Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FiK Redakcja CS.PL
Dołączył: 26 Cze 2003
|
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 2:27 am Temat postu: Oteksturuj. Oświetl. Zagraj - Ocen mapy! |
|
|
Witajcie drodzy mapperzy
Chcąc tchnąć nieco ducha w polski mapping postanowiłem zorganizować konkurs.
Zasady są proste - ja daje wam mono teksturową mini mapkę (jedno pomieszczenie na dobrą sprawę), a waszym zadaniem jest:
- Nałożyć na nią tekstury według własnego uznania,
- Oświetlić ją tak jak się wam podoba,
- Zagrać i oddać ja w stanie grywalnym, robiąc jednocześnie tak, żeby uzyskać stosunkowo niskie parametry r_speeds .
Gwoli wyjaśnienia. Daaaaaaaaawno daaaaaaawno temu był podobny (nie polski) konkurs na niemalże identycznych zasadach, na nim się wzorowałem
To są 3 główne punkty. Teraz nieco więcej szczegółów:
- Logicznym jest fakt, że możecie wstawiać na mapę swoje lampy i innego rodzaju źródła światła, bo przecież nie będzie nam się ono brało z niczego, nieprawdaż?
- Możecie dodawać mini-detale (o tym nieco dalej)
- Możecie dodawać byty (np. nie ukrywam, że robiąc to pionowe podłużne "coś" miałem na myśli drabinkę, tak więc dobrze by było sprawić, żeby ona działała...)
- Miło by było zobaczyć niestandardowe tekstury, a jeszcze fajniej, gdyby były one zaincludowane do mapy
- La, la, la - tak, chodzi o jakąś klimatyczną muzyczkę, bo dobry podkład dźwiękowy to także plus mapy.
Teraz objaśnienie kolorów na mapce:
- Tekstura, znajdująca się na 90% powierzchni - jest niewyrównana i naturalnie do wymiany
- Biała ściana - na niej możecie sobie umieszczać jakieś okienka, wnęki, kratki wentylacyjne (niezniszczalne, ozdobne jedynie), rozumiecie - taka ściana wizytówkowa, bardziej szczegółowa od pozostałych.
- Zielone ściany - na nich możecie (ale nie musicie) umieścić drzwi wszelkiej maści (nie jest powiedziane, że muszą zajmować całą zieloną powierzchnię)
Czas na niedokończone elementy:
- Wielka rura leżąca na ziemi - w sumie jest ona skończona, teksturę nałożyłem na nią i pozostawiłem, żebyście mieli świadomość tego, że jest ona technicznie wyrównana... Naturalnie możecie ją sobie zmienić. Rura ma pozostać na swoim miejscu.
- Kolumny pod podestem - orientacyjnie je skróciłem tak "na oko". Możecie je wydłużyć lub skrócić bardziej, żeby zrobić ładne zakończenia kolumn
- Szyna pod sufitem - podobnie jak kolumny, kończy się przed ścianami - tutaj też macie pole do popisu robiąc swoje zakończenia
I teraz uwaga! Nie bez powodu jedna zielona ściana jest zrobiona pod sam sufit... Otóż możecie zamiast tej szyny zrobić podwieszane tory pod np. dźwig (który mógł wnieść ową dużą rurę przytargać do tego pomieszczenia) [coś jak w HL1, podczas naszej jazdy pociągiem, tyle że tam dźwig trzyma kawałek rakiety, o ile mnie pamięć nie myli], owe tory (jeżeli się na nie zdecydujecie) MUSZĄ skręcać w drzwi, które naturalnie należałoby umieścić minimum w połowie ściany, albo pod samym sufitem )
Wracając do mini-detali:
- Zezwalam na umieszczenie do 8 skrzynek lub 4 komputerów (tj. robicie 3 komputery to możecie dodać na mapkę jeszcze 2 skrzynki, proste 2 skrzynie = 1 komputer. Rzecz jasna mówiąc komputery mam na myśli te duże szafy sterownicze)
- Zezwalam również na lekkie zalanie dolnej części wodą ( nie więcej niż po kolana, tj 16-20 jednostek
- Możecie dodać sobie jakąś rurę z której np. ucieka para, czy też kapie woda... Max 2 rury. Warunek jest taki, że nie mogą one łącznie przekraczać "na oko" 3/4 szerokości mapy (z widoku top to będzie poziomo)
-Możecie robić ściany 3D. O co chodzi wyjaśni wam to ten obrazek:
Mapę wykonałem przed chwilą (w pracy ). Trwało to około 38 min, nie korzystałem z żadnych prefabów, użyte teksturki pochodzą tylko z halflife.wad, ale jak mówiłem - pod tym względem macie pełną swobodę, pamiętajcie tylko dodać później swoje teksturki do paczki z mapą a najlepiej zaincludujcie je (jak to zrobić jest na hl.mapping, jeżeli nie w poradnikach, to na pewno na forum...)
