_txt "motd_write . text 3; developer 1; motd; developer 0"
alias test_4_txt "motd_write . text 4; developer 1; motd; developer 0"
alias test_5_txt "motd_write . text 5; developer 1; motd; developer 0"
alias test_6_txt "motd_write . text 6; developer 1; motd; developer 0"
bind n test_tog |
Teraz o co chodzi?
Jak kazdy widzi:
Mamy jakiegos aliaska, zajmiemy sie jednyneczka, bo pierwsza jest, tak wiec:
Kod: | alias test_1 "say_team @ test echa 1; test_1_txt; alias test_tog test_2" |
widzimy wartosci aliasa - jakas komenda (tu say_team), pozniej cos dziwnego - jakis txt? Co ten glupiutki FiK tu wymyslil? no i jeszcze alias to togglera - mniejsza z nim...
Zajmiemy sie teraz tym interesujacym nas test_1_txt...
Widzimy, ze w dalszej czesci skrypta mamy alias zajmujacy sie owym txt:
Kod: | alias test_1_txt "motd_write . text 1; developer 1; motd; developer 0" |
Teraz go wytlumacze
zaczynamy od motd_write, ale po co tam ta kropka i tyle spacji? A no po to, zeby nam sie nasze echo nie pokazalo na radarze, bo po co? Odpowicie - no dobrze, to nie mozna bylo dac samych spacji? To ja mowie - nie, bo wowczas nic by to nie dalo - spacje musza byc odstepem od czegos, tak wiec kropeczka jest w sam raz, pozniej mamy jakis tekst - chyba jasne, nie?
Dalej... Dalej mamy developer (tak wiem, moglem skrocic go do dev1, ale wolalem napisac przejzyscie) - ustawiamy go na 1, po nim jest komenda motd, ktora odpowiada za wyswietlenie naszego tekstu, i od razu zamykamy ja developerem, zeby zaraz nam sie cala konsola nie zwalila do tekstu, bo po co?
Tak wiec kolejnosc prosta:
motd_wrtie . >>tutaj pare(nascie) spacji<< jakis tekst
developer 1
motd
developer 0
calosc w jakims aliasie - jak widzicie ja dla ulatwienia sobie pozniej przeszukiwania czegos wiekszego dodalem txt - od razu wiadomo ocb...
Teraz moze zaprezentuje to na jakims skrypciki, zeby wam latwiej wchodzilo... Powiedzmy od sounda - bo sporo osob go uzywalo, ale bez echa to nie wiadomo ile sie ustawilo, etc... tak wiec do dziela:
Kod: | alias "vol0" "volume 0.0; vol_0_txt; alias volup vol1; alias voldown vol0"
alias "vol1" "volume 1.0; vol_1_txt; alias volup vol2; alias voldown vol0"
alias "vol2" "volume 2.0; vol_2_txt; alias volup vol3; alias voldown vol1"
alias "vol3" "volume 3.0; vol_3_txt; alias volup vol4; alias voldown vol2"
alias "vol4" "volume 4.0; vol_4_txt; alias volup vol5; alias voldown vol3"
alias "vol5" "volume 5.0; vol_5_txt; alias volup vol6; alias voldown vol4"
alias "vol6" "volume 6.0; vol_6_txt; alias volup vol7; alias voldown vol5"
alias "vol7" "volume 7.0; vol_7_txt; alias volup vol8; alias voldown vol6"
alias "vol8" "volume 8.0; vol_8_txt; alias volup vol9; alias voldown vol7"
alias "vol9" "volume 9.0; vol_9_txt; alias volup vol10; alias voldown vol8"
alias "vol10" "volume 10.0; vol_10_txt; alias volup volmax; alias voldown vol9"
alias "volmax" "vol_max_txt"
alias "volup" "vol2"
alias "voldown" "vol0"
alias "mute" "vol0"
bind "KLAWISZ" "volup"
bind "KLAWISZ 2" "voldown"
alias vol_0_txt "motd_write . -[ volume 0% ]-; developer 1; motd; developer 0"
alias vol_1_txt "motd_write . -[ volume 10% ]-; developer 1; motd; developer 0"
alias vol_2_txt "motd_write . -[ volume 20% ]-; developer 1; motd; developer 0"
alias vol_3_txt "motd_write . -[ volume 30% ]-; developer 1; motd; developer 0"
alias vol_4_txt "motd_write . -[ volume 40% ]-; developer 1; motd; developer 0"
alias vol_5_txt "motd_write . -[ volume 50% ]-; developer 1; motd; developer 0"
alias vol_6_txt "motd_write . -[ volume 60% ]-; developer 1; motd; developer 0"
alias vol_7_txt "motd_write . -[ volume 70% ]-; developer 1; motd; developer 0"
alias vol_8_txt "motd_write . -[ volume 80% ]-; developer 1; motd; developer 0"
alias vol_9_txt "motd_write . -[ volume 90% ]-; developer 1; motd; developer 0"
alias vol_10_txt "motd_write . -[ volume 100% ]-; developer 1; motd; developer 0"
alias vol_max_txt "motd_write . -[ ! MAX ! ]-; developer 1; motd; developer 0"
|
Mam nadzieje, ze wam sie przyda
Przykleje na troche, zeby sie wszyscy nauczyli
Uff.. nareszcie koniec tego pisania - nie musici dziekowac (ale mozecie ^^)
I nie smiac sie z tekstu o dzieciach, bo jeszcze uslysza i nas nawiedza ^^ _________________
Ostatnio zmieniony przez FiK dnia Sro Lut 07, 2007 8:15 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Google Reklama
|
Wysłany: Pon Gru 25, 2006 11:29 pm Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
czito Użytkownik
Dołączył: 11 Cze 2006
|
Wysłany: Wto Gru 26, 2006 9:12 am Temat postu: |
|
|
No naprawdę widać że się napracowałeś nad tym, a było na czym rzecz jak najbardziej przydatna
Podziękowania dla FiK'a
Edit:
Co do kropki nie da rady jej zamienić na jakiś znak którego cs nie wyświetla? _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
FiK Redakcja CS.PL
Dołączył: 26 Cze 2003
|
Wysłany: Wto Gru 26, 2006 9:58 am Temat postu: |
|
|
Nie... ale mozesz sobie wstawic przecinek, jakas literke - cokolwiek, byleby te spacje byly odstepem od czegos, a nie bezposrednio od motd_write
Gwoli wyjasnienia - motd obsluguje jak wiecie html'a, ale w CS'ie mamy wyswietlany tylko kod - nie ma glupich, tez na starcie kombinowalem z <br>'ami <font>'em etc ^^. Jeszcze jedna sprawa - znak % nie zastepuje nam spacji, tak wiec bedzie on widoczny gdy go wpiszecie (patrz przyklad z volume )
btw. dzieki ze ktos docenil _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
S.W.A.T Mieszkaniec boarda
Dołączył: 07 Lip 2004
|
Wysłany: Wto Gru 26, 2006 11:02 am Temat postu: |
|
|
Niezle niezle, brawo brawo!
Niestety nie skorzystam ;P ale FiK roxOr` |
|
Powrót do góry |
|
|
FiK Redakcja CS.PL
Dołączył: 26 Cze 2003
|
Wysłany: Wto Gru 26, 2006 11:29 am Temat postu: |
|
|
UWAGA!
W zwiazku z licznymi telefonami, sms'ami, pm'ami, mailami, msg na gg i icq wyjasniam do czego sluzy echo dla tych, co jednak nigdy sie z tym nie zetkneli :O
ECHO (a obecnie motd, ale nazywajmy echo, bo tak sie przyjelo) sluzy do
WYSWIETLENIE TYLKO DLA NAS (nie say czy cos takiego - tylko u nas, na naszym monitorze, na naszym kompie i u nikogo innego) WIADOMOSC DOTYCZACEJ STATUSU SKRYPTU, BADZ CZEGOKOLWIEK, CO TYLKO SOBIE WPISZEMY
przyklad - tak jak podalem w temacie - z dzwiekiem...
CS wyswietla nam jaki procent dzwieku obecnie jest uzywany przez CS'a (jak ustawione jest volume)...