Konkurs kończy się 25 sierpnia o godzinie powiedzmy 17:00, tak więc macie trochę czasu.
Jury jeszcze nie wybrałem, ale postaram się wciągnąć do niego mieTKa, Wamper'a, LOBO, Kac_zoRa, Orkana, no i siebie
Dlatego biorę w większości gwardię z hl.mapping, bo nie chcę, żeby to oni robili mapkę, a NOWI MAPPERZY!
Link do mapy (na razie rapidshare, jak dotrę do domu - około godziny 6:30), to dodam mirrory
>> Rapidshare
>> Mój dobry mirrorek
(Info umieszczam zarówno na boardzie jak i na hl.mapping)
Btw. Klimat dowolny - może to być kawałek laboratorium, stary i opuszczony magazynek, skład amunicji czy nawet biuro (?!). Chodzi o to, że ma to mieć ręce i nogi
A i jeszcze jedno - żeby było trudniej to wszystko jest rozgrupowane
Dość ważne - nagrody. W nagrodę będzie podróż dookoła świata dla dwóch osób... palcem po mapie.. (cytat z insurgency.pl). Wiadomo - raczej żadnych nagród z tego nie będzie. Satysfakcja, sprawdzenie własnych umiejętności i przyjemność rywalizacji, ot co...
No może uda mi się coś wykombinować z newsem na cs.pl i hl.mapping - zobaczymy jeszcze dzisiaj po południu jak wstanę.
A co do kryteriów oceniania - jak sie uzbiera jury to ustalimy na co będziemy kłaść główny nacisk... Na pewno będzie to dobór tekstur, jakość ich wyrównania. Oświetlenie i źródła światła, dźwięki no i detale. Minusem też pewnie będzie przesadzenie z upiększaczami i ogólne naćkanie aby więcej detali. Nie wiem czemu, ale odnoszę wrażenie, że sporo będzie prac wykraczających poza ustalone przeze mnie zasady, tak więc - większe przegięcie = większy minus a nawet dyskwalifikacja mapy ) _________________
Ostatnio zmieniony przez FiK dnia Nie Sie 26, 2007 9:21 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Google Reklama
|
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 2:27 am Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
triget Redakcja CS.PL
Dołączył: 11 Cze 2004 Klan: Evil of Kill3rs
|
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 11:33 am Temat postu: |
|
|
1. Problem
Czemu jest ograniczenie tylko Valve Hammer Editor??
Prosze o wzięcie pod uwagę tego, że jest kilka osób, które urzywają Quark Army Knife a nie VHE.
2.Problem
Nie można nic dopasować ponieważ siatka jest źle użyta i trzeba wszystko przesuwać co milimetr i mogą powstać LEAK`i.
Ja nie chce być złośliwy, to tylko moje uwagi. |
|
Powrót do góry |
|
|
mieTK Moderator
Dołączył: 14 Sty 2003
|
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 12:28 pm Temat postu: |
|
|
Piszesz o tym przez dwie strony, a dla mnie dalej nie jest jasne co można, a czego nie można zrobić z twoimi brushami. Czy stwierdzenie, że:
Kod: | Z ścianami zewnętrznymi możecie robić co tylko chcecie, pod warunkiem że nie zmienicie ich ogólnego zarysu. Do rzeczy które są wewnątrz możecie dodać co chcecie, ale nie wolno wam ich usuwać ani przemieszczać. |
jest odpowiednie?
No i triget ma rację, że geometria jest trochę niechlujnie wykonana jeśli chodzi o siatkę. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
FiK Redakcja CS.PL
Dołączył: 26 Cze 2003
|
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 4:29 pm Temat postu: |
|
|
Trzeba przyznać, że mapa była robiona na szybko - może źle się trochę do tego zabrałem, chciałem dobrze, wyszło jak zwykle...
Co racja to racja - mapa jest trochę niedokładna.