Wszelkie pytania, wnioski, superlatywy wypisujcie tutaj - nie meczcie mnie na koma, maila, gg etc... Po to jest ten temat, zebyscie sie pytali i czerpali z niego wiedze
_________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Trelek Użytkownik
Dołączył: 28 Sie 2005 Klan: kiedyś pgs ale juz nie bo nie gram z ultralow
|
Wysłany: Sro Gru 27, 2006 12:59 am Temat postu: |
|
|
wszystko ladnie, pieknie i przedstawione w milej formie
GJ
pzdr _________________ +b |
|
Powrót do góry |
|
|
jUMPERdW Użytkownik
Dołączył: 06 Mar 2006 Klan: UKN
|
Wysłany: Sro Gru 27, 2006 9:54 am Temat postu: |
|
|
tzn. nie rozumiem ;D
Chodzi o to że jak np. wpiszę komendę w konsoli cl_cmdbackup to ja widzę odrazu jaka wartość tej komendy i tylko ja ją widze? i to widzę tak jak jest w amx motd na kolorowo i z dźwiękiem? bo nie ogarniam tego
tak btw. fajny poradnik |
|
Powrót do góry |
|
|
S.W.A.T Mieszkaniec boarda
Dołączył: 07 Lip 2004
|
Wysłany: Sro Gru 27, 2006 12:33 pm Temat postu: |
|
|
tez, ale jak np. bedziesz uzywal zmiany sensitivity (skrypt) i chcesz aktualnie wiedziec jakaą masz wartosc to uzywajac komendy echo, a raczej motd bedziedsz mial widoczną wartosc (o ile ja wpiszesz) na gorze ekranu
a
aaaaaaaaa zamotałem? |
|
Powrót do góry |
|
|
FiK Redakcja CS.PL
Dołączył: 26 Cze 2003
|
Wysłany: Sro Gru 27, 2006 12:41 pm Temat postu: |
|
|
nie, to robisz sobie do skryptow - np. skryp przelaczajacy na ciche chodzenie
wciskasz, a u gory bedziesz mial pokazany status skryptu - np. czy jest wlaczony czy wylaczony etc...
0 kolorow - wszystko pokaze sie taka czcionka i w takim kolorze, w jakim masz say'e, mniej wiecej jasne?
edit: swat - zamotales _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
S.W.A.T Mieszkaniec boarda
Dołączył: 07 Lip 2004
|
Wysłany: Sro Gru 27, 2006 12:51 pm Temat postu: |
|
|
dobra wiadomo ocb ;] |
|
Powrót do góry |
|
|
jUMPERdW Użytkownik
Dołączył: 06 Mar 2006 Klan: UKN
|
Wysłany: Sro Gru 27, 2006 3:22 pm Temat postu: |
|
|
dobra już czaje ^^ thx
ale i tak tego nie będę używać |
|
Powrót do góry |
|
|
Trelek Użytkownik
Dołączył: 28 Sie 2005 Klan: kiedyś pgs ale juz nie bo nie gram z ultralow
|
Wysłany: Czw Gru 28, 2006 6:44 pm Temat postu: |
|
|
np. : AimBot v.3.6 Successful Loaded !
_________________ +b |
|
Powrót do góry |
|
|
kemoiz Mieszkaniec boarda
Dołączył: 10 Cze 2004 Klan: PRGK
|
Wysłany: Pią Gru 29, 2006 1:06 pm Temat postu: |
|
|
ooo dopiero ten temat zobaczylem przyda mi sie do bindow na bron, jakos tak lubilem za starych czasow gdy pojawial mi sie napis z nazwa broni
najs Fik, jak zwykle _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
HNdK Moderator
Dołączył: 22 Paź 2003
|
Wysłany: Sro Sty 03, 2007 9:58 am Temat postu: |
|
|
bardzo dobra rzecz, wielkie gratki dla autora. FiK a mi w 1.6 najabardziej brakuje scr_connectmsg z tym to mozna bylo cuda robic :-] |
|
Powrót do góry |
|
|
FiK Redakcja CS.PL
Dołączył: 26 Cze 2003
|
Wysłany: Sro Sty 03, 2007 11:52 am Temat postu: |
|
|
co racja to racja - connectmsg bylo duzo lepsze niz echo, latwiejsze w obsludze (bo developerow nie potrzebowalo), ale co poradzisz
petycja do valvesoftware zostaje tylko _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|