I teraz tak: Daje poprawioną wersję mapy. Pliki rmf, map, dxf, qkm - czyli możecie sobie robić w czym dusza zapragnie.
Trochę konstruktywnych uwag zebrałem do kupy i stwierdzam:
- Nie ma ograniczenia w skrzynkach czy komputerkach, czy też czym tam chcecie jednak pamiętajcie - pomieszczenie jest małe, dlatego należałoby zachować umiar...
- Rurę możecie usunąć, jeżeli nie będzie wam pasować pod wasz ogólny zarys
- Podobnie jak rurę można usunąć jeszcze tą "szynę" pod sufitem, ale to też tylko jeżeli nie pasowałaby do waszej ogólnej koncepcji - doszedłem do wniosku (nie ja pierwszy ), że nie można dawać zbyt ostrych zasad, żeby nie speszyć "świeżaków"
- Mówiąc o możliwości dowolnej edycji ścian miałem głównie na myśli to, że możecie sobie je ciąć w celu nałożenia różnych tekstur, no i zrobić bardziej detaliczne, czyli to pseudo 3D teksturowanie...
Nowa wersja mapy jest nieco niższa, ściany boczne mają 256 jednostek, na pewno to niektórym ułatwi.
Pospieszyłem się i trochę źle to wyszło, ale mam nadzieję, że jakoś się naprostuje
LINK DO POPRAWIONEJ WERSJI MAPY:
>>> Mój dobry mirrorek <<< _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
mieTK Moderator
Dołączył: 14 Sty 2003
|
Wysłany: Sob Sie 11, 2007 11:36 am Temat postu: |
|
|
No to jak, kto jest chętny? Wpisywać się! _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
FiK Redakcja CS.PL
Dołączył: 26 Cze 2003
|
Wysłany: Sob Sie 11, 2007 9:21 pm Temat postu: |
|
|
pare osob z tego co wiem juz cos tam robi
ale fajnie by bylo, gdyby kazdy zainteresowany sie wpisal... _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
FiK Redakcja CS.PL
Dołączył: 26 Cze 2003
|
Wysłany: Czw Sie 23, 2007 7:22 am Temat postu: |
|
|
Nie cierpie, wrecz nienawidze pisania sam po sobie i drazni mnie to jednoczesnie u innych, ale co poradzic
Trzeba, tak wiec fly up my thread ^^
A oto tresc zamierzona:
KLIKNIJ NA MNIE I WRZUĆ SWOJĄ MAPKĘ! NA KONKURS
zrobilem przed chwilka - jest to zlepek skryptow, glownie (jak jest tam napisane) tego mini hosting file czy jakos tak i kilku innych... Dobrze, ze mialem to jeszcze na dysku, bo nie chcialoby mi sie pisac od nowa malego skromnego uploaderka... Co prawda nie ma miejsca na wpisanie nicka, ale jest za to komentarz i tam prosze o jego wpisanie
A teraz ide spac, bo po nocnej zmianie jestem _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
[*] HeatoN [*] Pierwszak
Dołączył: 15 Sie 2007
|
Wysłany: Czw Sie 23, 2007 9:18 pm Temat postu: |
|
|
Ja bym był chętny, ale mógłbyś przesunąć trochę ten termin?
Mapki robie dopiero od 2 dni, ale już coś tam umiem
Pozdr. |
|
Powrót do góry |
|
|
FiK Redakcja CS.PL
Dołączył: 26 Cze 2003
|
Wysłany: Pią Sie 24, 2007 1:17 am Temat postu: |
|
|
No niebardzo z tym przesunieciem...
Niemniej jednak zostalo ci 2 dni, a tutaj wystarczy tylko nalozyc tekstury i dac troche swiatla - termin i tak byl dosc dlugi, bo chcialem wciagnac w to sporo osob, a jak wyjdzie to zobaczymy
Wiesz - konkurs jest robiony na szybko i spontanicznie - moze w niedalekiej przyszlosci (juz nie sam) zorganizuje cos wiekszego, kto wie - moze jakies nagrody
A tym czasem sprez sie i pokaz czego juz sie nauczyles _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
sharkk Redakcja CS.PL
Dołączył: 28 Kwi 2007
|
Wysłany: Pią Sie 24, 2007 7:56 am Temat postu: |
|
|
Długo sie zastanawiałem, ale wezmę się za zrobienie tego. Już większość zrobiłem tylko pozostało oświetlić i może te okna jeszcze dorobie. |
|
Powrót do góry |
|
|
triget Redakcja CS.PL
Dołączył: 11 Cze 2004 Klan: Evil of Kill3rs
|
Wysłany: Pią Sie 24, 2007 8:34 am Temat postu: |
|
|
Ja też jestem chętny. Zobacze co da mi się zrobić. Pozatym to może być świetna zabawa. |
|
Powrót do góry |
|
|
FiK Redakcja CS.PL
Dołączył: 26 Cze 2003
|
Wysłany: Pią Sie 24, 2007 4:45 pm Temat postu: |
|
|
Mam drobna informacje - dla niektorych z was mila, inni moga sie nieco poddenerwowac, niemniej jednak sila wyzsza i nic nie poradze...
Otoz okazalo sie dzisiaj, ze mam sobote pracujaca - niby nic, ale od 14 do 22 mnie w domu nie bedzie. Niby moglbym napisac, ze termin zglaszania prac konczy sie o 17 dalej, jednak wole osobiscie zamknac uploadera, zebrac "komisje" i ocenic prace - mysle, ze na wyniki poczekamy do gora 2 dni czasu .
Nie owijajac jednak w bawelne:
Ostateczny termin wysylania prac (pod ten adresik) to niedziela (25.08.2007), godzina 16
I nie denerwujcie sie na mnie
Btw. Kto juz skonczyl, to smialo moze wysylac - nie musicie czekac na ostatnia chwile... _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
sharkk Redakcja CS.PL
Dołączył: 28 Kwi 2007
|
Wysłany: Sob Sie 25, 2007 8:48 pm Temat postu: |
|
|
FiK napisał: |
[...]
Btw. Kto juz skonczyl, to smialo moze wysylac - nie musicie czekac na ostatnia chwile... |
No z tym to masz racje - liczba wysłanych plików 2 |
|
Powrót do góry |
|
|
FiK Redakcja CS.PL
Dołączył: 26 Cze 2003
|
Wysłany: Nie Sie 26, 2007 3:53 pm Temat postu: |
|
|
No coz...
Z komisja, ktora miala oceniac wasze mapki doszlismy do wniosku, ze komisji nie bedzie.
Dlaczego?
A no dlatego, ze konkurs byl nieco niedopracowany, tj. za malo osob o nim wiedzialo, czego nastepstwem jest mala ilosc nadeslanych prac.
Tak wiec paczke zawierajaca wszystkie mapy moze pobrac kazdy z was, ocenic mapy wypisujac je od najlepszej do najgorszej (waszym zdaniem) np. wg autorow, dodajac krotkie uzasadnienie dlaczego ta mapa a nie inna...
Teraz co nieco o kryteriach oceniania:
Glownym zalozeniem konkursu bylo oteksturowac i oswietlic mape.
Tak wiec liczy sie pomysl - ktos mogl wymyslic cos niewiarygodnego, jednak z wykonaniem moglo mu pojsc nieco gorej, a ktos mogl zrobic cos prostego i dobrze wykonanego...
Nalezy wiec miec na uwadze wykonanie, czyli wyrownanie tekstur i ich dobor. Podobnie jest z oswietleniem - powinno ono miec swoje zrodlo, no i przede wszystkim nie "dawac po oczach".
Grywalnosc - tutaj oceniacie juz to jak mapka nadawala by sie do gry, gdyby byla czescia jakiejs wiekszej mapy, zwrocic takze nalezy uwage na ilosc fps - to rowniez jest wazne...
Szczegolowosc - wiadomo, szczegoly sa potrzebne, ale ich nadmiar moze zaszkodzic - tak wiec zwracajcie uwage na szczegoly.
Mapy oddali:
Ozi, Acho, sharkk, ddx i triget.
Paczka znajduje sie tu _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
triget Redakcja CS.PL
Dołączył: 11 Cze 2004 Klan: Evil of Kill3rs
|
Wysłany: Nie Sie 26, 2007 3:57 pm Temat postu: |
|
|
Gdybym wiedział wcześniej to poprawił bym swoją mapke, ponieważ robiłem ją na styk.
Błędy na mojej to :
- woda płynie w złą strone
- nie dopracowany dym
- barney nie porusza się
- nie zdarzyłem szyb w oknach poprawić
- naukowiec nie chodzi jak powinien
To tyle. |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|